ach meiskes wat ontzettend verdrietig! ik snap dat je je al mama voelt. ik ben 5,5 weken zwanger en metname de laatste dagen bang om het kwijt te raken (geen aanleiding voor hoor ). je bereid je eral zo op voor he..... ikhoop dat het snel weer lukt voor jullie!
Heey meisje, Heel heel erg veel sterkte, ik hoop echt dat je snel weer aantelt van een mooie gezonde baby... Ben zelf ook pas net zwanger, 4,5 week... En ook ontzettend bang om hem/haar te verliezen, na zo lang te hebben moeten wachten... Het is jullie heel erg gegund en hopelijk komt jullie droom binnenkort toch uit, ik duim voor jullie! *dikke digiknuf*
Jeetje noaatje wat een vervelend nieuws!! Ik ben zelf maandag het vruchtje verloren na 7 weken. Ook al is het nog zo pril... Je bent je al helemaal aan het voorbereiden op dat je mama wordt! Bewust maar ook veel onbewust! Ik had voor afgelopen vrijdag een echo staan, we hadden m vervroegd naar dinsdag. T is even heel moeilijk want je had toch gehoopt op een eerste echo om je kindje te zien.. En nu ging ik erheen met de hoop dat alles schoon was... Emotioneel gezien is het heel heftig maar ik kan van geluk spreken dat ik al 2 dagen niet meer bloed en gelijk na het verliezen van t vruchtje waren de krampen weg! Ik kan alleen maar zeggen ga niet alleen naar de echo! T is niet fijn om daar te zitten tussen de wel zwangere vrouwen, ook al gun je t iedereen net zo om zwanger te zijn.. Op die dag "gun" je het even niemand! Heel veel sterkte x
En wat mij wel helpt.. T was blijkbaar geen goed kindje en daarom heeft ons lichaam het afgestoten. T klinkt heel hard en je wil t ook niet horen of geloven maar het heeft mij wel geholpen. Sterkte
Beetje late reactie. Sorry! Omdat mijn cyclus helemaal overhoop lag, was ik echt Pregzilla. Ik moest en zou weer zwanger worden. Tranen met tuiten gehuild als ik anderen zag met bollebuiken of pasgeboren kindjes. De 1e ongesteldheid kwam laat op gang.. de wens was zo groot, de teleurstelling toen ik ongesteld werd nog heviger. Ik werd gelukkig vrij vlot weer zwanger (2e ronde, maar duurde voor mijn gevoel eeuwen vanwege late eisprongen in de 1e en 2e cyclus). Wat mij uiteindelijk heel veel rust heeft gegeven is dat ik de kindjes een naam heb gegeven (ik was zwanger van een tweeling). Miskraam vind ik maar een lelijk woord voor iets dat zo gewenst is geweest. Zo kon ik ze bij naam noemen en zijn ze voor mij iets geworden dat bestaan heeft, hoe pril dan ook. Ik heb vaak een kaarsje voor ze gebrand. Mijn ritueeltje en kon het daarmee een plek geven. De eerste paar weken van de opvolgende zwangerschap waren echt stressvol. Ik was extreem bang om naar het toilet te gaan en bij elk krampje dacht ik "Daar gaan we weer". Geen roze wolk. Ik was zo blij toen ik het 1e trimester door was. Ik denk dat door het ervaren van een miskraam de zwangerschap nooit een echt roze wolk meer is, eerder eentje met een grijs randje. Daarentegen: Ik ben nog meer gaan beseffen dat het leven niet maakbaar is. Ik ben nog bewuster geworden van het feit dat je een kind krijgt en niet neemt. Inmiddels heb ik een gezonde zoon. Toch is de tweeling daarmee niet vergeten. Op hun uitrekendatum en de datum van de miskraam heb ik veel aan ze gedacht. Nu ik opnieuw zwanger ben, heb ik opnieuw de dagen echt afgeteld totdat ik het punt voorbij was waarbij de miskraam begon. Het blijft een spannende periode. Ik wil jullie heel veel succes wensen. Vertrouw op je eigen gevoel hoe jullie het een plek willen geven.
Hey meis, Dank je wel voor je berichtje en ik hoop ook echt dat het snel goed mag gaan!! Gefeliciteerd met je zwangerschap en probeer naast je angst, toch ook wel te genieten... Dat heb ik zeker gedaan die tijd dat ik zwanger was... Ik duim voor je dat alles goed mag gaan!! Liefs
Sorry dat jij ook je vruchtje bent verloren... erg triest allemaal.. en het is inderdaad wat je zegt, je bent je al helemaal aan het voorbereiden dat je mama wordt.. dat gebeurd gewoon... Ik heb vorige week donderdag echo gehad en ik had precies hetzelfde... vond het ook echt even moeilijk want normaal moet het een mooi en bijzonder moment zijn... en nu inderdaad kijken of alles schoon is.. was bij mij op 1 dingetje na niet, dus donderdag weer een echo en mogelijk curretage.. Ik ga zeker niet alleen... mijn partner gaat gelukkig altijd met me mee!! En wat je daarna nog schreef.. ik weet dat het geen goed vruchtje geweest is en dat heb ik ook in mijn hoofd... maar het blijft verdrietig... Jij ook heel veel sterkte!!
