Ha dames Jullie hebben ze allemaal wel eens, ik nu effe. Lijkt alsof ik uit elkaar barst van verlangen. We wachten al zo lang, de wens is zo groot. Ik ben in staat ALLES te doen voor zo'n wondertje. Mijn partner beleeft alles wat dubbel. Bij haar is het niet gelukt, voor haar is het ook rouw, afscheid van het idee een kindje in haar buik. Maar ik wil, ik verlang, ik ben er zo mee bezig. Partner roept dan maar: weer lekker bezig obsessiefje van me? Dat maakt me boos. Ja ik ben er vol van, we willen dit toch zo graag? En ja, ik snap haar verdriet. Maar hier toch ook al 3 jaar rammelende eierstokken die in bedwang gehouden werden om vrouwlief een kans te geven. Dat was moeilijk, maar nooit gemokt. Verlang naar een beetje support. Misschien egoïstisch, maar het is zo. Ik wil zo graag SAMEN een kind, nu lijkt het bijna meer iets tussen mij en de donor... En ja, ik ben ongesteld, iets met hormonen die opspelen. Kan het ook wel relativeren hoor. Maar lekker klagen moet soms ook even
Idd even klagen kan soms opluchten ik hoop ook dat het dat een beetje voor je doet.... En ja.. wachten op iets .. in dit geval op een mooi wondertje is soms gewoon erg frustrerend. Sterkte
Oh meid, tuurlijk, logisch dat je even emo bent! Wij hebben er al 1 rond lopen en toch is het verlangen naar nog een kindje ook weer even groot en het frustreerd als je dan elke keer ongi wordt, laat staan dat het nog veen langer duurt. Weet niet of je deze vraag wilt beantwoorden, maar doen jullie aan zelfinseminatie met de donor? of via het ziekenhuis? vanwege mijn vaginisme doen wij aan zelfinseminatie en heb het idee dat dat toch minder snel gaat dan op de gewone manier.
Nou meid, ik begrijp je (bijna helemaal).... Gisteren ook een huilbui (gigantisch) gehad. Mijn partner is echter een en al begrip. Bij mij ligt het probleem bij mijn moeder. Ik had afgelopen week pijn in de onderbuik en ben vrijdag uiteindelijk ongi geworden. Mijn moeder reageerde er niet eens op! Laatst zei ze al iets in de zin van "ik ga me niet eerder blij maken dan dat je daadwerkelijk een kleine op de wereld hebt gezet". En dat uit de mond van je bloedeigen moeder! Van mijn schoonmoeder (en die is manisch depressief) krijg ik zelfs nog meer support! Zo, lucht wel ff op om het van je af te schrijven. Elvira, ik snap enorm hoe jij je op dit moment verheugt op een kleine. Ik snap je vrouw ook wel hoor. Geef haar een beetje tijd om eraan te wennen, ze zal vast wel bijtrekken op den duur.... Intussen kun jij je frusties wel hier op het forum kwijt.
Ik snap het ook heel erg goed! Hier is de wens er ook al 3 jaar en nu zijn we 5 mnd geleden eindelijk begonnen. Helaas ben ik vaak ziek en zet de ongi niet door en ben ik vaak iets van 8 dagen ongi en dus ook emotioneel. Dat denk ik soms echt van 'krijgen wij ooit nog een kindje?' Mijn vriend zal soms ook wel eens gek van me worden,ben er ook veel mee bezig. Wel erg voor je vrouw dat het bij haar niet lukte,moet ook een flinke klap zijn geweest.
Evira@ Tuurlijk mag jij even klagen , het verdriet moet er soms uit! Het valt niet mee het is zwaar , verdrietig dat het niet lukt. Ik weet er alles van hier ook weer even moeten slikken, rot duivels en rot lijf. Mis moet je je op een hobby storten of het huishouden wil wel eens werken. Hier wel in elk geval. Klinkt makkelijker dan dat het gaat, maar je kunt het proberen. Je wens is super groot er helemaal niet mee bezig zijn is onmogelijk , maar iets doen om het even een plekje te geven kan helpen. Mijn gyn vertelde mij dat het onmogelijk is om het te vergeten. Knuf meis we gaan door we gaan voor roze meis , ik zal je steunen waar ik kan.
