Eczeem en zwangerschapsjeuk

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Yummy, 15 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Sinds de 18e week van mijn zwangerschap (zo ongeveer) kreeg ik last van eczeem en zwangerschapsjeuk. Het was best wel heftig en ik ben daarom (en met de angst voor cholestase omdat ik ook verhoogde leverwaarden had) met 39 weken zwangerschap ingeleid.

Kort na de bevalling (enkele dagen erna) verdween de zwangerschapsjeuk meteen en ook de plekken eczeem werden minder. Helemaal blij want het jeukte natuurlijk als een gek.

Nu is het echter zo dat 3 hele hardnekkige plekken gewoon echt niet weg lijken te gaan :( en zelfs erger te worden. Op mijn middelvinger en wijsvinger en net onder mijn duim zeg maar. Het eczeem daar is nog steeds hetzelfde als tijdens de zwangerschap en ik heb er veel last van.

Nu heb ik als kind ook veel last van eczeem gehad, maar er sinds mijn 12e totaal geen last meer van gehad. Tot deze zwangerschap dus. Ik hoopte dus dat het weg zou gaan na de bevalling, maar begin nu een beetje huiverig te worden dat dat misschien wel niet gaat gebeuren.

Zijn er hier meer vrouwen die last kregen van eczeem tijdens hun zwangerschap? En is dat vanzelf genezen of heb je er iets tegen gebruikt?

Ik smeer er nu regelmatig bepanthen op, maar dat helpt niet. Andere vette cremes ook niet. :(

2. isamama

isamama Niet meer actief

Hoi,

die zwangerschapsjeuk is inderdaad om gek van te worden, ik heb het bij mijn eerste ook erg gehad en nu bij de tweede gelukkig een stuk minder, maar ik ben er niet helemaal aan ontsnapt. Maar eczeem heb ik er niet bij gehad. In plaats van crèmes kan je misschien eens overwegen naar een homeopaat te stappen? (ik weet natuurlijk niet of dat je "ding" is ;))

Groetjes!

Isamama

Deel Deze Pagina