van 7 naar 6 voedingen

Discussie in 'Prematuur' gestart door Lisaf, 8 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisaf

Lisaf Lid

24 feb 2013
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een tweeling die met 33 weken is geboren, gecorrigeerd zijn ze vandaag 1 week. Ze zijn nu 4 weken thuis en kwamen thuis met 7 voedingen. Dit werden er thuis direct weer 8, elke 3 uur kwamen ze zeker. Na twee weken weer naar 7 voedingen gegaan, dit gaat nog mondjesmaat: 7.00-10.00-14.00-17.00-20.00-23.00-3.00. Nu dienen ze zich vaak al 2.15 aan en 6.15 en door speentjes en wat zussen stel ik dit dan uit.
    Ik kan ze ook niet meer per fles geven, zitten al op 180 per kilo.

Nu was ik voor het eerst bij de kinderarts in het ziekenhuis en zij gaf me aan dat ik naar 6 voedingen kan gaan en het beste dan die nachtfles kan skippen en overdag om de drie uur voeden.

Denken jullie dat dit haalbaar is? Ze redden deze 7 flessen niet eens!
    Of kan ik beter naar 6 flessen gaan door gewoon door de dag heen om de 4 uur te voeden (dus ook snachts)? De kinderarts raadde me het niet aan, maar in mijn oren lijkt het me wel meer haalbaar?
    Zijn er mensen met ervaringen met beide opties?

Ooh ja mijn beide mannen wegen rond de 3 kilo (3.0 en 3.2) en krijgen nu 7x70 en 7x80.

2. Cabover

Cabover Niet meer actief

Ik ben bang van niet!
    Wij hebben hetzelfde 'probleem'.

Hier naar huis met 36 wk zwangerschap, met 7 voedingen. Echter de eerste week wilde ze oook elke 3 uur, ook s'nachts!
    Ze zijn nu gecorrigeerd bijna 2 weken en we zitten nu op 7 voedingen. 'S'nachts komen ze nog echt elke 4 uur, rekken gaat niet, gaan ze keihard krijsen van de honger. Ze hebben het denk ik gewoon nog nodig.
    Mijn hummels zijn overigens 3400 en 3500 gram nu en krijgen 7 keer 90 cc! Wij hebben over 2 wk afspraak bij kinderarts en ga dan eens vragen hoe je het naar 6 kan krijgen (vooral die snachts weg...)

Dit is ons schema:
    8.00-11.00-14.00-17.00-20.00-00.30-04.30

3. IamSTERRE

IamSTERRE Lid

11 nov 2012
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    #3 IamSTERRE, 8 nov 2013
    Laatst bewerkt: 8 nov 2013
    Hier van de week een soort gelijke situatie. Mijn zoon zat op 7 voedingen, dat was het plan. Maar in de praktijk melde hij zich stipt om de 3uren of eerder. Hierdoor kwamen wij weer op 8 voedingen.
    Wij zijn de voedingen per keer gaan ophogen, krijgt nu meer voedingen maar minder keren.
    Met succes...
    Ophogen kan wanneer de flessen helemaal leeg gaan. Dat gebeurde hier.
    Hij krijgt nu overdag 5x en in de nacht 1 voeding (2/3).

4. Cabover

Cabover Niet meer actief

Hoeveel krijgt hij per keer IamSterre?
    Die van ons krijgen dus ongeveer 90 cc. Ik bied altijd meer aan, kleine man drinkt altijd alles op wat je aanbied. Kleine meid heeft vaak echter genoeg gehad. Om 8.00 hebben ze altijd veel honger, drinken ze wel 120 cc.

Moeten jullie er ook nog BMF in doen (bij BV)?

5. Lisaf

Lisaf Lid

24 feb 2013
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat zijn dan je tijden sterre? Om de 4 uur?

Over de eerste reactie, waarom voed je niet de tijden die ik doe? Heb je maar 1 nachtvoeding, je hebt er nu 2!

