Hallo, Ons kleintje is 2 weken oud. Tijdens de kraamweek meldde ze zich om de 3,5 uur. Nu meld ze zich om de 3 uur. 's Nachts zit er wat meer tijd tussen. Ze krijgt 100ml water met 3 schepjes (10ml meer water i.v.m. harde ontlasting). Deze fles drinkt ze meestal wel leeg. (Soms drinkt ze 80 á 90 ml). Soms maken we 125ml water klaar met 4 schepjes, om te proberen er zo wat meer tijd tussen te laten, maar dan drinkt ze nog steeds die 100ml op. Dus dat is voor haar op dit moment dan blijkbaar genoeg. Met dit patroon krijgt ze dan zo'n 7 á 8 voedingen per 24 uur. Is dat niet te veel?? ze woog 3380 gram bij de geboorte. (Ik schat haar nu op zo'n 3700 gram?) Hoe kunnen we dit patroon eventueel (zo nodig) veranderen? Alvast bedankt voor het beantwoorden. Groetjes Vlinderr
Hallo! Het is inderdaad wat aan de hoge kant, 6 met af en toe een uitschieter naar 7 flesjes per 24 uur is mooier. Wat misschien het geval kan zijn bij je dochtertje is dat haar verzadiging niet goed intreedt. Hierdoor komt ze eerder voor een volgende voeding. Om de verzadiging goed in te laten treden is het belangrijk dat ze minimaal 15 minuten drinken over een flesje (zonder boertjes e.d.). Je zou misschien kunnen kijken naar een ander soort fles of een kleiner speentje (als dit kan). Anders zou u de voeding wat dikker kunnen maken met de vezel johannesbroodpitmeel. Mocht ze al minimaal 15 minuten over de voeding doen zou je in overleg met het consultatiebureau kunnen kijken of je de voeding mag mengen met die voor hongerige kindjes. Succes groetjes Femke
Hoi Femke, Bedankt voor het beantwoorden! De 15 minuten haalt ze krap aan. Ze drinkt vooral in het begin erg gulzig, (je hoort de melk de maag in klotsen). Soms halen we de speen er dan even uit. Omdat ze gulzig drinkt hadden we als tip gekregen (van de kraamverzorgster) om haar halverwege de fles te verschonen i.p.v. vóór de voeding. Maar de laatste tijd drinkt ze dan na het verschonen de fles niet meer leeg, omdat ze dan bijv. te moe is. Misschien kunnen we haar dan toch maar beter weer vóór de voeding verschonen? We gebruiken flesjes van Avent (startersset), ik zal kijken of er een eventuele kleinere speen te krijgen is. En waar haal je eventueel de johannesbroodpitmeel? Groetjes Vlinderr
Hallo, Johannesbroodpitmeel heeft als merknaam Nutriton, dat vind je bij de drogist in het babyschap. Groetjes Eveline
Hoi Eveline, Bedankt! Ik heb nog wel een vraagje.. zoals vandaag wordt onze kleine meid 2 uur na de voeding alweer wakker. Volgens mij had ze ook wat darmkrampjes, maar zeker weten doe ik dat niet. Nu heb ik het een half uurtje kunnen rekken. (Dat ze na 2 uur alweer komt had ze eerder vanmorgen en gisteren ook al een keer). Heb haar dus na 2,5 uur alweer een voeding gegeven, omdat ze zo zat te krijsen. Ze heeft toen 60cc opgedronken, maar blijft dan nog een tijd gewoon wakker liggen in haar bedje, je hoort haar dan overigens niet meer/nauwelijks. Ben zelf een beetje onzeker over wat ik hier dan mee moet. Het kan toch niet zo zijn, dat ze elke 2 uur na de voeding weer wakker wordt en nieuwe voeding wil??!! Ik weet even niet meer wat hier mee te doen... Groetjes Vlinderr
Hoi, Je kan het eventueel ook rekken door bijvoorbeeld (wanneer nodig) een kleine hoeveelheid water tussen de voedingen door te geven, 10-20 ml. Zo heeft je kindje tijdelijk een wat voller gevoel. En misschien overleggen met het consultatiebureau voor de voeding voor meer verzadiging. Groetjes Angélique