Vorige week een week op vakantie geweest naar Portugal met onze zoon van 8 maanden. Was allemaal heerlijk en fijn.... alleen kwam hij niet zelf in slaap in het vreemde campingbedje. Dus voor elk slaapje viel hij bij ons op de arm in slaap/of in de wandelwagen/of slapend wegleggen na de fles savonds. Nu weer thuis en tsja... zelf in slaap vallen is (weer) een drama. Heeft poos geduurd voordat hem dit lukte dus ik baal enorm! Ik laat hem nu wel in bed liggen en troost hem door mn handen op zn wangen te leggen...dan valt ie wel in slaap. Omdat hij ook naar het kdv gaat wil ik graag zsm weer dat hij zelf in slaap valt, en snachts is hij soms ook wakker en heeft dan onze handen even nodig. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Heb hem gister al paar minuten laten huilen maar hij gaat echt over de rooie. Heb het idee dat ik weer terug bij af ben qua inslapen nu
Het is toevallig dat het nu met de vakantie samenvalt. Maar veel kinderen krijgen zo'n fase. Bij onze zoon toen hij een jaar of 2 was. Ik had er eerlijk gezegd niet zo'n moeite mee. Wij bleven even bij hem tot hij sliep, kleine moeite. Hij kreeg daarna ook een fase dat hij s avonds en s nachts wakker werd. In zn bed laten liggen was geen doen, dus een co sleeper gaan gebruiken. En een maand of 3 geleden besloot hij ineens dat grote jongens in een groot bed blijven slapen en dat we het kleine bedje (de co sleeper) maar moesten verkopen aan een klein kindje Het lost zich vanzelf weer op.
Hier al een co-sleeper gehad ivm speen die steeds zoek was maar dat was na een tijdje ook geen succes meer. Hielden elkaar wakker Ik was zo blij dat et eindelijk redelijk ging en nu dit ... maargoed we zullen zien... Btw... 24000 berichten!?!?
Wij hebben dat ook al verschillende keren voor gehad. De ene keer na weekendje weg, geen probleem, de andere keer idd gevoel dat je terug aar af bent. Gewoon eventjes bij blijven, na een paar dagen is dat weer over!