Moet je z'n eten niet prakken?? Nee we doen het rapley..... Dat zijn veel te grote stukken hij kan dat niet eten! Nee hoor, hij eet dat thuis ook altijd prima... Moet hij geen jus over z'n aardappelen en groente?? Nee dat hebben kleintjes van nog geen 1 niet nodig... Weet je zeker dat hij geen sausje wil voor de smaak misschien dat hij daarom niet eet? Nee hij is moe en het is te druk hier voor hem... Slaapt hij maar 2x per dag een half uur?? Ja.. Dat is niet goed hoor! Moet je daar niet mee naar het CB? Nee, je kunt hem niet dwingen meer of langer te slapen. Als hij niet wil dan wil hij niet en hij doet het er prima op hoor.... Pffff sommige mensen!!
Helaas, wen er maar aan. Het blijft. Zou je niet naar huis gaan, je kleintje heeft net een ongelukje gehad? Nee, hij is bij zijn vader en in overleg hebben we besloten dat het niet nodig is. Vind je het niet eng dat hij daar alleen loopt? Nee, ik kan hem prima zien en hard genoeg lopen als er iets dreigt te gebeuren Dat snappen kinderen van 5 nog niet. Die van jou misschien niet, die van mij misschien wel en anders komt hij er wel op terug enz. Het enige wat je kan doen is opletten dat je niet zelf zo wordt, verder is het doorzitten.
owww vreselijk! Adem in adem uit. En dat héél vaak doen! Ik krijg hier vaak de opmerking 'zwaar hé 2 kleintjes'. PFF. Van die opmerking zou ik het wel zwaar krijgen ja.
Het was zeker een gevalletje adem in adem uit....ze bleeeef maar doorgaan zeg. Heel vermoeiend, gelukkig zien we haar niet vaak haha. Zal er echt extra op letten dat ik dat niet bij anderen doe..
Herkenbaar, die Rapley-opmerkingen. We gingen eens uit lunchen met vrienden. Raketje verslikte zich tijdens het eten. Iedereen aan tafel stond half overeind, terwijl ik bleef zitten en haar rustig wat naar voren liet leunen. En zelfs dat leunen was alleen voor de show. Raketje kon (en kan) dat soort dingern prima zelf oplossen. Toen er iemand naderhand zenuwachtig werd vanwege het feit dat ik haar een halve olijf te eten had gegeven, zei ik maar dat er een handig gat in het midden van de olijf zat om door te ademen.
Ach ja dat gezeur van de anti rapley generatie. Laat ieder het op zijn eigen manier doen denk ik dan. Gaat bij mij het ene oor in en het andere uit. Ik heb er pas echt moeite mee dat ik soms toch word overruled. Dat mensen het brood in kleine stukjes gaan scheuren, het eten nog even dippen, of verkleinen. Daar word ik echt link om. Mijn schoonmoeder en hulp doen het standaard. Als ik even de andere kant opkijk betrap ik ze er vaak op. Van het eten van mijn kind moeten ze afblijven.
Zo herkenbaar. Mijn zoontje moet niets van opa en oma hebben in de zin van hij wil niet naar ze toe als we bij hun zijn. Krijg ik de opmerking je beschermd hem teveel!! Nee denk ik dan mijn kind voelt haarfijn aan dat jullie niet zullen leuke opa en oma zijn. Kleintjes hebben daarvoor een soort 6e zintuig voor. Want het zijn echt geen leuke mensen... Oh mijn zoontje hangt heel veel aan mij, krijg ik de opmerking van mijn schoonmoeder later krijg je een moeilijk kind, omdat ik niet wil dat zij opassen! Die zullen de jongste volproppen met dingen die wij nog niet willen dat hij krijgt. Rapley methoden heb ik bij beide kinderen gedaan en de jongste nog steeds. Ik geef hem geen potje gepureerd eten omdat ik van mening ben dat hij dan de smaak en de structuur niet kan proeven en voelen. Doorzetten zou ik zeggen. En als je eventueel de opmerking krijgt, ja maar zo zal de kleine nooit leren netjes te eten met bestek!! Ik kan je vertellen dat je je daar geen zorgen over hoeft te maken. Dat komt echt wel goed!!