Bij mij redden ze dus de 4 uur snachts amper. Is eigenlijk toch ook raar als je bijna de hele dag om de 3 uur krijgt. En ze.krijgen al maximale.per.fles voor 7 flessen.
    Daarom twijfel ik over om de 4 uur hele dag te doen en dus 6 flessen en dan meer per fles. Ipv overdag om de drie uur voeden en de 3.00 snachts overslaan. Want wat doe je als ze wel komen? Hebben ze hun 6 flessen al op en ga je overvoeden toch?

ik vind t maar ingewikkeld.

6. IamSTERRE

IamSTERRE Lid

11 nov 2012
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij krijgt 120ml met 10ml extra water, dit ivm zijn ontlasting en darm-krampjes.

7. IamSTERRE

IamSTERRE Lid

11 nov 2012
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij krijgt om 3uur 's-nachts 90ml + 10ml extra water
    7uur
    11uur
    15uur
    19uur en om
    23uur

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ze gaan het vanzelf regelen. Lekker laten gaan dus, je hoofd niet breken over die schema's en dan valt er vanzelf een keer een voeding weg.

@Twinperfect: begrijp ik goed dat jij BV geeft? Dan zit je niet aan een max en mag je volledig op verzoek voeden he?

9. Lisaf

Lisaf Lid

24 feb 2013
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe bedoelen jullie vanzelf regelen? Ze moeten toch bepaalde hoeveelheid krijgen en als je naar een voeding minder wil, moet je de andere voedingen toch ophogen?

Ik geef bijv nu 7x80. dan wordt.t niet vsnzelf 6x80 toxh? Dan krijgen ze minder, dat gaan ze toch nooit doen?

10. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Het komt echt allemaal vanzelf! neem aan dat je er niet de wekker voor zet?? Ivan had zo ineens geen behoefte meer aan de nachtvoeding, zat om 7 uur ineens recht op in mijn bed omdat ik Ivan niet had gehoord 's nachts, meneer lag nog heerlijk te slapen :D Vanaf dat moment heeft hij geen nachtvoeding meer gehad, hij was toen 9 weken oud :)

11. raspberry

Wat hierboven al gezegd wordt: 's nachts de wekker zetten hoeft niet, dat doe je iig op verzoek. Kan overdag ook, maar 's nachts dus sowieso. Dan komt er vanzelf langer tussen, gaan ze overdag meer honger per fles krijgen en krijg je er overdag ook vanzelf langer tussen.
    Go with the flow, allerlei schema's die je zelf probeert uit te denken, werken vaak helemaal niet.

12. raspberry

O, en verder is de basisregel voor doorslapen dat er per pond lichaamsgewicht een uur achter elkaar geslapen mag worden 's nachts. Dus vanaf 3 kilo 6 uur, vanaf 4 kilo 8 uur, enz.
    Dat betekent niet dat als je kind dat gewicht heeft, er automatisch dan doorgeslapen gaat worden, maar dat je het dus rustig kunt laten gaan dan 's nachts en niet meer wakker hoeft te maken :)

13. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    #13 frannie82, 8 nov 2013
    Laatst bewerkt: 8 nov 2013
    Wij bouwen de flesjes langzaam op aan de hand van haar gewicht. We hebben een eigen weegschaal. En wij geven dan 10cc per fles extra omdat ze nogal eens knoeit. Op een gegeven moment gaan dan alle flesjes leeg en is het vaak weer tijd om wat meer te geven. 7 voedingen werkte niet want ze komt altijd om de 4 uur en met 7 moesten we haar wakker maken en dronk ze amper.
    De nachtvoeding hebben wij nog tot 4 kilo gegeven.
    Toen geen wekker meer gezet en ze kwam toen een poosje iets later en niet lang daarna redde ze het tot 7u. Zo heerlijk. ...
    Het liefst had de kinderarts dat we tot 5 kilo zouden wachten maar ze wilde zelf doorslapen.

