Draaien op de zij in bed

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Brien24, Jul 21, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Brien24

Brien24 Actief lid

Jul 12, 2008
    149
    0
    0
    Me zoontje kan op ze buik rollen echter gaat ie dit ook in bed doen.Zodra ik hem weer in bed keg na ze laatste fles ga ik zeker 10x kijken en leg hem vaak weer terug op ze rug maar hij rolt daarna gewoon weer half op ze buik en valt weer in slaap. Kan dit kwaad? Of hoe kan ik hem vast leggen ik word namelijk gek van mezelf dat ik elke keer ga kijken ook me man wordt gek van zodra ik me bed uit ga zegt ie ga je nou alweer kijken

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nee, het kan geen kwaad. Je kindje is aan het zoeken naar zijn favoriete houding net zoals jij en ik die hebben. Over een tijdje draait hij waarschijnlijk door naar z'n buik en gaat daar op liggen. Je kindje is inmiddels groot genoeg om niet met zijn neus in het matras te gaan liggen. Dat ligt ook helemaal niet lekker joh!
    Nu mama nog... jij moet leren vertrouwen dat je kindje inderdaad gewoon lekker aan slapen is. Ik begrijp wel dat je steeds gaat kijken maar het heeft geen zin. Misschien is het goed om te weten dat wiegendood (want dat is waarschijnlijk waar je zo bang voor bent..) in 2007 14 keer voorgekomen is (er worden in NL ongeveer 200.000 kinderen per jaar geboren...!!). Dat is dus ongelofelijk zeldzaam. Van die 14 babies kon eerder gesteld worden dat roken tijdens of na de zwangerschap, te warm aankleden / toedekken etc redenen waren dan op de zij of buik slapen.
    Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat er systemen zijn om je kindjes vast te leggen. Maar volgens mij kun je dat beter niet doen. Je legt het vast omdat JIJ een probleem hebt, niet je kindje en dan los je eigenlijk het niet op. Leg je kindje NOOIT op een andere manier vast dan met veilige en goedgekeurde systemen: dit is wel heel gevaarlijk.

Met 4 maanden op je zij / buik slapen kan geen kwaad. Gewoon lekker z'n plekje laten vinden en mama lekker relaxen! ;)

3. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

Nov 16, 2007
    10,986
    116
    63
    anders koop je even een aerosleep matje. dat geeft mij een heel gerust gevoel. Door dit matje kunnen ze gewoon ademen.

4. Brien24

Brien24 Actief lid

Jul 12, 2008
    149
    0
    0
    Nou die wilde we kopen maare vonden we wat aan de prijzige kant. We hebben nu een matras die ook gewoon ademd volgens de verkoperster. Dus eigenlijk maak ik me zorgen om niks maarja het is de eerste he dus tja als er straks een tweede komt dan zal ik er best wel makkelijker mee omgaan dan nu! Het is gewoon wennen dat ie zo wilt slapen net nog gekeken bij hem en hij ligt heerlijk op ze zij en hoor hem op de bbayfoon snurken

5. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

Nov 16, 2007
    10,986
    116
    63
    hihi herkenbaar. Nathan is ook onze eerste hoor.. Maak me ook om alles druk:) En inderdaad die aerosleep matrasjes zijn best prijzig maar geven mij wel een geod gevoel..

6. zwelgje2000

zwelgje2000 Actief lid

Jun 9, 2009
    224
    0
    0
    Leerkracht
    Brabant
    Lastig he? Aant het begin ging ik heel vaak even kijken, nu geloof ik het allemaal wel.
    Maar ze zoeken nu idd een prettige houding. Heb ook nog even aan zo'n matje gedacht, toch niet gekocht. Maar goed, mijn dochtertje is is iets ouder en kan al heel goed met haar hoofd draaien.
    Succes met je slapende kindje!

7. Brien24

Brien24 Actief lid

Jul 12, 2008
    149
    0
    0
    Heel erg bedankt voor jullie reacties heeft me toch wel gerust gesteld! Ik ga proberen nog 1x te kijken als hij slaapt daarna niet meer.

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Fijn dat je wat meer gerust bent gesteld. Lekker gaan kijken hoor... dat is toch ook één van de mooiste plaatjes die er is: een lief slapend kindje! Heerlijk.

9. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113

Wennen is dat he als je kindje ineens op zijn buikje wil liggen. Ik moest ook heel erg wennen toen mijn zoon het ging doen, draaide hem ook terug maar hij draaide net zo snel weer op de buik, hihihihi.

Wij hebben een aerosleep en hoewel ze prijzig zijn, het is voor mij het geld meer dan waard (als je het kunt missen ;) ) het geeft me veel meer rust. En het is ook qua hygiene makkelijker, als het vies is gooi je het in de was. Een normale matras zuigt het allemaal op en die kun je niet in de machine stoppen :D

10. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,238
    1
    0
    Belgie/NL
    Hier precies hetzelfde, het gaat als volgt:

Ik stop hem in zijn bedje op zijn rug, hij draait vrijwel meteen naar zijn zij, en vervolgens draait hij naar zijn buikje en gaat dan slapen. Het is een buikslapertje. Soms ligt hij ook uren op zijn zij te slapen, maar op de rug no way alleen in de auto maxi cosi of in de kinderwagen (buggy).

Hij draait van rug naar buik. En het komt helaas best wel voor in de nacht dat hij weer terug wil naar zijn rug, dan draai ik hem, en vervolgens draait meneertje weer naar zijn buik om te slapen :D

11. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,515
    36,476
    113
    Hier ook al tijden een buikslaper en eerst draaide ik hem elke nacht weer terug om hem vervolgens de volgende ochtend toch weer op zijn buikje aan te treffen. Probeer je niet te ongerust te maken als ze zelf op de buik kunnen draaien zijn ze ook sterk genoeg om hun hoofdje op te tillen.

12. Nadia77

Nadia77 Actief lid

Dec 24, 2007
    286
    0
    0
    Timo doet dit ook al sinds hij 3 maanden is en nog steeds, hij slaapt de hele nacht door en is heel happy ermee. In het begin vond ik het heel vervelend en was bezorgd (heb hier ook een topic over geschreven :)) maar nu ben ik er aan gewend, hij ligt ook de hele dag in de box op zijn buik, dus sterk genoeg om zijn hoofd om te draaien wanneer hij maar wil...

13. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Hier precies hetzelfde. In het begin ging ik ook steeds kijken, maar nu niet meer hoor! Hij ligt heerlijk zo! Ook wij hebben een aerosleepmatrasje, voor 25 euro gloednieuw via marktplaats! Misschien een tip?
    Enne...bedenk: als ie zo sterk is om op zn zij te draaien, dan is ie ook sterk genoeg om zn hoofdje opzij te leggen hoor! Plat op je gezicht liggen slaapt toch ook niet lekker??

14. Jessie81

Jessie81 Actief lid

Jan 4, 2008
    441
    0
    0
    Office manager
    Overijssel
    Rosan lag ook al snel heel vaak op haar zij te slapen. Met een week of 8 draaide ze zelfs al op haar buik in bed.....Ik vond dit ook doodeng! Ze lag zelfs eens met voetjes tussen de spijlen en gezicht in matras. Heb haar toen een slaapzakje aangedaan met slapen en nu draait ze zich alleen nog op de zij. Op de buik draaien in bed doet ze gelukkig niet meer.

15. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Mijn meisje draait sinds een week van rug naar buik, en kan dan niet meer terug! Dus dat is miepen en huilen na een tijdje.
    Ze kan op haar buik slapen, ik heb haar al een paar keer zo gevonden, maar voor ik naar bed ben/kan lopen we wel een paar keer heen en weer om mevrouw weer op haar rug te leggen... :)

16. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ik ben blij deze verhalen te horen! Hier hetzelfde,...ik loop ook 10 keer naar boven om Evy weer om te draaien. Maar ze draait net zo hard weer terug. Als ze echt moe is gaat ze wel slapen op haar zij, maar als ze niet zo moe is ligt ze op haar buik om zich heen te kijken haha.
    Ik ga haar eens laten liggen en kijken wat er gebeurt. Ze ligt de hele dag met haar hoofdje omhoog, liggend op haar buikje, dus ze is sterk genoeg.

Share This Page