Ik ben sinds vanmorgen 8 uur bezig met voeden! hij laat los, dus geef ik hem andere borst. Hij drinkt lang aan beide borsten. Als ik hem neerleg begint hij te huilen en knuistjes te zuigen/kleding sabbelen. Dan leg ik hem maar weer aan en begin ik weer van voor af aan. Het is nu 12 uur en hij is nog steeds onevreden, ik heb hem net 30 cc afgekolfde melk gegeven maar blijft onrustig. Hij is nu 13 dagen oud. hij doet dit al dagen...Mijn borsten hebben er ook echt genoeg van!:x Ik heb nog een dochter van 17 maanden dus ik kan echt niet blijven voeden zo. Wat moet ik doen, heb ik wel voldoende melk als hij zo ontevreden blijft
Wat ik denk is dat je kindje regeldagen heeft, zou hier gewoon aan toe geven omdat dan de vraag van de kleine en het aanbod van de melk op elkaar word afgestemd. Je kindje is pas 13 daagjes oud, alles moet nog rustig op gang komen en daar ook de kans voor krijgen. Misschien kan je partner wat meer met jullie dochter doen, zodat jij en je zoontje even tijd hebben de borstvoeding goed op gang te krijgen. Of misschien is er een oma die graag even gezellig naar jullie komt en de oudste wat kan bezig houden. Neem vooral zelf ook veel rust zou ik zeggen, juist jij hebt dat ook nodig om voldoende productie te krijgen/hebben/houden. Succes iig!
Ik voeg me bij Hanneke. Je zoontje is pas 13 dagen oud en het borstvoeden moet nog goed op gang komen. Het hoort erbij in de eerst weken, dan moet het voeden nog op elkaar afgestemd worden. Pittig, maar het gaat voorbij. Tegelijk kan het ook zijn dat hij geen honger heeft, maar krampjes. Je kan er ook voor kiezen om minimaal 1,5 - 2 uur tussen een voeding te laten. Mijn jongste dochter had dit ritme de eerste weken, maar was een snelle drinker. Heb je een draagdoek? Wellicht kan je hem hierin bij je dragen en wordt hij zo rustiger. Of losjes inbakeren en in de kinderwagen bij je houden. Verder.. als je zoontje goed groeit en voldoende plasluiers heeft hoef jij je over je voeding helemaal geen zorgen te maken. Succes!
bedankt voor jullie reacties. Mijn man neemt al heel veel taken over en wij hebben een boerderij dus er komt toch veel zorg op mij neer, daarbij ik ook nog een ks heb gehad en het herstel erg moeizaam is. Slapen doe ik ook goed (als mijn dochter op bed ligt) en 's avonds om 8 uur tot 's morgens 8 uur lig ik onder de wol. Ik probeer mij ook zoveel mogelijk aan te passen aan de voeding (bij mijn dochter is dit mislukt ivm vroeggeboorte). Maar vroeg me af of dit wel normaal was. Als ze krampjes hebben, vertonen ze dan dezelfde symptomen als hongersignalen? sabbelen knuistje/trui en huilen? een draagdoek heb ik maar te klein gekocht want krijg die voor niet meer geknoopt . het lijkt of Sven dit vaak heeft in de ochtenduren want 's middags, 's avonds en 's nachts slaapt hij wel gewoon in bed. Dan is hij zo stil, dat hij zo stil is dat ik hem bij me pak om even lekker te knuffelen
Dan wil je kindje waarschijnlijk clusteren. Herken je hier iets van? Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Productie vergroten - Clusteren
lijkt inderdaad op clusteren... Hij slaapt nu al 4 uurtje achter elkaar! . Nu nog hopen dat hij in de avond gaat clusteren zodat mama er ook nog profijt van heeft