Van 7 naar 6 flessen, hoe?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Jusi, 10 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Dat vraag ik me dus af.
    Niet dat het nu al aan de orde is, maar ons schema is nu:
    05.30 - 08.30 - 11.30 - 14.30 - 17.30 - 20.30 - 23.30
    Hij krijgt nu 75 cc voeding per keer, en dat is ook het maximum. Meer mag ie niet krijgen zei de kinderarts in het ziekenhuis afgelopen maandag.
    Maar hij drinkt het wel in 10 tot 15 minuten tijd op! :$
    Hij woog toen 2675 gram.
    's Nachts komt ie meestal ook wel eerder dan 05.30, meestal rond 4.00 en dan rekken we het nog een beetje tot 04.30 - 05.00. Ligt eraan of ie tevreden is met de speen in de tussentijd.
    Maar nu dachten mijn man en ik dat als Kenji 3 kilo weegt, hij naar de 6 voedingen toe moet?
    Hoe ga je dat doen dan?
    Wij kwamen zelf op het volgende schema uit:
    06.00 - 09.00 - 12.00 - 15.00 - 19.00 - 23.00
    Is dit een goed schema, of gaan we het dan juist helemaal verkeerd doen? En wat als ie 's nachts véél eerder komt? Eerder voeden, of komt het schema dan weer in de war?
    Nou, dat waren een boel vraagjes he. :p

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Wij zijn naar 6 voedingen gegaan toen de nachtvoeding eraf ging. Nou ja "nachtvoeding"... de dag begon vaak al om 6 uur inderdaad en dan zo ongeveer het schema wat jij voorstelt.
    Je kan proberen de flessen iets op te hogen. Als je zoontje nu ca 3 kilo weegt zou je minimaal 75 en max 80cc per fles mogen geven( min 150cc en max 180cc per kg lichaamsgewicht). MAAR de kinderarts had gezegd max 75cc per fles maar toen gaf je nog 7 flessen. lijkt mij dat je dan meer per fles zou mogen geven als je er maar 6 geeft.
    Toen mijn zoontje ca 4 weken was kreeg hij al 115cc per fles en zaten we ook nog op 7 flessen, heel soms wel 8. Hij was gewoon hongerig en kwam soms wel om de 2 uur! Hij woog toen ca 3400 gram. Dit werd uiteindelijk geaccepteerd door het CB...
    Om de hoeveel uur komt je zoontje? Als hij eerder komt dan om de 2,5/3 uur dan is het tijd om de flessen iets op te hogen. Vaak zie je dan dat er weer meer tijd tussen komt en redt je het met 6 flessen per dag? Als hij tussen de flessen door gewoon tevreden is nu, dan zou ik het zo laten.
    Dat snelle drinken kan niet zo heel veel kwaad als hij verder niet hongerig overkomt? Je zou kunnen proberen met de allerkleinste speen (weet niet welk merk je gebruikt?) hem rechtop te laten drinken ipv liggend of tussendoor even pauzeren of boeren.

3. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik dacht dat je 150 tot 200 cc per kilo lichaamsgewicht mocht geven? Maar Kenji zit nog niet aan de 3 kilo hoor, of hij moet wel héél hard gegroeid zijn in 3 dagen tijd. Hij woog afgelopen maandag 2675 gram. Over het algemeen redt ie het goed in 3 uur tijd, maar het komt ook weleens voor dat ie eerder komt. (Dan heb ik het over overdag.)
    Verder gebruik ik de flesjes van Medela, met de bijpassende speen. Ik zit wel te denken over te stappen op een andere fles, maar weet nog niet welke. Tussendoor stoppen heeft geen zin, als ie niet moet boeren, want dan gaat ie daarna nóg gulziger drinken.

Maar nogmaals, we willen nu nog niet overstappen op 6 voedingen, daar is Kenji nog te jong en te klein voor, maar we wilden weten of het schema goed te doen is zo.
    En hoe anderen dat dus deden. Bedankt voor je antwoord. :)

4. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Volgens mij hoef je niet over te stappen, omdat hij dan 3 kg weegt. Hier overgestapt toen Thijs steeds eerder kwam. Ik heb toen de flessen opgehoogd en er kwam meer tijd tussen te zitten. Gaat haast vanzelf. Je schema ziet er mooi uit. Ik vond zelf dat een kind geen honger moest hebben. Wanneer dit zou betekenen dat hij extra kreeg, dan kreeg hij dat.

Deel Deze Pagina