Wie heeft er een kindje/baby die ook zo vroeg van 5 naar 4 flessen ging met twee maanden? En hoe ging dat?? De middelste ging met 3 maanden naar 4 flessen en dat ging in een keer goed (woog 6 kilo). De oudste ging met 4 maanden naar 5 flessen toe (wilde perse om de 3 uur fles) Laatste fles eraf om 23.00 uur. (woog net 6 kilo) Vandaag bij het cb geweest en met de verpleegkundige er over gehad en zij vond het geen probleem. Ze zei dat het kwa gewicht wel kan (hij weegt 5900 gram), maar als hij niet klokje rond zou slapen dat het hij dan niet trekt kwa leeftijd. We mochten het proberen.. Lukt niet krijgt hij gewoon weer de fles om 23.00. Ik hoop eigelijk dat het wel lukt... Want hij heeft last van huil uurtje in de avond en tegen de tijd dat hij weer slaapt moeten we hem een uur later weer wakker maken. met als gevolg dat hij slapend zijn fles krijgt en weinig drinkt. En als hij te wakker is, dan gaat hij weer lopen jengelen na zijn fles.
Wij hebben de laatste fles met 8 weken niet meer gegeven. Hij werd wel wakker voor zn nachtfles maar dronk er niet goed uit. Toen kreeg ik van iemand de tip om hem niet uit zn diepe slap te halen voor die laatste fles en toen sliep hij ineens door. Hij kreeg overigens wel 5 flessen op de dag (hongerlapje) maar dan snachts dus niet meer en savonds laat ook niet. Binnen twee weken erna hadden we een ritme van 8 tot 8 slapen.... Je kan proberen die fles geeoon weg te latennen kijken of hij genoeg heeft maar is dit niet het geval kan je overdag misschien een fles meer geven (of de flessen iets groter maken) zodat hij wel genoeg heeft en dan lekker door kan tukken. Wij hebben in t begin de laatste fles nog "laat" gehouden, om 9 uur. Hij sliep toen tot 6 uur en binnen twee weken had hij zelf het ritme zo verschoven dat we uit kwamen op van 8 tot 8. Beetje uitproberen en kijkennwat je kindje een fijn ritme vind is dus mijn advies! Suc6!
Tja, ik vind het wel vroeg. Misschien zou je kunnen kiezen om de fles eerder te geven. Dus misschien om 22:00 uur?
Als hij het niet trekt dan waren we dat sowieso van plan om iets eerder de fles te geven. we gaan het vrijdag/zaterdag ochtend zien. Ik ben erg benieuwd...
Hallo moeders en aanstaande moeders! Wij zijn studenten van de Hogeschool Zuyd in Maastricht en doen onderzoek naar het gebruik van baby flesjes in Duitsland en omstreken. Ons bedrijf is bezig met het ontwikkelen van de Intelligent BB, wat intelligente Baby fles betekent (Intelligent Baby Bottle). De Intelligent BB heeft een ingebouwde thermometer die een geluid geeft wanneer de melk de perfecte temperatuur heeft voor uw baby. Wij zouden u graag wat vragen willen stellen over het voeden van babies en het gebruik van baby flesjes. Het invullen zal ongeveer vier minuten in beslag nemen. Hieronder kunt u de link naar onze enquête vinden: Enquête + Vragenlijst + Onderzoek + Panel = thesistools.com Wij hopen dat jullie ons willen helpen! Alvast bedankt!
Mijn kleintje zit nu sinds een paar dagen op 4 flessen, hij is 3,5 maand. Vond het zelf wel wat vroeg maar hij heeft het helemaal zelf gedaan.