Hoeveel geboorteborden??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ratatosk, 28 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Naar aanleiding van een ander topic over geboorteborden: hoeveel van die borden zet jij in de tuin?
    Hier in de buurt worden het er steeds meer lijkt het wel. Één lijkt mij meer dan afdoende? Er staan er regelmatig drie! Ik vraag me af waarom? Zouden ouders en schoonouders zich ook geroepen gevoeld hebben ofzo?

2. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Soms zijn het er wel vijf...

Ik wil er geen.

3. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    ik heb zelf niks in de tuin gezet maar mijn zusje had er 1 gemaakt en vanuit de buurt kwam er ook een in de tuin te staan. bij mijn zusje had ik er een gemaakt en de vader van haar man. bij mijn schoonzussen hadden ook familie of buurt er wat neergezet. bij ons is het zo dat familie of vrienden, buurt een bord plaatsen, maar dat je dat zelf doet heb ik hier nog niet meegemaakt

4. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Dat ligt eraan van wie je die krijgt toch?
    Wij krijgen er een van man's kant maar of we er een krijgen van mijn kant weet ik niet.
    Sommige verenigingen maken er ook een dus dan heb je er al drie hihi.

Vind het ook overdreven maar als je het krijgt kan je ook niet zeggen, ik zet t niet in de tuin, vind ik dan.

5. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Waarom kan je dat niet maken? Het is toch jou tuin? Ik heb toen mijn zoontje geboren moest worden al tijdens de zwangerschap verteld dat ik dat niet wilde. En als er wel iets had gestaan had ik het er gewoon uitgehaald.

6. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Heb er nog nooit meer dan één in een tuin zien staan en zou er zelf ook niet meer dan eentje neerzetten.

7. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    wij hadden er 5 staan, vind dat erg leuk altijd!
    mijn broer/zus hadden er 1 gemaakt, mijn vader 1,
    1 van de buurt, en zelf hadden we die rups van de rabobank
    gereserveerd, die vond ik er zo leuk uit zien!
    En nog 1 leuke aan de muur van een vriendin van mij.

8. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Wij hadden er 4....
    1 calimero uit een ei van de vriendengroep.
    Een ooievaar van de buurtvereniging..
    Een wandelwagen in de vorm van een Harley Davidson van onze naaste buren.
    En een bord met de naam van onze zoon en de datum van mijn ouders....

Het was best wel veel,maar was er reuze trots op.
    Heb het denk ik een maand of 2 laten staan.

9. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik wil er 1 en die koop ik zelf. ;)

10. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Wij hebben een waslijn met houten rompers voor aan de gevel een een los naambord in de tuin. Zelf gekocht en gemaakt :)
    Bij mijn dochter hebben we ook nog een bord voor het raam gehad, die had onze vriendin gemaakt voor ons. Wij laten het 6 weken staan/hangen en dan is het klaar.

11. Tibo

Tibo Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.543
    0
    36
    Hier maakt mijn vader iets, en vanuit de vriendengroep wordt er een bord neergezet, wij doen zelf dus idd niets. 2 is meer dan genoeg.. ;)

12. Koon

Koon Niet meer actief

Mijn moeder heeft er 1 gemaakt, ooievaar op een nest (nest stond er al voor de bevalling) en mijn vriendinnen hebben nog een kleine ooievaar gemaakt.
    Ik vond het super lief en het was echt een verrassing. Al baalde ik wel een beetje omdat ik zelf ook een ooievaar geregeld had en dat wist iedereen. Die heb ik uiteindelijk niet neer gezet, vond 3 een beetje veel.

13. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.486
    223
    63
    Bij de eerste 1 en bij de tweede 2.. omdat ik bij de tweede persee een auto wou hiho ej het bord van de eerste nog had staan...
    mn buurvrouw bij mn ouders thuis maakt die dus lekker makkelijk! En nu zet ik ze bij andere in de tuin ;p

14. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Ik vind dat zo vreemd om zelf een geboortebord te regelen?! Hier in de omgeving wordt dat gedaan door vrienden, familie en de buurt. Bij beide kinderen heeft de tuin behoorlijk vol gestaan met 8 borden, spandoek en raamsticker. Ik verwacht zoiets deze keer ook weer.

15. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Hihi hier hadden we vroeger altijd een ooievaar in de tuin van mijn broertje kon ik me dat nog herinneren, mijn ouders wisten dat ik het leuk zou vinden dus die hebben er eentje gehuurd :D

16. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Ik heb tijdens m'n zwangerschap al gezegd dat niemand iets moet doen. Dat was gewoon mijn ding. Ik wilde het precies zoals ik in gedachten had. Vriend heeft een ooievaar op nest gemaakt en ik wilde wat slingers en ballonnen (bescheiden). Toen ik echter thuiskwam uit het ziekenhuis hadden de buren versiering opgehangen. Oeh, wat was ik kwaad en in tranen. Haha, hormonen, ik vond het echt niet leuk. Eigenlijk nog steeds niet, als ik nee zeg bedoel ik niet ja. ;)

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    IK vind 5 borden in de tuin wel een beetje overdreven maar ach, als hun dat willen... Desnoods pleuren ze 50 borden in hun tuin, zal mij aan mn kont roesten.

18. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Wij nemen enkel zo'n groot bouwbord die we zelf gaan maken :
    Alleen zonder die mooie schildering want dat kunnen we niet haha

Bijgevoegde bestanden:

19. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Hier 2 1 van mijn schoonfamilie en 1 van mijn familie (schoonfamilie een ooievaar en mijn familie een naambord) De buren hadden ook een ooievaar achter de hand als zou blijken dat er niets kwam te staan.

20. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'Baby en dreumes'

Deel Deze Pagina