Hoi meiden Ik ben over 2 weekjes precies een jaar met de pil gestopt en helaas tot nu toe zonder resultaat... Nu ga je natuurlijk denken over hoe nu verder ga ik na de gyn of niet...en wij (ik eigenlijk) heb besloten om te wachten tot 1 januari als ik dan nog niet zwanger ben dan ren ik meteen na de dokter Ik moet zeggen zeggen dat ik het er wel heel moelijk mee heb dat ik niet zwanger raak kan echt wel janken soms maar goed wat doe ik eraan Voor diegene wat hier niet in geloven even erover heen lezen maar ik haal er mijn hoop uit Ik ben dan wel na een paranormaal iemand geweest (een hele goeie) en heb gevraagd of ik uberhaupt dit jaar nog zwanger zou raken en of ik wel gezond was ja of nee en volgens haar was alles goed met me ook inwendig en ik had ook aan dr gevraagd hoe t kon dat het toch zo lang duurde waar het aan lag of dat ik er onbewust misschien niet klaar voor was..ze zei niemand kan bepalen wanneer het gebeurd ze zei dat ligt aan het zieltje (het kindje) wanneer die er klaar voor is om bij jou te komen en het zieltje was wel al heel dichtbij me dus het kon zolang niet meer duren...en ik vond dat zo mooi gezegde ik heb er echt weer hoop van gekregen en geduld om te wachten... Dit heeft mij dan ook dit besluit te doen maken dat ik tot januari blijf proberen en dan pas na de dokter ga.. Ik vraag me dan ook af of ik nou de enigste ben die nog even een 3 tal maandjes wil afwachten of dat er meerdere meiden ook zo denken... Bedankt dat ik even mijn hart mocht luchten moest er echt even uit... liefs liselotje en iedereen heel veel succes....
Hoi meis.... Moeilijk he...zo lang moeten wachten. Maar weet je...niemand zegt tegen jou dat je naar de gyn moet he? Dat beslis jij helemaal zelf. En als jij liever nog even wilt wachten, dan wacht je toch nog even? Wel mooi zeg, dat je bij die persoon bent geweest en wat deze tegen je heeft gezegd. Ik sta daar best voor open allemaal en ik kan dus ook heel goed begrijpen dat het je de moed heeft gegeven om door te gaan... Heel veel succes meis, ik hoop dat het snel raak is!!!
Dankje Sandra en jij ook heel veel succes.... Ik weet ook wel wel dat ik niet moet gaan maar t is zo dubbel..van de ene kant wil je wel omdat je toch aan jezelf gaat twijfelen of je wel gezond bent enz. en stel ik wacht nog een half jaar en dan ga ik en dan zou ik helemaal niet zwanger kunnen raken moet ik dit of dat krijgen en heb ik dus een half jaar weggegooid... en van de andere kant zegt mijn gevoel dat er niets mis met me is en dat het gewoon wat langer duurt iedereen van mijn fam en schoonfam heeft kindertjes dus waarom wij niet en 3 maandjes kan ik ook nog wel wachten... Ik denk dat ik gewoon niet zoveel moet nadenken maar goed is makkelijker gezegd dan gedaan... en sorry voor de meiden wat al veel langer bezig zijn en denken wat een zeikerd net een jaar bezig en nu al zeuren maar moest t even kwijt...iedereen in mijn omgeving is of allang uit de luiers of nog lang niet eraan toe en ik wil ook niet dat die denken heb je haar weer met haar zwanger worden dus zodoende wou ik hier mijn eitje even kwijt hier is iedereen met baby`s bezig begrijpen we elkaar beter.... liefs lotje
Nou Lotje, ik ben al bijna 2 jaar gestopt met de pil en nog steeds nada En toch maak ik me nog niet echt zorgen :-k Dat verhaal van die paragnost is mooi. Ik geloof ook echt dat onze kind(eren) ons als ouders zullen kiezen net zoals wij onze ouders hebben gekozen. Het wachten duurt alleen zo lang Ik heb besloten nog even te wachten met het gaan naar de gyn. tot Oktober. Eerst es ff kijken of de pendel van Sonja juist is Veel succes met het zwanger worden en hoop dat het snel gebeurd voor je. Liefs, Gerrina
Phoeh Gerinna al bijna 2 jaar petje af voor je hoor Ik wil niet weten hoe je je soms voelt..maar goed de ene denkt er zo over en gaat er zo mee om en de andere weer zo (is niet nega bedoelt he ) Ik ben zelf een heel onzeker en nerveus typje dat zal er vast ook wel mee te maken hebben.. Maar ben je wel gewoon regelmatig en heb je gewoon een eisprong enz.? Ik wil je bij deze heel veel succes wensen en ik hoop echt dat de pendel van Sonja gelijk gaat krijgen groetjes liselotje
Ik moet er wel bij zeggen dat we pas sinds 2 maanden er echt bewust mee bezig zijn. Voorheen hadden we beide zoiets van; stoppen met de pil en we zien wel wat er gebeurd. Maar de laatste tijd werd ik wat ongeduldig dus nu zijn we er wel veel bewuster mee bezig. Klussen rond de eisprong en letten op lichaamsignalen ed. Mijn cyclus is heel regelmatig. Vanaf het moment dat ik stopte met de pil was die 27/28 dagen. Nu deze maand ben ik begonnen met ovulatie testen en die gaven netjes mijn vruchtbare periode aan. Vandaag mijn eisprong gehad en heb 'm ook gevoelt. Dus volgens mij werkt bij mij alles zoals het hoort. Hoe het bij mijn man is weet ik natuurlijk niet. We hebben allebei nog geen onderzoeken gedaan. Wie weet komt dat dit jaar nog aan de orde We wachten nog eventjes "geduldig" af En wat jij zegt: er niet zoveel over nadenken... Nou dat is heel erg moeilijk hoor. Je bent er hoe dan ook me bezig. We komen niet voor niets op dit forum, toch?! Liefs, Gerrina
hallo ik ben ook al meer als een jaar bezig.. ik moet zeggen de laatste tijd niet meer zo bewust.. ik wacht het gewoon af... als het over een half jaar ofzo nog niets is ga ik wel eens naar de gyn.. maar soms word ik ook wel moe van het wachten.. ik geniet nu van de dingen die ik niet kan doen als ik een kindje heb...
