niet willen drinken

Discussion in 'Flesvoeding' started by Humbly89, Jun 8, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,719
    3,151
    113
    Female
    Heey meiden,

Misschien dat jullie kunnen helpen of dat iemand dit ook heeft meegemaakt,,
    Mijn zoontje is nu 11 wk oud en wil sinds 5 weken niet meer goed drinken, hiervoor zijn we naar de ha geweest en doorgestuurd naar de ka,, hij is opgenomen geweest voor 5 dagen om te kijken wat er aan de hand was,, hij spuugde ook heel veel, hij blijkt reflux te hebben,, nou krijgt hij 180cc voeding + 4 schep nutriton,, in het ziekenhuis ging dit super! hij dronk zo rond de 160cc a 180cc op,, komen we thuis gaat het eerst 2 dagen nog redelijk,, zo rond de 150cc,, nou sinds vrijdag krijgt hij er niet meer in dan 90cc of 120cc,, hij is 45 min met de fles bezig en dan nog heeft hij hem niet leeg, hij krijst als je de speen in zijn mond doet of hem soms alleen al neer legt voor de fles,,
    Nou hebben we het volgende allemaal al geprobeerd,,
    * andere spenen, hij heeft nou de dodie 123 papspeen dit is namelijk de enige die hij goed pakt(e)
    * hoog voeden, dus half zittend op verzoek van de fisio
    * warm maken na het boertje dus rond de 120cc
    * vaker laten boeren ( wat dus het tegenovergestelde effect heeft, hij pakt hierna de speen niet meer )
    * niet laten boeren zodat hij doorblijft drinken, ( ook dit heeft geen nut want dan stopt hij automatisch bij de 120cc )
    * gewoon plagen en dan pompen maar! ook geen nut,, :x
    * stimuleren onder zijn kin, voeten, armen noem maar op,,
    * wakker maken voor de fles,, ( geen effect )
    * laten liggen tot hij zelf komt ( komt hij niet,, pas na 6 uur ofzow )

Zucht iemand ideen? ik ben vanmiddag zeker het cb op want dit kan zow niet doorgaan,, :(

2. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Ik heb hier geen ervaring mee, dus ik heb niet echt tips voor je helaas. Lijkt me ontzettend vervelend en ook iets om me ongerust over te maken!
    Hopelijk kan het CB je geruststellen wat betreft de groei van je kindje. Zolang hij goed groeit dan zou ik het misschien tijdelijk even wat laten rusten. Er staat nu een enorme druk op de voeding. het is wrs allang niet leuk en ontspannen meer en dat voelt ie ongetwijfeld! Je zegt al: zodra je m neerlegt begint ie al te krijsen. Misschien tijdelijk even op verzoek (ook al zit er dan 6 uur tussen, maar dan heeft ie ECHT goeie honger en drinkt ie misschien eens goed? Dan gaat dat "moeten" er ook af.
    Als blijkt dat je zoontje nu niet goed groeit dan zou ik niet afwachten maar terug naar de KA gaan! Misschien kan hij iets van medicatie krijgen tegen de reflux ipv Nutriton? Mijn ervaring met Nutriton tegen het spugen is op zich wel goed, maar mijn zoontje krijgt er best wat krampjes van en het was ook een heel getob met de juiste drinksnelheid en de juiste speen zonder dat ie verstopt raakte of dat het er juist uit spoot. En die frustratie kun je er denk ik nu niet bij hebben?
    Ik zeg ook maar wat hoor... ik heb er helaas geen verstand van. Maar heel veel succes gewenst!

3. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,719
    3,151
    113
    Female
    Dank je wel voor je reactie, Liam heeft al medicijnen gehad voor zijn reflux en dit maakte het alleen maar erger,, het maakt uit niet uit wie hem de fles geeft of ik of mijn moeder,, we blijven allebei heel rustig,,
    ook als hij niet wil drinken houden we ons gewoon rustig omdat hij anders nog onrustiger wordt,,

Share This Page