Donderdag ga ik naar een goede fotograaf om foto's te laten maken van ons gezinnetje. In eerste instantie van mijn zoontje van 7 maanden en van mijn dochter van 2,5 jaar (samen). Eventueel nog een paar met ons erbij op. Wat zouden jullie voor kleertjes aan doen? Ik zit zelf te denken aan rustige kleding zonder afleidende printjes. En wit.. maar ik vind een zacht kleurtje ook wel leuk...
ik zou inderdaad ook iets zonder printjes doen, kleur kan wel, maar verder rustig, zodat JULLIE opvallen en niet de kleertjes.
Ik zou rustige kleuren doen of wel fel maar dan in 1 of 2 kleuren. Ligt ook een beetje aan de achtergrond vind ik eigenlijk. Maar zou in ieder geval op foto's (ook pasfoto's) nooit kleren doen met een printje van een plaatje ofzo erop aan doen, dan krijg je altijd een halve plaat enzo erop. Print met lijnen en kronkels dat kan dan weer wel vind ik. Maar voor gewoon een paar mooie foto's van de kinderen en daarbij ook nog een paar mooie met jullie erbij. Zou ik gaan voor allemaal rustige/zachte kleuren en dan allemaal een beetje dezelfde tinten.
Vandaag een fotoshoot laten maken en we hadden lekkere felle kleurtjes aan allemaal, achtergrond was wit dus ziet er mooi uit. Neem anders een extra setje kleding mee, kan je noig switchen!
Meestal word geadviseerd om geen kleding met patronen en prints aan te trekken. Ik heb toentertijd gekozen voor wit en licht roze, maar vond dat op de foto's toch te flets. Ik zou nu dan ook kiezen voor wat hardere kleuren, bij een witte achtergrond. Bij een ander soort achtergrond kan witte kleding wellicht wel. Vraag anders je fotograaf even om advies.