hai liselotje, ik loop al vanaf december 2005 bij de gyn voor verschillende kwaaltjes (baarmoederontsteking, cyste op de eierstok e.d) en ondanks dat ik bij beide eerdere zwangerschappen al zwanger was bwv spreken bij de gedachte alleen al, heeft hij gezegd dat ik bij het luiden van de klok van 2006 naar 2007 een afspraak moet maken en dat hij dan als er nog steeds geen zwangerschap is wat onderzoeken wil gaan doen zowel bij mij als bij mijn man dat is wel iets wat ik tegen die tijd wil laten doen, maar meer om voor mezelf te weten of er wel of niet iets goed zit (zowel bij mij als bij mijn man) maar ik heb wel al samen met mij man besloten dat mocht het zover zijn dat we de gang naar de gyn maken wij niet verder de mm ingaan om zwanger te geraken maar dat komt voornamelijk natuurlijk omdat we al 2 gezonde kinderen hebben bij mensen die nog geen kinderen hebben is dat natuurlijk heel anders de wens is er niet minder om begrijp me niet verkeerd, maar ik ben al gezegend met 2 kids en als ik zie wat voor impact het heeft op je (gezamenlijk) leven al die onderzoeken e.d dan gaat mij dat te ver en berust ik erin dat ons gezin blijft bestaan uit 4 personen . Wil je in ieder geval heel veel succes wensen meid
Nee hoor vind het helemaal niet raar dat je nog even wil wachten! trouwens wat zijn nou helemaal drie maanden...je bent nog lekker jong en je weet wat de verloskundige hier op forum heeft gezegd... Na een jaar mag je onderzoeken laten doen maar heel vaak vinden ze niets en hebben sommige mensen gewoon iets langer geduld nodig dan andere! Ik heb ook best wel veel gehoord dat mensen er 1 tot 1,5 over gedaan hebben dus waarom jij niet! Als ik niet zou menstrueren of geen ovulatie zou ontdekken zou het misschien anders zijn maar als dat allemaal loopt zou ik ook even afwachten! Die medische molen kan nog lang genoeg mocht het nodig zijn! Ik hoop dat er ook een zieltje dicht bij mij en mijn man is..verlangen is erg groot! daar weten jullie vast ook alles van! liefs nina
hoi hoi. ik vroeg me af wat de reden was dat je nog niet naar de gyn gaat ( of heb ik daar overheen gelezen) ik heb me een jaar lang laten terug sturen door de HA tot ik eiste dat ik doorgestuurd werd,en daar bleek ik geen eisprong te hebben,als ik dat eerder geweten had had ik veel minder in de stress gezeten en veel eerder met hormonen kunnen beginnen liefs
Hoi meiden bedankt voor de lieve antwoorden Kaatje de reden is voornamelijk om wat die paranormale vrouw heeft gezegd..ook wel mijn eigen gevoel omdat ik niet het idee heb dat er wat mis is..ik heb een mooie eisprong elke maand (of FF moet me al voor de gek houden ) en mooi regelmatig tussen de 26 en 32 dagen dus daar hoor je me gelukkig niet over klagen want ik weet dat het ook heel anders kan maar dat heb ik gelukkig dan niet En ik denk dan ook wel de angst en het nog meer er mee bezig zijn..zoals ik gehoord heb gaat alles via het boekje in het ziekenhuis... inwendig onderzoek bloedafnemen spermatest en wat ik begrepen heb daarna een kijkoperatie en als daar allemaal niks uitkomt sturen ze je weer een half jaar na huis voor te proberen en dan word het het echte werk Help me als ik iets over het hoofd gezien heb of het helemaal mis heb... En als ik dan idd Smoekie haar reactie lees dat het een hele impact heeft op je gezinsleven dan wacht ik idd liever nog even..we hebben het al 1 jaar volgehouden dus die 3 maanden houden we ook nog wel vol Ik wil jullie dan ook alle succes van de wereld wensen want ik denk dat we ons er toch allemaal hetzelfde over voelen he..dan gaat het wel goed en dan heb je van die dagen dat je afvraagt waarom en dat je wel de hele dag kan janken... Maar zoals Nina al schreef ik ben nog jong gelukkig want ik kan me voorstellen als je ook nog iets ouder bent dat je die druk ook nog eens erbij krijgt omdat ze zeggen dat het dan nog langer duurt dus het zal voor mij hopenlijk wel allemaal goed aflopen maar idd gewoon wat langer duren Uiteindelijk zal het wachten voor ons allemaal worden beloond met een wondertje tenminste daar gaan we vanuit he we mogen niet opgeven liefs liselotje
