ons zoontje is nu 5maanden en krijgt 4 flessen van 200 of 230 ligt er een beetje aan de ene keer drinkt hij maar160 en zo drinkt hij een fles van 230 leeg. Ook krijgt hij sinds kort savonds wat groente en smorgens ALS hij wakker is tussen de flessen door een beetje fruit maar dat gaat nog niet zo erg dus dat is meesta niks. Nu krijg hij de laatste fles om 2230 en die daarvoor om 1630 ongeveer. Die laatste fles moeten we hem wakker voor maken omdat hij vanaf een uurtje of 7 savonds vaak slaapt hij heeft m echt nog nodig naar mijn idee want ik doe er extra water bij hij krijgt dan een papfles van wel 240 en die gaat schoon op en moppert zelfs vaak nog als hij op is. Hij is zeker 7.5 kilo. nu zeggen velen nou hij is op dit gewicht en op de verpakking staat dat hij er 3 mag maa rdat vind ik wel erg weinig zoveel bijvoeding krijgt hij niet ,tis meer dat hij groente krijgt omdat hij aan de flessen niet meer genoeg had. Ik heb het idee dat als ik de laatst fles bijv om 2100 ga geven dta ik m uit een hele diepe slaap haal of is dit niet zo??? En wat ius normaal kwa aantal flessen en hoeveelheid voor deze leeftijd?
Hallo, je kindje mag met 5 maanden nog gewoon de maximale hoeveelheid flesvoeding van 1 liter per dag hebben hoor. Sommige kindjes beginnen pas met 6 maanden met bijvoeding. De flesvoeding of borstvoeding is op dit moment nog de hoofdvoeding van je kindje. Je hoeft zeker niets te veranderen. Straks bij de opvolgmelk, krijgt je kindje maximaal 800 ml per dag, omdat de voeding per flesje iets meer voedingsstoffen bevat. Groeten eveline