Van binnenkat naar buitenkat

Discussion in 'De lounge' started by karlijn, Jul 29, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. GailH90

GailH90 Actief lid

May 4, 2015
    395
    67
    28
    Dat vond de mijne dus ook het leukste ermee spelen. En dan heel verdrietig zitten mauwen als het beestje er mee op was gehouden. Vaak had ik het niet door dat ze ermee in de keuken zat. Zowel dan pakte ik ze altijd van dr af.

De kat van mijn ouders stopte er trouwens wel mee met jagen toen hij ouder werd ;)

2. Marisje89

Marisje89 Fanatiek lid

Jun 10, 2015
    1,668
    206
    63
    Parttime logistiek
    Oh wat herkenbaar dit.
    Hier ook een jager en echt alles komt mee vogels muizen kikkers en als dat niet lukt dan krijg ik stukken mos Ze is nu 7 jaar oud en jaagt nog volop. Vaak legt ze het bij de achterdeur neer of ze eet het op hoor je de botjes kraken van de vogeltjes of muizen.
    'S nachts is ze binnen dus gelukkig geen verrassingen.

Laatst had ik een mus boven in de luxaflex zitten verstrikt en zij maar springen heb me dood gelachen ze kwam er niet bij. Beestje kwam los vloog naar de keuken en ging op de keukenrol houder zitten. Musje naar buiten gelaten en ook echt nog tegen de mus zeggen even blijven zitten ik red je van die gemene poes en hij vloog weer vrolijk weg. Was de held van de dag

Mijn oudste kater jaagt niet meer die is nu 12 jaar en komt het poortje niet meer over. Dus dat scheelt wel weer.
    Al denk ik niet dat de jongste ermee gaat stoppen en wel door blijf jagen. Maar dan het liefst stukken mos dat vind ik niet z'n ramp

3. NSpreeuw

NSpreeuw Actief lid

Apr 26, 2017
    112
    15
    18
    Female
    1 van onze katten is een echte jager en die komt momenteel dagelijks met iets thuis. Meestal muizen. Laatst had ze ook een mee naar binnen genomen, toen heb ik haar weer naar de bijkeuken gestuurd. Verder dan dat mogen ze er van mij niet mee in huis komen. En dat doet ze nu ook niet meer. Gelukkig maakt onze kat ze wel gelijk dood en eet ze daarna op. Om vervolgens languit op de oprit te gaan liggen chillen haha. De andere kat komt heel soms met iets aan zetten en onze derde kat vangt niks meer dan eens een vlinder, maar die sufferd gaat dan ook heel hard lopen miauwen als hij op een vogel afsluipt...

4. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,092
    3,875
    113
    Ja, dat hadden wij ook. Maar na 4 jaar binnen te hebben gezeten, veranderde hij wel van een neuroot die overal aan zat te krabben enzo in een rustige kat toen hij buiten kon jagen enzo. Alleen legde hij zijn slachtoffers meestal boven onder ons bed neer. Gaat lekker ruiken met warm weer :eek:. Of half dood beneden.
    Na een paar jaar is hij door een andere kat zo in zijn oog gekrabt dat hij blind werd aan een oog en sindsdien ving hij bijna nooit meer iets.

Nu een jonge kat uit het asiel sinds een paar maanden, die komt ook met vogels en kikkers thuis, maar ook met rietstengels. Vooral die nog wat nattig zijn van de sloot. Gek beest, net een hond, ze neemt ze mee in haar bek en legt ze in de tuin.

5. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Een belletje zou ik niet zo snel doen. Onze poes is blijkbaar een echte tuttebel en wast zich ontzettend vaak. Ook s nachts . Werden er helemaal gek van :confused:
    Ze is ook jaren een binnenkat geweest.
    Ze komt ook thuis met molletjes en muisjes. Als cadeautje, ze vangt ze en laat ze levend los in de woonkamer waardoor wij al regelmatig om 23.30 nog op zoek zijn naar muisjes achter kasten of banken. :rolleyes: Ze doet er zelf niks mee, het is best een bange poeperd en zodra ze binnen los rennen gaat madam er vandoor door het kattenluikje.
    En nu ze een lover heeft ergens brengt hij haar muisjes zonder hoofd in de tuin. Niet het soort schoonzoonkat wat ik me had voorgesteld.
    Ik heb er nog niks op kunnen bedenken. Ze neemt ze nu eens in de paar maanden mee, maar de lover brengt ze een paar keer per week. Het is flink aan tussen die twee denk ik..

G89 likes this.
  6. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,092
    3,875
    113
    Haha, dat is nog eens wat anders dan een bloemetje of doosje bonbons :D.

Onze vorige kat had een vreetobsessie. Hij jatte ook shaslicks en andere hapjes als buren in de tuin aan het bbq waren. Kwam hij daar mee aangerend :roflmao:.

7. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

Dec 28, 2006
    1,541
    142
    63
    Female
    Oh wat ben ik blij dat onze binnenkat nu zij naar buiten mag niet verder gaat dan de tuin. Ze komt mooie grote bladeren brengen maar geen andere beesten gelukkig

Hommeltje likes this.
  8. marb

marb VIP lid

Oct 21, 2007
    11,070
    4,729
    113
    Onze bejaarde, magere dame van 15 vangt ook nog met regelmaat dieren. Laatst heeft ze een merel door het kattenluik mee naar binnen gepropt. Geen idee hoe dat gepast heeft... :D

En onze andere kat vond muizen volgens mij gewoon lief. Hij ving ze, maar zonder ze te verwonden. Vervolgens ging hij ze kopjes geven (!) enzo. Die muizen gingen altijd dood van de stress.

9. Hommeltje

Hommeltje Niet meer actief

Oooh deed mijn kat ook! En ik woonde destijds in een klein huisje met een ander huisje eraan gebouwd. Die zolders stonden met elkaar in verbinding. Mijn katten ving dus enorm veel muizen en liet ze in huis los en dan gingen die beesten de zolder op,naar de buurman, die natuurlijk niet blij was.

10. Ysabella

Ysabella VIP lid

Jan 27, 2017
    9,045
    16,559
    113
    Ik heb 1 keer met een kat gehad dat meneer super trots met een hele grote - echt hele grote- rat binnen kwam. Hij liet de rat voor mijn neus los en dacht: '' zo alsjeblieft zoek jij het lekker zelf even verder uit met die geweldige rat.'' Meneer liep weg, ging op de bank liggen en daar stond ik hoor, oog in oog met dat gruwelijk grote beest! Toen moest ik gaan bedenken hoe ik de rat naar buiten kreeg, ik dacht - hoe naïef- ik pak kat nummer 2 wel even, want die vangt dat beest vast. haha wishful thinking. Ik gooide kat nummer 2 letterlijk naar de rat, hij rende er wat achteraan en dacht toen; ''Ysabella, bekijk jij het maar.'' Nou daar stond ik hoor midden in de woonkamer met die rat. Ik heb echt alle meubels aan de kant moeten schuiven en ben met een bezem bezig geweest, de katten liepen ondertussen rustig naar buiten en serieus na een uur was eindelijk de rat uit het huis.:rolleyes::cool:

Share This Page