Hallo, Mijn zoontje is 9 weken te vroeg geboren en nu bijna 13 weken (gecorrigeerd 4 weken). Hij is nu 3,5 week thuis en ging naar huis met zeven voedingen. Al vanaf de eerste nacht kwam hij echter nog voor een achtste voeding, dus hebben we de flessen maar herverdeeld naar acht (helaas had ik na tien weken nauwelijks meer productie dus ben ik overgestapt op flesvoeding). Het is echter slopend dat hij om 23.00, 2.00, 5.00 en 8.00 uur eten wil. Vanaf wanneer gingen jullie kindjes naar zeven voedingen en hoe kan ik dat het beste aanpakken?
Hier hetzelfde. zoontje is geboren met 29+4. naar huis gegaan met 7 voedingen en vanaf thuiskomst wilde hij er 8. Het is slopend maar wij hebben hem met flesvoeding op verzoek gegeven en hielden wel bij hoeveel hij dronk. Na aantal weken (ongeveer 7 weken)ging hij zelf snachts wat langer tussen de voeding laten. Achteraf vraag ik me af hoe we hebben volgehouden. Mijn tip is wissel elkaar af. ik ging rond 21:00 slapen en sliep dan tot ongeveer 2 uur en gaf dus de voeding van 2 en van 5. Mijn man gaf de voeding van 23:00 en ging dan slapen hij moest weer werken
Zo doen wij het nu ook, maar het is slopend. En over drie weken moet ik weer werken, dus dan wordt het helemaal een probleem. Ik hoop maar dat hij snel een van de nachtvoedingen laat vallen. Iemand anders tips?
Nee, geen tips ook hier... Na een half jaartje hoefde ze die nachtvoeding niet meer... Ik dacht altijd maar; ze zal het nodig hebben en dat hield me op de been... We hadden hier afgesproken dat diegene die thuis was die volgende dag er 's nachts uit moest... En met de opvang dagen wisselden we dat af...! Sterkte en nog ff volhouden! Eventueel in het weekend een nachtje bijkomen en de kleine bij opa en oma?!
hier kindje geboren op 30+3. ze is nu bijna 10 weken oud en sinds een week thuis. ze is naar huis gekomen op 6 voedingen. ze drinkt 6 voedingen van 70 ml. hoeveel drinkt jou kindje? is het misschien geen optie om de voedingen in hoeveelheid op te drijven zo dat je kindje langer verzadigd is? bij ons hebben ze het zo gedaan. ze is op 2 weken tijd van 8 naar 7 en dan naar 6 voedingen gegaan. Ze is er wel elke 4 uur voor haar voeding. je kan er je klok op zetten.
Onze zoon is geboren met 30+5. Hij is vrijdag 2 weken thuis en is ook naar huis gegaan met 7 voedingen. ze hebben ons in het ziekenhuis aangeraden om de laatste voeding op aanvraag te doen, dus meestal zit er dan 4 ipv 3 uur tussen. Ook wordt hij dan smorgens een uur te vroeg wakker. maar door middel van buidelen is het voeden dan nog wel uit te stellen. Helaas is dat de laatste dagen niet het geval, en is hij snachts alleen te troosten met een fles. Vandaag als tip in het ziekenhuis gekregen om de laatste voeding 10cc meer te geven, nu hopen dat het helpt.
Bij ons ging het net zo. Heb me er uiteindelijk maar bij neergelegd. wel 's avonds erg vroeg gaan slapen om steeds paar uurtjes slaap te pakken. Maar het is verschrikkelijk vermoeiend. Heb zoontje niet voor zijn flessen wakker gemaakt (kon er de klokop gelijk zetten) en na een tijd zat er steeds meer tijd tussen. Nu, maanden later, slaapt hij klokje rond en zit hij op 4 flessen. Hij is bijna 7 maanden gecorrigeerd.
Onze dochter kwam thuis met 9 voedingen en ging toen zelf terug naar 10. Deze voeding heeft ze ook vanzelf weer laten vallen door weer meer tijd tussen de voedingen te laten. Net als in het ziekenhuis kreeg zij voeding op eigen verzoek. Zij kreeg speciale prematuren melk voeding.