Is dit normale baby acne?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Fleur88, 23 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur88

Fleur88 Actief lid

12 dec 2012
    342
    289
    63
    Even een domme vraag misschien.. Maar is dit normale baby acne denken jullie? Het zit zelfs op zijn orgen, rug en buik. Cb arts en moeder roepen: 'hoort erbij, heel normaal', maar ik maak me toch zorgen. Ook omdat mijn kereltje erg veel huilt en heeeel veel last van darmkrampjes en scheetjes heeft, hij is echt een scheetkannonetje. We hebben geen allergieën in de familie dus de kans lijkt me klein maar kan dit kma zijn?
    Geef btw borstvoeding!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      28,3 KB
      Weergaven:
      234
  2. Esje87

Esje87 Actief lid

17 jan 2012
    281
    1
    0
    Amsterdam
    Ja ziet er uit als normale baby acne. Hier ook heel erg gehad en ook huilen en schwetjes maar had niks met elkaar te maken. Na een dikke week was het ook helemaal weg.

3. ssindybaby4

21 aug 2013
    39
    0
    0
    Zuiden des lands
    Hier ook heel erg gehad,lekker vet houden met vaseline dan komt het wel goed hoor;)

4. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Dat je borstvoeding geeft lijkt me duidelijk hihi :p

Darmpkrampjes en babyacne zijn wel normale kwaaltjes, veel babys hebben er last van.
    Maar als je kereltje zo huilt, en het voelt niet goed, zou je kunnen proberen om Koemelk uit je voeding te schrappen (wel een heel gedoe!).
    En luisteren naar ja moeder-instinct!

5. Marcy26

Marcy26 Bekend lid

1 nov 2010
    594
    58
    28
    Een van mijn tweeling had het nog erger als dit..zat helemaal onder de rode plekjes. Dacht echt komt dit ooit nog goed!
    Een paar dagen later was het helemaal weg, was echt babyacne.

6. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ziet er idd gewoon uit als baby acné... mijn zoontje zag er precies zo uit! :)

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier hield het heel lang aan bij de oudste en dat bleek achteraf dus een KMA.
    Jongste zat op dag 7 op dieetvoeding en heeft nooit ergens last van gehad.

8. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Heel erg herkenbaar! Zoontje heeft het wel zes weken lang gehad. Gewoon normaal dus;)

9. Fleur88

Fleur88 Actief lid

12 dec 2012
    342
    289
    63
    Bedankt voor alle reacties, hij heeft het nu dus al 5 weken en het lijkt steeds erger te worden, zelfs onder z'n haartjes is het vurig rood. Ik probeer zo min mogelijk melkproducten te nemen zelf (voor het geval dat). Kan ik verder nog iets doen? Ben al gestopt met zwitsal en gebruik nu neutral (helaas!)

10. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Hier ook gehad rond de 3e of 4e week denk ik. Was met een dikke week ook weer weg. Krampjes en scheetjes zijn ook heel normaal rond die tijd.

Weet niet hoe oud je zoontje is maar zou het even aankijken. Acne kan ook wel even aanhouden, krampjes worden na 6 weken geleidelijk minder.

11. annasskies

annasskies Actief lid

23 feb 2013
    370
    0
    0
    docent geschiedenis
    Bij ons bleek het uiteindelijk ook KMA te zijn...

12. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Ik heb veel gesmeerd met weleda creme.
    Lotte heeft ook KMA, en ook weken last gehad van acne..
    Goed in de gaten houden, en ik weet nu ik de lijst met producten met koemelk heb gekregen van dieetist, dat er veel meer producten koemelk zit dan je denkt, ik zou proberen om even helemaal niks te nemen, vaak zie je al vrij snel of het resultaat heeft.
    En neutral is goed, beter dan zwitsal

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou er even mee naar de huisarts dan, die even laten beoordelen of dit onder het normale valt nog, of dat het toch eczeem is, die mogelijk door een allergie veroorzaakt wordt.
    Vurig rood vind ik niet helemaal normaal bij baby-acne, maar is vanaf een scherm toch lastig beoordelen :(

14. Fleur88

Fleur88 Actief lid

12 dec 2012
    342
    289
    63
    Ja dat snap ik. Bedankt voor het meedenken in ieder geval. Ik kijk het het weekend nog even aan, miss toch maar iets smeren inderdaad, nt niks mee gedaan om het rust te geven. Voel wel een drempel om naar de HA te aan omdat hij me vorige keer ook niet serieus nam.. Vind het zelf niet zo erg om iets te lang aan te klooien maar wil met mn zoontje natuurlijk niet te lang wachten. Tobian is trouwens 7 weken nu!

15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.181
    16.514
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Eva had dit ook rond de 4/5 weken.Ze zag er echt vreselijk uit en nog een graadje erger als bij jouw mannetje.
    Is echt helemaal weggetrokken binnen een aantal weken.
    Smeer er liever niets op want dan smeer je het dicht.
    Alleen wanneer het gaan indrogen en zou gaan jeuken kun je er wat cetomacrogol oid opsmeren.
    Komt helemaal goed.

16. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

Heb de tip gekregen om er een glas tegenaan te houden. Als het plekje dan "ontzichtbaar" wordt of lichter wordt, dan is het acne.

Hier ook pukketjes, maar ben van merk overgestapt en sindsdien is zijn huid een stuk rustiger geworden.

17. Jekil

Jekil Actief lid

29 sep 2012
    392
    1
    16
    Leerkracht VSO
    Rotterdam
    Mijn dochter zag er precies zo uit. Echt een naar gezicht. Ik heb balneum badolie gebruikt. Onder de douche op een washand en dan een beetje deppen op haar gezicht. Weet niet of t geholpen heeft. Na een paar weken was er niets meer van te zien

18. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    Lijkt me kma!?? Zeker nav je andere topic over net huilen!!

Ga aub naar de ha, doe het voor je zoontje!!
    Sorry hoor maar ik zou zon kma test eisen!!
    En voel je niet stom weer naar de ha te gaan, daar zijn ze voor...
    Ik zou geen sec langer wachten...

19. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ziet er uit als babyacne, maar er kan een link met KEA zijn natuurlijk.

Babyacne wordt vaak minder als je er moedermelk op smeert.

Ik zou in elk geval eens een week alle koemelkhoudende producten laten staan, als het dan beter gaat dan is de kans op allergie wat groter.

Laraxx, een huisarts kan geen kma-test doen. Bij baby's die kunstvoeding krijgen al niet, en bij baby's die moedermelk krijgen al helemaal niet. Eliminatie-provocatie kan wel, ook met borstvoeding. En dat doe je door als moeder een week allergenen te vermijden, en dan een dag weer alle allergenen te eten. Dan zie je het snel genoeg.

Verder vooral alleen met water wassen, al die cosmetica is erg belastend voor een tere babyhuid (ook als het een product 'speciaal voor baby's is).

20. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Bij ons werd het dankzij de Weleda stukken erger. Zit namelijk pindaolie en sesamolie in veel Weleda babyspullen, en dat is flink allergeen...

Deel Deze Pagina