Pff hier ook! Verschrikkelijk, ik probeer het te negeren maar ik ga over een tijdje toch op een punt komen dat ik dat niet meer kan. Dat mensen eens gaan begrijpen dat ouders hun kind beter kennen dan de buitenstaanders! Als ik advies wil vraag ik het wel
Heel goed. Het is jullie kind en jullie doen wat jullie vinden/denken wat het bedte is voor jullie kind. Dat ongevraagde advies daar word ik toch zo moe van. Ik heb op een gegeven moment mijn sm gebeld, was het zo zat zij wist alles altijd beter... Nou ze heeft het geweten. Ik kreeg de opmerking van haar dat ik het ene oor in en het andere oor uit moest laten gaan want zo doet zij dat ook. Nou ik ben haar niet en dat zegt meer over haar dan over mij. Zo doet ze ook bij haar eigen volwassen kinderen, nou lekkere band heb je dan met je eigen kinderen!!!
Heel vervelend. Zeker als het geen advies is maar meer dwingend; Je moet hem echt voeden nu, hij heeft duidelijk honger (net gevoed, kindje heeft alleen zuigbehoefte bijv.). Ze heeft het te warm (beetje onrustig in kinderwagen maar nekje voelt goed en zo warm gekleed was ze niet), je moet wat uittrekken.
Ben het zelf tot nu toe weinig tegen gekomen. En als mensen goed bedoelde adviezen hebben waar ik niets mee kan, dan zeg ik dat ook. En als vreemde mensen beginnen met 'je moet'.. dan zeg ik: wij moeten helemaal niets hihi.. tja.. ik kan me er niet zo druk over maken. Mijn moeder en sm kunnen wel heel goed advies geven, ook ongevraagd maar goed zij hebben natuurlijk alles al achter de rug en vind dat eigenlijk wel prima.
Brrrr, ja, dat ongevraagde advies. Soms is het niet erg, ligt er aan wie het zegt en op welke manier. Maar meestal....
Oh verschrikkelijk vond ik dat. Vooral toen ze wat kleiner waren ja. Moet ze nou alweer drinken?? (Ja, zelf wacht ik ook geen 4 uur (!).) Je kunt beter een potje geven joh, lekker handig. (Nou waarom, een aardappel extra schillen is niet zoveel werk). Je moet die draagzak niet steeds gebruiken, zo wil ze nooit weer bij je vandaan (Duh..) ze heeft kramp, kom maar even bij tante. Kijk, zo en zo helpt heel goed.. (kind had KMA wisten we later dus mooi dat het niet hielp. We zijn zelf ook niet gek). Ze geeft steeds wat voeding terug, je geeft veel te veel/vaak. Nou nee, ze stopt wel als ze vol zit). Je moet bij gaan voeden als ze zon honger blijft houden, dit trek je niet meer straks. (Wie bepaald dat?? Ik wil minimaal 6 mnd BV, niks geen bijvoeding). Doe je haar nog niet op de pot? Ze is al 1 toch? Gewoon op vaste tijden laten zitten. (Grr zo anno 1900) Ik kan we door blijven gaan.
Toen ze nog een paar maandjes was en huilde: Ze heeft honger! Nee dat lijkt me niet, net 5 minuten geleden een fles op.. Nu: ze is al anderhalf? Kan ze nog altijd niet praten? Ik leer het haar wel! Ze moet al zinderlijk zijn hoor! Nee nee.
oh en deze bij 17 maanden: Loopt ze nog steeds niet? Geef mij maar een weekje mee dan krijg je haar lopend terug. Oefenen oefenen oefenen. (Eeh... Evenwicht kun je ze niet leren!)
Haha, dat was ook nog niet alles diezelfde middag (en zelfde tante!) Ik gaf zoonlief Griekse yoghurt als tussendoortje: Wij eten thuis altijd die met een smaakje, vindt hij dat niet lekker? Vast wel, maar wij geven niets met toegevoegde smaak... Zoon pakte zijn rietjesbeker met water van tafel en nam een paar slokjes: Wat zit daar in ? Ik: water.... Oh, geen limonade? Ik: nee.... Maar dat is toch lekker? Ja, maar vinden we niet nodig en hij drinkt het heel goed hoor.... <ZUCHT>
Haha grrr.. oh sorry ik moet een beetje lachen.. Ik zou knetter gek worden van zulke bemoeizuchtige mensen.. Je onderwerp is zeer passend.. waar bemoeien ze zich inderdaad mee?!? Kun je er niet (voorzichtig) een keer wat van zeggen. Ieder doet het op zijn eigen manier. Onze zoon krijgt wel gewoon groente en fruit uit een potje (o.a. omdat ik geen zin heb in dat geknoei). En als mensen daar moeite mee hebben dan hebben ze pech. Mijn nichtje meent ook altijd tegen me te moeten zeggen dat ik dit niet goed doe en dat niet goed doe. Ik heb haar laatst even haarfijn uitgelegd dat ze zich met haar eigen &*#^!@&*-kinderen moet bemoeien.