Hoi Sanna, Wij doen het zelf, met sperma van een donor. ALs je het goed doet, heb je evenveel kans om zwanger te worden als een 'gewoon' stel! Dus het hoeft niet perse langer te duren hoor!
mijn man zegt ook wel eens "laat het los" Dan ben ik in staat hem met een koekenpan te bewerken "wat nou loslaten... ons lichaam confronteert ons steeds met de ellende van niet zwanger zijn of blijven
Onze manier is: Donor laat goedje achter. We spuiten het in en doen een soft cup in zodat het er niet uit kan lopen (is niet bewezen dat dit helpt, maar ik vind het fijner voelen dat je niet bang bent dat alles weer naar buiten loopt)en dan een paar hoogtepunten en afwachten maar Ik bestel spulletjes bij: Zelfinseminatie, steriele kunstmatige inseminatiekits. - Zelfinseminatie.nl Daar kun je ook combipakketjes bestellen met ovutesten en zwangerschapstesten! Staat ook veel info. Hoe doen jullie het?
Vandaag heb ik het lekker druk gehad, dus geen tijd om eraan te denken. Dat is soms ook wel goed. Ik hoop op een betere nacht, want van al dat gepieker en niet slapen ga ik me niet fijner voelen.
Elvira@ Idd dingen doen kan goed helpen , ik hoop met je mee dat je goed slaapt vannacht. Slaap lekker en mis tot morgen ik ga ook stoppen morgen werken .
He lieve Marnat, Ik zat net aan je te denken!! Hier alles goed, woensdag inseminatie gehad, nu wachtbankje. Meer hoopvolle tijd dit dus! Hoe is het met jou meis?
Mag ik even inbreken? Ik heb een vraagje over de catheter. Wij gebruiken alleen een spuitje van 5 ml zonder catheter, maar wat is het nut van de catheter en blijft daar niet veel sperma in achter?
Breek maar in hoor! Het nut van het catheter is dat je dieper in kan spuiten, het dus al dichter bij de baarmoeder is. Er loopt ook veel minder naar buiten na het inspuiten. Er blijft NIKS achter in het spuitje. Wij zuigen de sperma op via de catheter. Je neemt dus zoveel op als je met 1 keer spuiten weer eruit krijgt. Daarna zuigen we gewoon opnieuw op. Zo blijft er dus niks achter en doordat er minder uit loopt heb ik juist het idee dat je meer sperma gebruikt per keer.
Bedankt voor de uitleg. Ik voel me best dom maar vraag het toch maar gewoon: de catheter gaat toch niet door de baarmoedermond? Ik heb het idee dat het spuitje best diep gaat en bij mij loopt er niet zoveel terug. Maar zo te lezen gaat het bij jullie om meer sperma, want wij moeten niet opnieuw opzuigen (wat fijn zo'n forum, dit zou ik nooit zo met iemand bespreken en vragen ).
Haha ja heerlijk he die onderwerpen waar je nooit met iemand over praat. Nee hoor, je komt met die katheter echt niet in de baarmoeder, dat zou ook niet goed zijn. Je komt alleen dichterbij de baarmoedermond. Ik weet niet in hoeverre er bewijzen zijn dat je eerder zwanger bent als je zo'n ding gebruikt, maar voor de 5 euro die ze kosten gebruiken wij ze gewoon. En ik vind het dus prettiger omdat er minder uit loopt. Ik denk niet dat het heel veel uitmaakt of je ze wel of niet gebruikt hoor. En wat voor hoeveelheid sperma normaal is dat weet ik niet hoor. Gewoon wat eruit komt bij 1 keer hahaha. En tja, als pot heb ik daar dan weer niet zo veel ervaring mee (ik vind het maar smerig spul hahaha, mag ik dat zeggen?) Heel waardevol, maar wel smerig hihi.