Van 7 naar 6 flessen

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Patricia1983, 2 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patricia1983

Patricia1983 Actief lid

23 feb 2006
    497
    0
    16
    Arnhem
    Hallo,

Ik vraag me af hoe je het beste van 7 naar 6 flessen kunt gaan?

Onze dochter is nu 3 weken en weegt 3700 gram. Nu krijgt ze 7 flessen van 100cc flesvoeding. Maar is dit niet teveel? Wil graag proberen om haar naar 6 flessen van 100cc te krijgen. We proberen haar 's avonds rond 23:00 uur de laatste avondfles te geven en wachten dan af hoe laat ze zichzelf 's nachts gaat melden. Meestal is dit rond 03:00 uur en heel af en toe rond 05:00 uur. Wat is handig om te doen? Moeten we haar om 03:00 uur 's nachts ook een flesje geven van 100cc? Of is het beter om haar 's nachts minder te geven? Vindt het best lastig... De ene keer wil ze na 3 uurtjes al weer drinken en soms na 3,5 of 4 uurtjes. Het is dus lastig om echt vaste tijden aan te houden.

Kun je me wat advies geven?

Ik hoor het graag.

Groetjes,
    Patricia

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo Patricia,

Je kindje krijgt niet te veel voeding hoor. Wanneer je naar 6 voedingen wil proberen over te gaan, is het belangrijk om per flesje iets meer voeding aan te bieden en te bekijken of je kindje dat goed aankan en er ook iets langer op wegblijft. Je kunt een flesje van 120 ml water met 4 scheppen voeding maken en de voeding afgieten tot ongeveer 115 ml.

Groeten Eveline

Deel Deze Pagina