Krijg de regelmaat niet voor elkaar! HELP

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door stefanygreat, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stefanygreat

    9 nov 2007
    86
    0
    0
    Dag allemaal,
    Hier zijn we een voorstander van de drie R's. Maar de ene dag lukt het beter dan de andere... Ik heb er zo'n moeite mee dat ons zoontje soms al anderhalf uur voor de volgende voeding wakker wordt. Ons ritme is namelijk: wakker worden - verschonen - voeden - spelen - slapen. Ik heb al geprobeerd hem langer op te houden na de fles en de ene keer lukt dat wel, maar vaker niet. Als hij dus 'te vroeg wakker wordt' is het soms nog maar net 2 uur geleden dat hij gegeten heeft. We kunnen hem dan toch niet alwéér een fles geven? In de box houdt hij het maar een kwartier vol en met rekken is het ook geen duidelijke regelmaat voor hem. Wie o wie kan mij helpen? Het slapen is nu namelijk nogal een obsessie voor mij - o, als ie nu maar tot de volgende voeding slaapt! :rolleyes: Is het echt zo erg om niet meteen te voeden als hij wakker wordt?
    xxx Stephanie
     
  2. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Nee hoor dat is niet erg. Ten eerste hebben jonge kindjes vaak helemaal geen boodschap aan een schema van de ouders en ten tweede zal naarmate hij ouder wordt, steeds langer wakker zijn tussen de voedingen. Huilt hij ook echt als hij wakker wordt?
     
  3. stefanygreat

    9 nov 2007
    86
    0
    0
    Ja hij laat door te huilen merken dat hij wakker is, ligt bijna nooit wakker in zijn bedje te kijken :(
    Maar gooi ik dan mijn voorspelbaarheid voor hem niet door elkaar? Omdat de dingen dan volgens een ander patroon gaan (Wakker worden - spelen - voeden - spelen - verschonen - slapen)?
    vind het echt heel moeilijk!
     
  4. Ramona82

    Ramona82 Fanatiek lid

    9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    ik heb het probleemook gehad alleen gaf toen nog borstvoeding...toen ik met 4 mnd over ging naar fles kreeg hij dus ook om de 2 uur een fles.....maar er zat gewoon minder in per fles ;)
    hoeveel flessen en hoeveel cc krijgt je kleine nu per dag?
    grtz Ramona
     
  5. Kiwi1

    Kiwi1 Fanatiek lid

    26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Hoelang is hij wakker na zijn fles? Kindjes van 3 maanden kunnen/mogen vaak 2 uur wakker zijn. Een is de ander niet natuurlijk. En dan hoeven ze maar 1,5 uur tot 2 uur te slapen tot hun volgende fles.

    Ik snap wat je bedoelt dat het slapen een obsessie gaat worden. Heb ik ook eventjes gehad, op een gegeven moment heb ik het losgelaten en ben makkelijker geworden. Wil hij niet slapen? Dan niet. Gebeurt hier niet dagelijks maar toch wel 1 tot 2 x in de week.
    Een beetje rekken met drinken kan echt geen kwaad. Ik rek hier soms ook 45 minuten. Een beetje in de box, een beetje op de arm. De volgende dag slaapt hij weer langer. Lukt het rekken niet en ziet er maar 2 uur tussen na zijn laatste voeding? Gewoon de helft (schepjes) in de fles doen met meer water.
    Makkelijker denken helpt enorm, merk ik. Brengt veel rust.
    Rust en regelmaat is goed, zijn we ook voor, maar daar moet je niet blind op staren. Kinderen zijn echt wel flexibel, ze zullen niet zo snel uit hun patroon raken hoor. Je kunt niet altijd heel strak RRR volgen, dat gaat gewoon niet. Kinderen zijn geen robots en hebben ook een eigen willetje :) Niet altijd handig voor de ouders, maar ach.
    Als hij maar over de hele dag voldoende slaapt, is er niets aan de hand!
     
  6. cimbomlu

    cimbomlu Fanatiek lid

    13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    je kan ook de tijd een beetje proberen te rekken door bijvoorbeeld een wandelingetje te maken, is ook wat afleiding.
    Maar jij kan een ritme hebben, je kindje heeft z'n eigen!
     
