Ons meisje word bijna 1 jaar en begint al aardig opstandig te worden. Ze gaat gillen als ze iets niet krijgt, aandacht wil of haar iets niet lukt. Hoe gaan jullie om met dit gedrag van jullie kleintjes? Negeren jullie het? Of zeggen jullie er iets van? Zo gooit ze ook haar eten op de grond, eigenlijk wil ik niet dat ze denkt dat dit mag. Maarja de kleine diva kun je toch nog niet uitleggen dat dit echt niet mag?
Hier een meisje van 10 maanden die hetzelfde prinsessen gedrag vertoont. Krokodillentranen in overvloed hier! Ik lees dus even met je mee
Die van mij vertoond nu al Diva gedrag.... Gillen als ik weg ga, als ze geen aandacht krijgt of iets niet lukt. En als ik dan even me gezicht laat zien is het meteen weer over....vermoeiend
hihi ook een kleine diva dus, vraag me soms af of dit echt meisjes eigen is dat ze het al zo vroeg doen. Ik kan soms amper na de wc als ik haar in de box zet en ze ziet me niet dan begint ze te gillen. Maar ze gilt nu gewoon ook al uit boosheid als ze iets niet krijgt van haar broer gilt ze heel krengerig naar hem!
Ik negeer het veelal, nadat ik wel gezegd dat er niets aan de hand is. Nee hoor, mama komt jou niet pakken, er is niets aan de hand of nee, nu even zelf spelen. Met haar eten. Ik raap het op en geef het haar opnieuw. Gooit ze dan weer, dan is het klaar en ruim ik het (meestal) op. Hoewel ik dit een periode niet gedaan heb, omdat ze zo slecht at en toch al niet zo goed groeide. Madammetje ging namelijk naderhand al spelen alles van de grond op zitten eten en toen was ik blij met alles wat ze at, ook al was het op de verkeerde manier. Maar ik vind het ook vaak moeilijk hoor, wat te doen.
Hier hebben we ook een klein prinsesje van bijna 2 en vertoont nog steeds met tijden het divagedrag. Wij blijven herhalen dat iets niet mag. We tellen dan tot 3 en anders heeft het dus consequenties. Bij een jaar deden we dat nog niet. Daar benoemden we dat het niet mocht en dan negeerden we het. Het is een goede weg daarin zoeken en heeeel veeeel geduld hebben, want het wordt erger. We zitten nu echt middenin de peuterpubertijd!! Succes met jullie prinsessen!
Ok dus gewoon duidelijke zeggen 'nee dat mag je niet doen' en verder negeren dus. @ Athina: Is het slechte eten vanzelf over gegaan? N eet sinds een tijdje ook slecht met name brood en avondeten haar melk wil ze nog wel.
Het wisselt hier nogal. Dan weer eet ze een paar weken hartstikke goed (1,5 a 2 boterhammen) dan weer eet ze een week lang telkens maar een halve boterham. En haar avondeten en flesjes net zo. Nu gaat het gelukkig weer even vrij goed. Flessen wel minder weer, maar ik hoorde dat die er nu in principe toch ver af mogen. Ze is nooit een grote drinker geweest.
Ilana is nog niet zover met zulk gedrag, maar ik heb alvast dit boek aangeschaft: bol.com | Babytaal, Linda Acredolo & S. Goodwyn | Boeken (Nederlands) Volgens de theorie begrijpen en willen kinderen veel, maar raken gefrustreerd omdat ze het nog niet kunnen zeggen. Misschien dat dat een deel van het opstandige/boze gedrag verklaart. Ik vind het in ieder geval leuk om te proberen of het werkt.
dat is inderdaad iets wat ik ook had gehoord yenolah dat ze gefrustreerd zijn omdat ze zich niet kunnen uiten. Ze is vandaag op de kinderopvang geweest en heeft zich normaal gedragen tot mij grote verbazing. Waren we thuis toen begon het weer, gillen ze heeft haast al haar avond eten uitgespuugt. Ach denk ook maar zo het hoort ook wel bij de leeftijd. Ik zeg nu wel elke keer als ze met haar eten speelt dat het niet mag, ik maak dan ook even goed oog contact zodat ze mijn gezichtsuitdrukking ook kan zien.
Onze dame van net 1 jaar oud vertoond ook hetzelfde gedrag en als ze dan erg gefrustreerd raakt wilt ze zelfs op haar eigen handje bijten Dan is ze zo boos dat het niet lukt en steekt ze dus haar handje in haar mond en als ze bijt haalt ze hem er snel uit omdat ze voelt dat het pijn doet! Hebben jullie kindjes ook dat ze zichzelf bijten? Weet ok wel dat het bij de leeftijd hoort aangezien ik met deze leeftijd kindjes werk maar ben toch benieuwd of jullie kindjes dit ook doen?!