Okeej nou snap ik de reden wel. volgde hem even niet Gerrina, voor zo ver mij verteld is wordt je ook niet ongi als je geen eisprong heb ( ook al zeggen sommige van wel).. ik ben altijd ongesteld geweest omdat ik aan de pil was dus is het altijd opgewekt met hormonen. toen ik in april 2005 stopte ben ik tot maart 2006 niet ongi geweest en is het in maart voor het eerst opgewekt met hormonen, ging goed tot afgelopen maand.. hier nog steeds geen ongi maar wel een hoop krampen en misselijkheid xxx
Bedank voor het antwoordt op mijn brandende vraag, Kaatje Nu ben ik er voor mijzelf toch iets meer gerust op Jouw situatie lijkt me heel erg vervelend. Of grof gezegt, klote! Ik hoop voor je dat je snel zwanger mag zijn. Misschien nu wel als ik zo naar je pendels kijk Hoop doet wonderen meid. En vooral positieve gedachten. Ik wens je héél veel succes. Liefs, Gerrina
Dank je wel. ja als je mijn pendels, symptomen en banner naast elkaar legt is de kans wel groot,maar ja ben toch bang dat de pijn en krampen weer van die cyste komen. morgen om 10.10 krijg ik een echo bij de gyn jij ook heel veel succes meid !! xxx
Dat wordt dan heel erg spannend voor je morgen. Ik hoop voor je dat er een klein wondertje is gebeurd [-o< En zien we je dan voortaan bij het forum: "ik ben zwanger" Positief blijven denken heh Heel veel succes morgen Liefs, Gerrina
ja stiekem hoop ik ook dat er een klein wondertje in zit... hopen ken geen kwaad maar blijf ook wel met mijn benen op de grond staan anders is de teleurstelling alleen maar erger... mijn schoonmoeder gaat mee dus als ik goed of slecht nieuws krijg en niet meer kan autorijden rijd zei me wel terug haha xxx
In jouw geval, jong nog, met een relatief regelmatige cyclus, die ook vrij vaak voorkomt, geloof ik dat ik ook nog een tijdje gewacht had met naar de dokter gaan... maar het aller belangrijkste: iedereen moet de keuze maken die goed voelt en wanneer het moment is om te gaan (na een half jaar, een jaar of 2 jaar) is iets heel persoonlijks... (wat het paranormale, waar ik dan maar even snel over heen leest betreft, geldt naar mijn mening hetzelfde ...) Doe lekker waar jij je goed bij voelt... ik weet niet of je verder temperatuurt of niet, maar wanneer je in januari naar de HA wil gaan, is het misschien een idee zo okt/nov/dec vast dat te gaan doen om wat te kunnen laten zien als het januari is... Chrizzzy
Ik ben nu in de 12de ronde (is nu bijna om) en ik heb dus wel besloten om met de HA te gaan praten. Vorige week gebeurd. Hij stelde voor om via hem een zaadonderzoek te laten plaatsvinden. Dit gebeurt volgende week. Als daar de uitslag goed van is, dan krijg ik een verwijzing om mij verder te onderzoeken. Anders over 3 maanden pas, want dan wordt er over 3 mnd eerst weer een zaadonderzoek gedaan om te kijken of er verandering is. Van de ene kant vind ik het wel eng worden nu, maar van de andere kant word ik gek van onzekerheid. Ook heb ik zoiets van, tijdens die onderzoeken kan het ook nog steeds lukken....we zitten nog niet meteen in het behandeltraject en hoop dat dat ook niet nodig blijkt. Iedereen doet gewoon waar die zich prettig bij voelt. Ik hoop dat je paranomaal begaafde gelijk gaat krijgen meis!! Suc6. Kaatje, jij ook suc6 morgen. Duim voor je!
Volgens mij is het belangrijk om te doen waar jij je goed bij voelt.... Ik had al heel lang een voorgevoel dat er iets niet oke was ivm operatie van mijn vriend in het verleden. Dat klopt dus ook... Daarom ben ik wel blij dat wij naar de ha zijn gestapt. Iedere situatie is weer anders en ik hoop gewoon dat jij heeeeel snel zwanger wordt! Veel geluk