Hallo allemaal. Als alles goed gaat verwachten wij eind mei er een broertje of zusje voor onze dochter bij te krijgen. Onze dochter is dan ongeveer 20 maanden oud en dus nog te klein om bv al mee te lopen naar het winkelcentrum. Nu hebben wij afgelopen weekend alvast eens rondgekeken op het gebied van duowagens. Zowel de wandelwagens als de tandembuggy's bekeken. Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar een wandelwagen met een reisWIEG. Maar die zijn een stuk duurder dan een tandemwagen met reisNESTje. Maar nu valt het mij op dat er in de reisnestjes gewoon een plank zit met een laagje stof er omheen en dus geen matrasje. Is dat wel goed voor een pasgeboren baby?
Ik heb er ook wel naar gekeken, maar een babynestje lijkt mij persoonlijk niets, dan toch liever een reiswieg. Via marktplaats is het nog wel een beetje te doen qua prijs volgens mij. En die wagens zijn over het algemeen nog gewoon goed en netje, zo worden meestal niet zo lang gebruikt. Ik zou sowieso nog even wachten met iets kopen. Eva loopt al een tijdje altijd mee, ik zou nu geen duowagen nodig hebben. Maar natuurlijk wel handig om je erin te verdiepen zodat je tegen die tijd, mocht het wel nodig zijn, iets kan kopen wat aansluit bij je wensen.
Dank voor je reactie Snoopy. Mij lijkt een reisnestje ook niet zoveel maar misschien zijn anderen er wel heel tevreden over, ben dus benieuwd naar gebruikservaringen. Mijn dochter is als alles goed gaat, 20 maanden als de baby geboren wordt. Ik denk dat ze rond die tijd nog geen wandelingen naar bv het winkelcentrum kan maken. Maar we twijfelen nog over voor de bevalling een duo/tandemwagen aanschaffen of eerst aankijken hoe het gaat en dan mogelijk nog een wagen aanschaffen.
ook ik ben geen fanaat van die nestjes, wilde ook echt een reisiweg. Wij hebben daardoor voor de Koelstra twin gekozen. Maaaaaar als ik jou was zou ik idd ehct nog even wachten, je zegt dta je dochter dan 20 maanden is. Lisa is nu 18 maanden en wil eigenlijk echt niet meer in de buggy en grote stukken lopen is helemaal geen probleem voor dr. Wij hebben dus wel al een duowagen maar ben benieuwd hoe vaak we die gaan gebruiken, denk dat we de "oude" wandelwagen met daarachter een plankje meer gaan gebruiken
Je dochter kan natuurlijk niet van het ene op het andere moment grote stukken lopen, maar je kunt haar wel trainen. Mijn dochter is nu 21 mnd en kan al een hele wandeling lopen hoor, ik gebruik de buggy/kinderwagen amper voor haar. Ik zou daarom een plankje aanschaffen of eventueel zo`n stoeltjesding, dan kan ze toch even zitten.
Het is nu heel moeilijk inschatten wat ze straks zal doen met lopen, het duurt nog even. Ik had een paar maanden geleden niet gedacht dat ik met Eva zonder buggy naar de stad toe zou kunnen. Net ben ik na het zwemmen ook weer met haar de stad in geweest, van 11 tot 2 en ze heeft alles zelf gelopen. Naar het winkelcentrum redt ze ook prima, het is zo'n 10 minuten lopen in je eentje en met Eva is het zo'n 20 minuten Ik zou dus echt nog wel even wachten met een duowagen aanschaffen, de eerste weken zal je toch niet zo snel met z'n drietjes op pad gaan, dus die tijd heb je nog. Eventueel kan je ook een paar weken voor de uitgerekende datum een duowagen kopen als je het het echt voorlopig nog niet ziet gebeuren dat je dochter langere afstanden zelf loopt. Een groot nadeel van een babynestje vind ik trouwens dat het zo kort en smal is. Eva was een flinke en brede baby, had daar nooit lekker in gelegen denk ik. En ze was ook redelijk groot, dan moet je straks met 4 maanden al naar de wandelwageninzet. Dus dan toch liever een reiswieg, ook dus omdat dat wat steviger is.
Het valt mij altijd op dat baby's in een reisnestje nooit helemaal plat liggen wat wel aangeraden wordt bij een kleine baby.
Meiden bedankt voor jullie reacties. Hier kan ik echt iets mee. Onze meid loopt nu nog niet los maar wel rond de tafel en als je haar handjes vastpakt loopt ze mee. We kijken het nog maar even aan en een andere wagen is ook zo aangeschaft.