Als ze al een goede balans heeft wil een sjaal onder de armen (zoals ze dat wel eens doen met leren fietsen dus achter de nek en onder de armen door ) ook soms helpen. Die sjaal pak je dan boven vast.
Haha heerlijk, pas maar op. Die van ons klimt inmiddels overal op, staat ze opeens op het ikea krukje of het stoeltje van grote zus...
Hier duurde het heel lang voor ze van aan je handen naar los lopen ging, ruim 6 maanden... Iets anders in haar hand geven pikte ze echt niet. Ze heeft ook heel lang aan 1 hand / vinger gelopen. Dus volgens mij kon ze het wel al lang maar durfde ook niet. Toen ze wel los ging lopen liep ze ook meteen goed in de sneeuw (wintersport) en rende ze heel snek daarna..
Ze loopt hier nu los! Wat werkt bij ons: voor haar uit lopen, net doen of ze je moet pakken. Dus ik loop achteruit en strek mijn armen uit, zij loopt dan vooruit ook met gestrekte armpjes omdat ze me vast wilt pakken. Maar dat lukt niet omdat ik achteruit loop. Maar hierdoor loopt ze nu wel vele stappen achter elkaar los. Iedere dag gaan we zo verder oefenen @Blijdorp
Het kan helpen om bijvoorbeeld een stokje te geven IPV je vinger Kind ene kant van het stokje jij andere kant en als ze niet opletten je langzaam loslaat
Hier is t rennen inmiddels begonnen...al twee schaafwonden in t gezicht rijker. (voorhoofd en neus). Maar goed, ook dat is een leercurve. Ze gaat nu voorzichtiger de bocht om in elk geval.
Ik heb nooit met haar aan de hand gelopen voor ze los kon lopen maar dit deden we wel. En verder hielp het als ze ook een boek of zo vast had, dan had ze niet door dat ze eigenlijk los liep Als je er last van je rug van krijgt, zou ik het gewoon niet doen, ze leert het dan wel via een andere manier lijkt me. Denk dat je net pech hebt, ik sta gewoon recht als ik met haar aan de hand loop
Ik doe het nu zo min mogelijk (rugpijn bleek uiteindelijk meer door galstenen dan door t lopen te komen) dan nog ben ik iets te lang of is zij iets te kort