  7. Christina83

    Christina83 Actief lid

    28 dec 2007
    268
    0
    0
    Ik herken mezelf ook in het 'oh slaapt hij mij tot de volgende voeding'-obsessie. Ik heb het los kunnen laten en sindsdien gaat het echt veeel beter. Want wat is er mis als hij eerder wakker wordt? Dan laat je hem toch nog ff spelen. Vervolgens de fles en dan weer spelen en dan naar bed. Wat al eerder is gezegd; jij kan wel een schema in je hoofd hebben van hoe het moet gaan, maar baby'tjes zijn daar natuurlijk helemaal niet mee bezig. De ene keer is hij heel moe en wil hij 3 uur slapen. De andere keer vindt hij het na een uur wel mooi geweest. Hebben wij toch ook?

    Mijn zoontje slaapt soms tot zijn voeding en soms niet. Dus de ene keer nog even spelen voor zijn voeding en de andere keer krijgt hij meteen zijn flesje. Gaat prima zo!

    Kortom mijn tip: probeer het een beetje los te laten. het is geen ramp als hij eerder wakker is.
     
  8. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ook nooit een regelmaat gehad in het begin.. Gewoon C zijn ritme volgen, dat gaf het meeste rust, voor hem en ons..
    Als hij moe was ging hij naar bed, als hij honger had kreeg hij een flesje. En als hij wakker was, dan gingen we spelen/wandelen etc.. Gewoon lekker alles losjes doen..
     
  9. stefanygreat

    9 nov 2007
    86
    0
    0
    Dank jullie wel voor alle tips/geruststellingen! Hier was het na een krap uurtje alweer brullen en dat terwijl zijn volgende fles pas 2 uur later mocht! Ik heb hem eruit gehaald en we zijn anderhalf uur gaan wandelen, ik dacht misschien slaapt hij in de kinderwagen, maar nee... Hij krijgt 4 voedingen van 210 cc water met 7 schepjes voeding. Sinds 2 dagen hoor, daarvoor 5 x 180 cc water met 6 schepjes. Maar toen werd hij ook overdag zo vaak wakker dus zijn we naar dit schema gegaan... Ppff, ik zou willen dat ik het wat meer los kon laten, maar dat lukt me nog niet zo goed. Heb zoiets van: je moét slapen anders groei je niet enz, en het is een echte aandachtsbaby dus alleen spelen in de box is er haadt nooit bij. Het is zo fijn als hij echt uitgeslapen is dan is hij zo veel vrolijker dan nu :( ...
     
  10. joyce30

    joyce30 Actief lid

    7 aug 2007
    339
    1
    0
    contactverzorgende
    Hoi
    Kun je geen speentje proberen met rekken of heeft hij gelijk honger ?
    In het begin dacht ik ook ,mijn zoontje moet slapen maar als hij niet wil dan houdt het op hoor .
    toen het zo warm was heeft hij bijna heel de dag geen oog dicht gedaan .
     
  11. stefanygreat

    9 nov 2007
    86
    0
    0
    Speentje wil hij niet, die duwt hij er zo weer uit...
     
  12. Salapio

    Salapio VIP lid

    15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Vaste schema's zijn bedoeld voor 'het gemiddelde kind'. En het ene kind is het andere niet. Probeer te vertrouwen op je intuïtie ... luister naar, kijk en volg je kindje.

    Het basisidee van die regelmaat is dat het voorspelbaar wordt voor je kindje. Regelmaat is dan ook dat je je kindje op bed legt als hij moe is. Maar goed, je zou ook kunnen denken aan:

    fles, spelen, slapen, spelen, fles, spelen, slapen etc
     
  13. joyce30

    joyce30 Actief lid

    7 aug 2007
    339
    1
    0
    contactverzorgende
    Mijn zoontje is 5 weken oud .Dus ik heb verder geen ervaring met kinderen.
    Sucses
     
  14. stefanygreat

    9 nov 2007
    86
    0
    0
    Salapio: dank je, zo had ik het nog niet bekeken! Ik ga proberen het wat meer los te laten...
     
