Wanneer op het potje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lientje, 1 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Misschien vinden jullie dit een domme vraag, maar ik weet het gewoon echt niet. Wanneer moet je normaalgesproken beginnen met het potje? Ons meisje is nu 1 jaar en 4 maanden, en we zetten haar regelmatig op het potje, maar er gebeurt dus gewoon niks. Ze wil er steeds af, heeft een keer op de wc gepoept, maar daar houdt het ook mee op. Ben ik te vroeg hiermee? Want mijn moeder roept steeds dat het nu al tijd is om dat aan te leren.

2. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Volgens mij merk je vanzelf wanneer ze er aan toe zijn. Ze zullen eerst moeten merken dat ze ''kunnen'' plassen. (denk ik)

3. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ja dat heeft ze wel door. Als ik haar in bad wil doen plast ze standaard tegen het bad als ik het aan het vullen ben. Maar ze heeft volgens mij niet door dat je ook zittend kunt poepen en plassen, want dat doet ze altijd staand.

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Misschien dat ze het dan juist doet omdat ze de kraan hoort lopen?
    Dus misschien water laten lopen als ze op het potje zit?
    Maar ik zou haar gewoon rustig aan het potje laten wennen, en als ze er niet op wil haar er ook niet toe dwingen ;) .

5. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Ik denk dat Esmee er nog niet zo bewust van is, ik ga in de zomer oefenen achterthuis in de blote bips. Als ik haar nu vraag kun je nog een scheetje laten dan gaat ze wel drukken haha, dus daar is ze zich wel bewust van...

6. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Bij ons zegt ze wel bah als ze klaar is met poepen, maar dan zijn we dus te laat. En op de commode roept ze dan de hele tijd poepies poepies (van wie ze dat heeft weet ik niet, ik noem het nooit zo en papa ook niet) Maar dus altijd als het al is gebeurd.

Water laten lopen in de wc hebben we ook al geprobeerd. Werkt ook niet.

Deel Deze Pagina