Geen sorry voor je late reactie joh!! Ik herken wat je zegt... de confrontatie met zwangere vrouwen en vrouwen met baby's is niet altijd even makkelijk... Mijn kinderwens is ook zo groot en het bijzondere gevoel wat ik had toen ik zwanger was, was enorm... ik vind het nog steeds moeilijk... Moet eerst nog voor een echo en mogelijk curretage want mijn baarmoeder was helaas niet helemaal schoon, maar zodra het mogelijk is gaan wij er ook weer voor.... Het is inderdaad wat je zegt... ik zei het tegen mijn vriendin ook.. eigenlijk is het heel bijzonder dat er mensen zijn die direct gezonde kindjes krijgen.. daar had ik tot voor mijn miskraam nooit zo bij stilgestaan... en inderdaad.. je neemt geen kinderen... je krijgt ze.. Zodra het mogelijk is gaan wij er ook weer voor en ik zal het zeker erg spannend vinden.. wat je zegt.. die roze wolk is nu met een randje.. en die eerste 12 weken pff ik denk dat ik dat dan erg moeilijk ga vinden.. Tuurlijk zal je ondanks dat je nu een gezonde zoon hebt, je tweeling niet vergeten.. die blijven er bij... Hoever ben je nu? Ik ga voor je duimen dat het allemaal goed gaat.. gun het je zo!! Ik begrijp wat je zegt met het rust vinden na de miskraam, dat je je kindjes een naam hebt gegeven.. Ik kan dat niet.. maar dat geeft niet.. ieder heeft zo zijn eigen manier! Wel fijn dat je er op een bepaalde manier rust in hebt gevonden!! Meis take care!! Enne ik duim voor je!
Jeetje wat ontzettend naar zeg, ook de verhalen van andere vrouwen die ik hier lees. Ik wil jullie allemaal ontzettend veel sterkte wensen, het lijkt mij verschrikkelijk om dit mee te moeten maken en vind jullie erg sterk overkomen zo op het internet! Knap.., ik wens jullie straks een gezonde zwangerschap toe en duim mee. Sterkte voor deze moeilijke periode.
Dank je wel voor je berichtje! We gaan er weer voor, nadat alle onderzoeken geweest zijn, koppie omhoog en hopen en wensen ook van een gezonde goede zwangerschap!! Thnx!!
Inmiddels paar weken verder na mijn miskraam... en inmiddels toe aan mijn 3de echo.. hoe krom.. echo's hoor je toch te krijgen wanneer er een baby in je buik groeit.. Ja dat is de bijzonderste reden, maar nu gaan ze voor de 3de keer al kijken of mijn baarmoeder wel schoon is... maandag naar de gyneacoloog.. er zit nog wel iets.. maar maandag verdere beoordeling en mogelijk curretage..
He jakkes Noaantje, Hopelijk dan nu toch wel helemaal schoon! Ik vind het ook zo dubbel die echo's. Net als die zwagerschapstesten om te kijken of er geen streepje meer komt... Zo hoort het niet, er moeten gewoon twee streepjes komen en dan genieten! Alleen zo werkt het niet helaas... Wij zitten nu weer op het wachtbankje. Mijn banner klopt voor geen meter, heb nog steeds geen posi ovu test gehad. Maar we geven de moed niet op. Sterkte vandaag! Hopelijk eindelijk goed nieuwa!
Ja ontzettend dubbel die echo's he... vandaag heb ik echo nummer 3 gehad en eerst liet ze me schrikken want mijn baarmoederslijmvlies was nog dik 1,6 cm en moest nu 1 cm zijn, dus dacht ze eerst aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.. Ze wilde bloed afnemen om naar mijn HCG te kijken, maar die heb ik 2 weken geleden al geprikt en was toen nog maar 17 en daarnaast vertelde ik dat ik ovu testen gedaan heb en nu tegen ovulatie aanzit. Toen viel het kwartje dat het daardoor nu verdikt is. Er zit nog iets in mijn baarmoeder van 1 cm doorsnede maar ze weet niet of het nog iets van de zwangerschap is of een poliep of vleesboompje. Het eerste is aangezien de rest niet erg logisch dus waarschijnlijk het laatste. Ze zei een geluk bij een ongeluk dat je nu al die echo s gehad hebt, na je miskraam want nu kunnen we er iets aan doen. Het kan namelijk zo zijn dat dat wat er zit, het zwanger blijven belemmerd. Nu krijg ik dagopname en gaan ze met camera in mijn baarmoeder kijken (onder narcose) en dan kunnen ze als het eruit moet, gelijk verwijderen. Gelukkig zei ze dat het niets ernstigs was en dat ik goed vruchtbaar ben, dat ik goed baarmoederslijmvlies heb, dus dat geeft me weer goede moed!! Sorry voor mijn lange verhaal... en het is inderdaad wat je zegt we zitten op het wachtbankje!! Maar we gaan ervoor, jij ook he!!!