Ik had het laatst met mijn baas over mijn verlof... Ik heb een bijbaantje, ik studeer nog. Ik werk de donderdagavond en de zaterdag Maar ik zei tegen hem dat ik dan gewoon 4 weken van tevoren met verlof wil en de 12 weken erna. Waarop hij antwoordde: Ja, maar je hebt natuurlijk een ander contract dan een fulltimer, dus ik moet even uitzoeken hoe dat zit?! Maar volgens mij heb ik toch net zoveel recht op 16 weken verlof als een fulltimer? Weet iemand van jullie dit misschien zeker? Alvast bedankt!
Oké, dankjewel! Ik vond het al een rare reactie! Maar dan ga ik er gewoon vanuit dat 1 november mijn verlof ingaat.
Je hebt minder uren verlof, omdat je minder uren werkt normaal in 12 weken tijd. Maar het aantal weken blijft gewoon hetzelfde hoor.
Gelukkig heeft je baas ongelijk. Je kan toch niet sneller van een bevalling herstellen, omdat je minder uur werkt.
Je hebt gewoon recht op de 16 weken.. Hangt niet af van het aantal uren dat je maakt per week. Alleen de zwangerschapuitkering is natuurlijk lager.
misschien heb je een oproepcontract en bedoelt hij dat, dat hij dan niet precies weet hoe het zit. Maak je geen zorgen, de zwangere werkenemer is hier in nederland heel goed geschermd.