Onze dochter is nu ruim 4 weken en weegt 4.800 gram. Zij drinkt nu nog 7 voedingen van 120 cc & 4 schepjes. Zit dus 3 tot 3,5 uur tussen, in de nacht laat ze er soms wel 4 of 4,5 uur tussen. Ik wil het liefst naar 6 flesvoedingen gaan, dus elke 4 uur, en dan 1 of een aantal flessen 150&5 doen. Ik twijfel of dat al kan - hoe oud en hoe zwaar waren jullie kindjes...?
Maar als zij tevreden is, waarom zou je dan veranderen? Om de 3/3,5 uur drinken is echt ruim zat voor een baby van 4 weken, gezond ook voor pasgeborene, om de 4 uur lijkt me best wel veel tijd voor zo'n hummeltje, inclusief de hoeveelheid.En 4,5 slapen in de nacht is ook keurig. Volg je baby, ze geeft zelf wel aan wat ze wil.
Lekker je kleintje volgen hoor, ze passen vanzelf hun ritme aan. Hier heeft de jongste tot 3 maanden 7 voedingen gehad en rond 6 maanden zat ze nog maar op 3 (melk)voedingen. Helemaal zelf geregeld, helemaal haar eigen ritme.
Ik zou ook met je dochtertje meegaan. Hier ging hij met 8 weken naar 5-6 voedingen van 150/5, hij woog toen ruim 5,5kg. Met 4 weken was zoontje ongeveer net zo zwaar en dronk ook 6-7 flesjes van 120/4 per dag.
Waarom wil je naar 6 voedingen? Ik zou je dochter erin volgen ze gaat vanzelf grotere flessen willen en er meer tijd tussen laten. Mijn dochter ging bij ongeveer 5 weken naar 6 flessen. Bij 7,5 week zit ze op 5 flessen van 150+5, ze weegt nu 4860 gram.
Ik zou ook je kindje hierin volgen. Ze kunnen het zelf heel goed aangeven. Zo loop je zelf ook niet te knoeien met de flessen.
Mijn zoontje zat tot 12 weken op 8 voedingen per dag van 90/3 😨 toen van de een op andere dag had hij nog honger na een fles dus ja ik 60/2 bijgemaakt en dat ging ook op. Vanaf dat moment dronk hij 6x per dag 150/5. Ging dus vanzelf uiteindelijk. Nu heeft hij er 4 van 180/6. Zie bij veel andere babies van 6 maanden dat ze al 3 flessen hebben maar mijn zoontje vind het nog veel te lekker dus doen we maar wat hij wil. Is makkelijker dan veel moeite te gaan doen om op minder flessen te komen vind ik.
Ik zat al heel snel op 5 voedingen maar dat kwam omdat mijn dochtertje snel doorsliep en slecht dronk dus als er 3 uur tussen de voedingen zat liet ze heel veel voeding staan ben dat toen gaan verlengen naar 4 uur en sindsdien ging het beter. Maar ze zit nu nog op 5 voedingen maar ze is geen grote eter want drinkt nog steeds maar 120/4 een enkele keer probeer ik 150/5 maar dan laat ze vaak 30cc staan. Heb me er eerst zorgen over gemaakt maar ja kan het er niet inproppen en ze groeit goed, is heel lief en makkelijk dus ja het is zoals het is.
Hier al met 6 weken op 4 voedingen. Mega snel dus. Maar ik heb mijn zoontje dus gevolgd. Met 4 weken zaten we op 5 voedingen en 3 op 6, daarvoor 7. Hij gaf het zelf prima aan. Wanneer ze eerder komt dan de 3.5 a 4u kun je de flessen wat gaan verhogen, maar niet gaan forceren. Zij geeft dit echt zelf aan. Hier kwam hij heel snel alweer na 2u. Toen ben ik de fles gaan verhogen en toen was het weer 3,5 a 4 u ( gelijkelijk aan ) snachts sliep hij ook ineens door.. Ze geven het zelf echt aan.
Dank allemaal! Ze komt hier wel iets eerder de laatste dagen, maar na de fles heb ik niet het gevoel dat ze nog honger heeft. Maar het eerder komen kan dus ook betekenen dat ze juist meer wil drinken, en dan dus naar minder flessen gaat, als ik het zo lees.... puzzelen dus! Ik wil haar zeker niet forceren maar vind het gewoon lastig in te schatten.
Geloof met 8 weken, dochter besloot dat de nacht veel lekkerder was om te slapen en kon per fles ook meer wegwerken. Ze gaf in eerste instantie aan dat ze te weinig had aan haar flesje, toen bijgemaakt daarna is ze lekker gaan pitten en 4 uur later bere honger dus de grotere fles gegeven en vanaf dat moment zijn we over naar 5. Zo startte zij de overgang. We zijn nu aan t wachten op de overgang van 5 naar 4, die zal nog wel even duren denk ik al moeten we voor de late voeding echt wakker maken maar liever dat dan een dochter midden in de nacht overeind en een bed wat je kan verschonen (baby-dry trekt t hier echt geen 12 uur)
Dat kan een beginnetje zijn ja. Wanneer ze dit structureel blijft doen, probeer dan eens met 15 te verhogen en later pas 30. Wanneer dit werkt, heb je kans dat ze in de nacht wat langer er tussen laat zitten.