alles gericht voor een jongen of meisje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door missX, 9 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    vroeg me af hoe jullie dit doen...wij weten al een tijd dat wij een meisje krijgen (verloskundige zag dit bijna zeker bij de 20 weken echo) en later bij de 3d echo konden we het zelf ook zien. Nu hebben wij dus o.a. een kaartje en kamertje gemaakt wat echt voor een meisje is en hebben we eignelijk ook alleen maar een meisjesnaam...hoe doen jullie dit zodra je het weet...hou je toch nog wat achter de hand voor het geval dat het toch van het andere geslacht is of gaan jullie er gewoon helemaal voor?

2. leonietje24

leonietje24 Fanatiek lid

25 jul 2006
    2.529
    0
    0
    Wij houden alleen een naam achter de hand. Nu hebben wij de babykamer ook gemaakt voor een jongen of meisje (zie website) dus daar geen problemen mee. Qua kleertjes heb ik toch wel speciaal op geslacht gekocht en het geboortekaartje moeten we nog uitzoeken.

Liefs Leonie

3. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ik heb me ook helemaal gericht op een jongen hoor.

Maar we hebben wel een meisjesnaam en het kamertje kan ook prima voor een meisje.
    Tja, en jongenskleertjes zijn vaak wat makkelijker ook door een meisje te dragen als andersom.

4. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Tja ik heb kenissen en die wisten zeker dat het een jongen werd (dmv 3d echo).... tot dat het er uit was en het een meid bleek te zijn.
    Die hadden alles op een jongen gekocht en bedacht en dat viel toch ff vies tegen :(

5. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ik heb als basiskleur een kleur wat voor beide kan....
    daarbij heb ik wat accententen die het afmaken voor een jongen of meisje....
    verder hebben we de naam van het geslacht dat we weten...
    maar wil ook een naam van het andere geslacht achter de hand hebben...
    kleertjes had ik al 2 pakjes gekocht toen ik niet wist wat het werd, meer koop ik ook niet! De rest is gerelateerd....

6. Niet meer actief

Ik heb het kamertje in lila, met vlinders...
    (kan toch voor allebei?)

De kleertjes koop ik wel heel gericht.

Ik heb zowel een jongens als een meisjesnaam...
    Het kaartje is universeel...

Maar dan nog, als het het andere geslacht wordt, zal ik raar staan te kijken en even moeten switchen....

7. Wij hadden bij de eerste alles voor een meisje, toen wisten we met 20 weken dat we een meisje kregen, nu wachten we ook weer af wat het wordt, 24 januari weten we dat als het goed is.

8. Sam22

Sam22 Actief lid

28 jun 2006
    322
    0
    0
    Deventer
    Wij wisten dat we een jongen kregen en hebben wel veel jongenskleertjes gekocht....De kamer hadden we wel neutraal gehouden dat vonden we zelf ook mooier...We hadden ook al wel een naam voor een meisje....

9. Niet meer actief

Wij wisten dat we een jongetje kregen..kleertjes hebben we wel gericht gekocht..maar kamertje hebben we neutraal gehouden..

10. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ondanks dat we wisten dat het een meisje werdt heb ik de spulletjes allemaal neutraal gehouden.
    creme met gebroken wit ,ook de kleertjes

later ben ik haar pas meiden gaan kleden en haar kamertje aangepast met meiden accenten

vindt neutraal erg lief bij een klein hummeltje :)

11. Niet meer actief

wij hebben ook alles gericht op een meisje.. morgen heb ik weer een pretecho en hopelijk is het nog steeds een meid hahaha

12. Niet meer actief

Ja ik heb morgen ook weer een pretecho!
    FF checken, heb nu de bonnetjes nog ! ;)

13. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Wij hebben alles gericht op een jongen gekocht, maar wel omdat het heel erg zeker is hoor ;) Hebben dus ook geen meisjesnaam.

14. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Kamertje bewust neutraal gehouden. Wie weet komt er nog een keer een kleine. Verder qua kleertjes veel neutraal maar laatste tijd steeds meer met roze. Naam voor jongen hadden we al voor de zwangerschap dus mocht de echo liegen dan is dat nog niet zo'n probleem. Heb uit voorzorg wel een neutraal eerste pakje gekocht. Stel je voor, het is toch een jongetje en die dan in een roze pakje op de foto. Nee, dat risico in geen geval.
    Wat ik gekregen heb, vooral erg veel kleertjes, is wel uitgesproken meisje.

15. spooky

spooky Bekend lid

15 mrt 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    de kamer kan voor allebei. de kleertje zijn merendeel echt meisjeskleertjes maar dat heb ik allemaal gekregen van mijn schoonzus die al een meisje heeft.

16. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Sinds de 20 weken echo, weet ik het geslacht van ons kindje. Nou de kinderkast hangt helemaal vol hoor van maat 50 t/m 80. Normaal ben ik niet zo uitgeverig maar nu vind ik het erg moeilijk om maat te houden... Ik vind het knap als iemand maar 1 of 2 pakjes koopt. \:D/

17. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    de meubeltjes zijn wel wit maar ik merk nu dat ik steeds meer meidendingen in het kamertje verwerk...eerst hadden we er alleen lime bij maar nu heb ik er dus ook hardrose/fuchsia bij genomen en ga ik nog bloemetjes op het hemeltje naaien...het zit in de accesoires dus mocht het toch nog echt zo zijn dat het ineens een jongen is dan kunnen we dat altijd nog veranderen...maar goed we hebben dus wel een echte meisjeskaart en alleen een meisjesnaam

18. Germpie85

Germpie85 Niet meer actief

Een vroegere collega van mij zou een dochter krijgen. Op 2 echo's te zien! Leuke naam bedacht, popjes, roze geboortkaartjes, jurkjes...
    En toen was het toch een jongen! Ze was zich wezenloos geschrokken!

19. vonkje27

vonkje27 Actief lid

13 aug 2006
    269
    0
    0
    huismoeder
    hoogezand
    wij hebben de babykamer neutraal.
    heb een pakje,die voor allebei kan,maar de rest is allemaal voor een meid.
    we hebben wel voor allebei namen en de kaart kna ook voor allebei.

20. mamavanHind

mamavanHind Actief lid

12 aug 2006
    380
    0
    0
    Diëtist in opleiding
    We hebben een neutrale babykamer en ons geboortekaartje kon voor jongen en meisje. We hebben alleen meisjeskleding gekocht, maar verder alles dubbel (ook twee namen verzonnen). Ik vond het toch té eng om me volledig in te stellen op een meisje. :(

Deel Deze Pagina