Vorige week waren wij in het ziekenhuis met ons zoontje, en toen kwam ter sprake dat hij nog 5 flessen krijgt. De kinderarts vond het erg veel, en vond dat we moeten proberen terug naar 4 flessen te gaan. Nu zie ik dat niet zo zitten. Een kleine maand geleden namelijk al geprobeerd en toen werd ie rond 5.00 alweer wakker. Hij krijgt hem normaal om 7.30 dus hij redt het net niet. Ook was ie zijn hele ritme kwijt en sliep ie 's nachts erg onrustig. Dus na een week weer de 5e fles gegeven en het heeft ons 2 weken gekost om hem terug in zijn oude ritme te krijgen. Ook mensen in onze omgeving menen dat ze zich er mee mogen bemoeien. Nu weegt ie ook alweer 8 kilo en is ie 68 cm lang, dus ook wel Hollands welvaren, maar ik kan mijn kind niet toch al honger laten lijden?? Of is het idd verstandig om af te bouwen of iets? En hoe dan? II
Ik zou hem ook geen honger laten lijden hoor, hij geeft toch zelf aan dat hij honger heeft. Hij laat vanzelf wel merken wanneer hij er aan toe is om met een voeding minder te doen.
Je kunt proberen af te bouwen door eerst bijv 180/5 klaar te maken en daarna langzaam naar 150/5 te gaan (elke dan 10 ml minder) en kijken of dat wordt geaccepteerd. Dan 150/4 te geven etc. Alleen is het echt nodig, om af te bouwen? Cb en sommige ka willen eerst dat je zo snel mogelijk naar 5 x 180/6 gaat en erna zo snel mogelijk naar 4 x 180/6. Sommige kindjes passen niet in dit 'straatje'. En sommige kindjes zijn groter dan andere Mocht je kindje kwa gewicht +4 groeilijn zitten EN lengte zeg -4, tja dan zou het een ander verhaal kunnen zijn
Ik zeg altijd, tja.. Kindjes volgens het boekje heb ik niet.. Logisch ook, ze kunnen nog niet lezen Ik heb er nooit mee gezeten wat het CB of wie dan ook vindt. Honger is honger, van mij kregen ze hoe dan ook een fles als ze die wilden. Ediz heeft altijd teveel dan hij 'hoort' te drinken gedronken.. Wat doe je eraan? Hij had gewoon meer honger. Hij is nu 1 jaar en het is gewoon goed gekomen hoor, is een gemiddeld jongetje nu terwijl ie eerst wat boven de gemiddelde lijn zat. Who cares? Ik niet in ieder geval.
Gewoon het ritme van je kindje blijven volgen. Hier heeft ook nog geen kind honger hoeven te lijden. Toen onze zoon net een maand oud was zat ie al op 5 flessen van 150/5. Nou......je had de ka moeten horen toen ik daar was omdat onze zoon drie dagen slecht dronk en hij volgens het cb onder de curve zat. Het was te veel en ik moest maar terug naar 120/4.......euh niet dus. Eerst is ie te licht dan weer te zwaar. En bij de laatste controle in maart kreeg ik de vraag of ik hem wel genoeg te eten gaf, want hij was zo magertjes Pfffff mijn kind geeft vanzelf wel aan hoeveel ie wilt en zolang hij voldoende binnenkrijgt en verder het prima doet gaat het commentaar ene oor in andere oor uit.
Op welke tijden geef je de fles? onze dochter zit pas sinds 2 dagen op 4 flessen. Als je echt een fles af wil bouwen, zou ik die fles gaan verkleinen. Dan laat hij deze uiteindelijk zelf wel vallen (tenminste dat deed onze dochter)
bryan zit ook net op 4 flessen. maar hij krijgt nu ook een potje groenten en een potje fruit. daardoor viel de 5e fles snel weg. Misschien wat rijstebloem door de laatste fles?
Van mij hoeft die fles niet perse eraf, ik vind het niet erg om die te geven. Wel vraag ik me af wanneer het gewenning wordt zeg maar, niet dat ie over een jaar nog een fles krijgt. Hij zat ook al vrij snel aan de forte-voeding en aan de max. Rijstebloem hebben we ook al geprobeerd. Maar hij weegt nu 8 kilo en is 68 cm lang. Hij zit op de +1 lijn van de groeicurve. Niet schokkend toch?
Oh Caylen krijgt ook al groente en fruit, maar naar mijn weten vervangen die nog geen fles. Dat is echt nog BIJvoeding.
Nee hoor, niets schokkends aan. Mijn oudste zat en zit op de +2 lijn, wordt eerder 4 dan 3 geschat, maar hij is wel netjes in verhouding Probeer over een maand of evt 2 gewoon nog eens te stoppen en blijf het zo proberen, komt vanzelf goed!
ik zou me er niet te druk om maken. als ze gaan kruipen en lopen gaat het er zo af. en is ook wel fijn als ze wat extra's hebben voor het geval ze een x ziek worden!
Zou me er ook niet druk om maken horen,die fles verdwijnt vanzelf als hij meer bijvoeding krijgt of eventueel ander drinken. Met borstvoeding is het heel normaal dat ze met deze leeftijd 5 ( of vaak nog meer) voedingen krijgen, dan moet dat met flesvoeding ook kunnen toch?
Meid, niet zo druk om maken! Mijn vent drinkt ook nog 5x per dag 180/6 en hij is al bijna 7 maanden! Hier maakte het CB er geen probleem van (en dan nog..?)... We merken het vanzelf wel wanneer hij genoeg bijvoeding gaat eten en meer van de fles laat staan
Niet druk om maken. Niet ieder kindje past in de mooie schema's van cb en kinderartsen. Mijn dame, vandaag 6 maanden krijgt ook 5 flessen 180+6 en daar krijg ik ook veel commentaar op. So be it. Ze weigert trouwens ook elk hapje of papje. Kennelijk nog niet aan toe, maR goed, dat is een ander topic Succes en laat je niet gek maken!