Je kan proberen de flesjes ietsje op te hogen en ze al laten wennen aan wat meer en misschien kunnen ze het dan ook 4 uur volhouden.
    Wij hebben het toch geprobeerd ietsje te sturen omdat we zooooooo moe waren.
    Maar ook omdat het ook kon.
    En als ze toch een nachtfles wil dan geef ik die met liefde hoor.
    Eergisteren had ze veel honger en was het huilen dus toen een flesje gegeven.

14. Lisaf

Lisaf Lid

24 feb 2013
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha nou dan wacht ik af! Idd na 20.00 maak ik ze niet wakker en laat ze gewoon komen (voor 23.00 en 3.00 en 7.00 zeg maar).
    Ik dacht enkel als ik naar 6 voedingen ga door er 4 uur tussen te laten overdag (dat redden ze wel, want maak ze er nu vaak voor wakker), krijgen ze dus meer per fles (want nu 7 flessen, dan dus 6) en trekken ze die 4 uur tussen de nacht beter dan nu.

15. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik zou juist die van 23u geven en dan laten slapen....

16. raspberry

In dat geval zou ik overdag ook niet meer wakker maken voor de fles (of dan dus max 4 uur ertussen) en de fles dan wat ophogen. Je merkt vanzelf wat ze daarvan opdrinken dan. Niet pushen met de fles leeg moeten drinken, dan is het altijd wel goed wat ze uit zichzelf drinken :)

17. Cabover

Cabover Niet meer actief

:DIk heb gisteren anders gedaan en het werkte wel!
    Overdag gewoon elke 3 uur voeden, we moeten ze dan voor de voeding van 14.00 wel wakker maken, andere voedingen melden ze zich zelf. Verder heb ik de hoeveelheid voeding opgehoogd. Ipv 90 cc per keer geef ik ruim 100 cc en ze drinken het maar al te graag op! Dus ik denk toch dat ze nog honger hadden.

Verder laat ik ze na de voeding van 20.00 niet meer 'komen', maar maak ik ze wakker om 00.00 (ze kwamen vaak om 00.30-01.00), maar hadden dan hun 'grote' slaap al gehad.
    Ze werden vannacht wakker om 05.00 en ze hebben eten gekregen om 05.30! bijna een uur later dus:D

Ik ga nu het volgende schema doen: 08.00-11.00-14.00-17.00-20.00-00.00-05.00. Ik hoop dat ze die van 05.00 steeds later doen tot ze tot 6.00 slapen en dan kan er 1 voeding af en wordt het: 08.00-11.00-14.00-17.00-20.00-00.00-06.00! we zullen zien...

Owja, we doen 00.00 en niet 23.00 want ik red het toch niet om tot 2300 op te blijven. Ik ga na de voeding van 20.00 naar bed (rond half 10) en kan dan precies nog 2.5 uur slaap pakken voor de voeding van 00.00.

Ze zijn trouwens nu allebein ruim 3.5 kilo:D

18. Lisaf

Lisaf Lid

24 feb 2013
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn joh, tot 5.00 is wel een ruk. Overdag heb ik ongeveer jouw schema, maar heb dan 23.00 de laatse voeding. Maar ze melden zich al voor 3en helaas. Ook weleens 24.00 gegeveb maar dan redden ze 3 uur, maarnis dus toch maar 3 uur ertussen. Kan ju met 7 voedingen ook niet verhogen, ze zitten al aan 180 per kilo dus de max.
    ik ga morgen 6 voedingen proberen door de dag hren om de 4 uur. Dan kan ik ze per fles meer geven en hoop ik dat ze dan de nacht beter trekken. Ben heel benieuwd hoe dat gaat.

Met je niwuwe schema waar je heen wil zit je toch alsnog aann7 voedingen?

Deel Deze Pagina