van 7 naar 6 voedingen, hoe aan te pakken

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door maaike4, 14 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maaike4

maaike4 Actief lid

14 sep 2007
    141
    0
    0
    Hallo,
    Ik had een vraagje. Onze kleine meid is nu 4 weken oud ( 2 weken te vroeg geboren) en weegt 3500 gram.
    Ik geef haar nu 7 keer per dag een voeding van 100 cc. Gemiddeld komt ze om de 3/ 4 uur. Ik moet het soms wel rekken om niet op 8 voedingen uit te komen.

Nu krijgt ze meestal een voeding om 7 uur en dan haalt ze het makkelijk tot 23.00 uur soms 23.45 uur. Maar dan heb ik haar weer om 03.00 uur en 6 uur. Hoe kan ik langzaam die nachtvoeding gaan verschuiven. Moet ik haar anders zo vroeg op de avond niet zo lang laten slapen en gewoon na 3 uur wakker maken.

En mag ik nu al van de nachtvoeding af? Ik heb gisteren geprobeerd de voeding op de dag zelf iets op te hogen, maar dan gaat ze spugen, dus ik denk dat ze daar nog niet aan toe is.

Graag hoor ik jouw mening en tips?
    Bedankt Maaike

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik denk dat het te vroeg is om al over te willen stappen. Meestal geven ze dit vanzelf wel aan.
    Blijkbaar heeft ze de nachtvoeding nog nodig.

Ilja

3. maaike4

maaike4 Actief lid

14 sep 2007
    141
    0
    0
    maar moet ik haar dan 's avonds na 3 uur slapen wakker maken omdat ze dan soms lang kan slapen of juist niet?

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Na drie of vier uur nog een voeding geven.

Ilja

Deel Deze Pagina