hele slappe nek

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bar, 6 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bar

    bar Fanatiek lid

    1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    daisy heeft nog steeds een hele slappe nek. is dat normaal voor 5 maanden?
    ook draait ze op haar buik en doet ze haar hoofdje niet naar de zijkant zodat ze zowat stikt..
     
  2. Ramona001

    Ramona001 Actief lid

    24 jul 2006
    397
    0
    0
    Sem heeft wel een heel sterk nekje en Sem is volgende week 5 maanden alleen heeft Sem nog niet zo goed door dat hij vanuit de zij nog verder door kan draaien naar zijn buikje....
    Ze zeggen ook altijd iedere baby doet alles op zijn eigen tempo en iedere baby heeft ook een andere volgorde qua ontwikkeling, dus ik denk dat je, je geen zorgen hoeft te maken,

    Het lijtk mij geen leuk idee maar kan je anders je dochtertje niet inbakeren zodat ze zich tijdens het slapen niet om kan gooien naar d'r buik...?

    succes ermee

    groetjes

    [​IMG]
     
  3. Inky

    Inky Fanatiek lid

    12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    het enigste wat je moet oefenen met baby's is het op de buik leggen. Verder doet ene kindje alles in zijn eigen ritme.

    Dat op de buik leggen is nodig voor de rug en nekspieren en het rollen. Vanuit rollen komt kruipen, zitten, lopen enz.

    Dus veel op de buik leggen en laten oefenen met hoofdje ophouden.
    Wij hebben een babygym aan het hoofdeinde van de box gemaakt. Als Niels zich op zijn buik rolt kijkt hij graag omhoog omdat daar allerlei leuke dingen te zien zijn.
     
  4. bar

    bar Fanatiek lid

    1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    ik heb haar regelmatig op haar buik liggen maar na 10 seconde is ze het zat omdat ze dan haar hoofdje nneit meer omhoog kan houden en dan gaat ze huilen en plat op de grond liggen met haar neus en dan krijgt ze geen adem..
     
  5. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Als je een klein handdoekje oprolt en deze onder haar armpjes/okseltjes plaatst, ligt ze wat hoger van de bodem. Zo komt haar gezichtje niet gelijk op de grond terecht, en is er nog ruimte om te ademen!
    Zo kan je d'r steeds iets langer laten liggen ;)
     
  6. mamavanYeline

    mamavanYeline Bekend lid

    12 okt 2005
    666
    0
    0
    hier was het precies hetzelfde op die leeftijd :(
     
  7. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    je kleintje op de knieen leggen zodat het koppie oversteekt en dan lekker kriebelen op haar ruggetje

    zo doe je spelenderwijs het nekje trainen want kriebele gaat ze zeker op reageren door alle spiertjes aan te spannen

    succes en veel kriebel plezier :)
     
  8. chantal1984

    chantal1984 Niet meer actief

    Nou ik ben net terug van het CB en daar stonden ze met open mond te kijken dat die kleine van ons zichzelf al helemaal op zijn buik kon draaien en zijn hoofd zo goed stevig omhoog houd, ze vertelde me dat er maar weinig kinderen zijn die dit zo vroeg kunnen, en die kleine van mij is nu 4 maanden dus ik denk dat die kleine van jou gewoon goed op schema loopt hoor... Gewoon veel oefenen ( zoals andere hier al zeggen ) en dan komt alles goed :D
     
  9. lucie

    lucie Actief lid

    13 mrt 2007
    335
    0
    0
    Mijn zoontje van 6 was ook zo´n slappe hap. :)
    Is vanzelf goedgekomen. Is nu een stevige vent!
     
  10. Inky

    Inky Fanatiek lid

    12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    ik zou het toch blijven oefenen. Weet je wat je kan doen.
    Steeds na het verschonen even op de buik. Als ze gaat huilen dan terug leggen. Zo oefen je al snel 6 tot 7 keer op een dag korte beetjes. Dan gaat het vast vanzelf beter. Meer kan je niet doen.
     

Deel Deze Pagina