  15. evelien69

    evelien69 VIP lid

    16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    De regels van rust en regelmaat hanteren geen klok, dus geen tijden, maar ze willen juist een vast patroon van handelingen. Misschienkun je jou patroon gewoon anders doen. Bijv. verschonen, knuffel/sschoottijd, spelen, voeden , slapen . Die 2 keer een half flesje vond ik ook een goede suggestie!
     
  16. Kiwi1

    Kiwi1 Fanatiek lid

    26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Hoeveel slaapt hij over het 24 uur? Als het rond 13 a 14 uur is het prima hoor. Slaapt hij 's nachts wel goed door?
    Jammer dat hij niet alleen kan spelen, zo kun je dan je eigen gang gaan in het huis als hij aan het spelen is.
    Is het op het een of een andere manier niet te stimuleren het alleen spelen? Ik weet helaas niet hoe het zou moeten, ik heb hier een mannetje dat heel goed alleen kan spelen. Misschien kun je dat opzoeken op internet. Sowieso zou het goed zijn om alleen te kunnen spelen als hij straks groter is en overdag veel wakker zal zijn.

    Over het slapen: nogmaals maak je je echt niet druk. Als hij gemiddeld over de dag en nacht voldoende slaapt heeft het geen negatieve invloed op zijn ontwikkeling hoor. Ze zeggen "slapen als een baby", nou het geldt echt niet voor alle babies. Heel veel babies slapen licht overdag en worden heel snel wakker. Dat is niet abnormaal.
    Het zou alleen wel goed zijn om hem alleen te leren spelen.

    En verder lekker loslaten, het scheelt ook zo veel stress voor jou. Het komt echt goed met je baby. Elk kind is anders!
     
  17. witte reus

    witte reus Fanatiek lid

    27 aug 2007
    1.789
    0
    0
    hey hey ,,

    ik herken het ook hoor. toen Bram 12 weken was sliep hij echt weinig, gem 13 uur. mar op eens kwam er verandering in.

    en idd hoe moeilijk het ook is, dat je het "los "moet laten. als je niet wilt slapen dan niet.. en is misschien een beetje vergezocht maar kan hij niet al met het 19 weken sprongetje bezig zijn. dan zijn ze ook meer wakker en kunnen ze zich ook minder vermaken. Bram had er met de 14 weken al last van.
     
  18. Sweetvienna

    Sweetvienna Fanatiek lid

    10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Ja, heel herkenbaar, ik kan er ook echt van balen als hij maar een half uurtje slaapt en dan al weer wakker is en niet meer verder wil slapen. Ten eerste is hij dan nog niet goed uitgerust en jengelt sneller, kan dan ook moeilijker zichzelf vermaken. Ten tweede is hij wel gewend dat hij de fles krijgt na zijn slaapjes en dan gaat hij toch wel zeuren. Als ik hem dan toch geef, drinkt hij vaak maar de helft. Echt wel lastig hoor.
     
  19. stefanygreat

    9 nov 2007
    86
    0
    0
    Precies! Dat bedoel ik nou ook! Niet goed uitgerust dus jengelen en dan denk ik dat hij zichzelf niet kan vermaken... :rolleyes:
    Trouwens, toen mijn man vanavond thuiskwam, was de hele onweersbui voorbij! Schateren en gek doen, niet normaal! Ik ging haast denken dat hij een hekel aan mij krijgt! Gekheid natuurlijk, maar het was wel frappant om te zien hoeveel energie ons mannetje nog had na zo'n dag! En idd, ik heb ook al gedacht aan het 19 weken sprongetje, er zijn baby's die daar rond 14-15 weken al last van krijgen... Nou ja, eens kijken hoe het morgen gaat!
     
  20. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Met 4x210 krijgt hij minder binnen dan met 5x180 toch?
    Wij hadden zo rond de 3,5/4 maand ook erg last van een hongerlapje. We zijn toen overgestapt op nutrilon forte, want hij kwam steeds eerder voor de fles. Hij wilde wel 6x180 hebben..
    Die forte hielp heel erg de rust erin te brengen. Hij pakte weer netjes zijn oude schema op. Ook was zijn slaap/eet ritme weer in evenwicht..
    Met 6 maand zijn we weer terug gegaan naar standaard KV..
     

Deel Deze Pagina