Van borst naar fles

Discussion in 'Flesvoeding' started by yamahafreak, Sep 5, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. yamahafreak

May 13, 2006
    35
    0
    0
    Eernegem
    Hallo,
    Mijn zoon Kjell is nu 2maand en 3 weken,sinds 2weken ben ik begonnen met hem eens een fles te geven ,hij drinkt er goed van maar volgens de berekeningen op die doos zou hij moeten 4à5 flessen van 180 ml moeten drinken(hij weegt 5kg480)maar hij drinkt verschillende keren per dag maar 90ml en soms nog de borst na de fles!!Is dit normaal of moet ik hem als hij na 2 uur weer vraagt hem niks geven??Ik kan hem toch niet laten wenen van de honger??
    Groetjes van een bezorgde mama!

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hallo,

De berekeningen op de doos zijn atijd gemiddelde maten. Ieder kind kan en mag daar van afwijken.

Van borstvoeding kun je nooit teveel geven, de eiwitten die daarin zitten zijn makkelijk verteerbaar.
    De eiwitten die in flesvoeding zitten zijn moeilijker verteerbaar en daardoor een grotere belasting voor de niertjes. Daarom zit er aan flesvoeding wel een limit.

Ik weet niet hoe je voedingspatroon er nu uit ziet. Geef je 1 fles op een dag, of zijn dat er meer. Als Kjell 1 fles zou krijgen is het niet zo erg dat hij maar 90cc drinkt. Als hij nou bijv. 4 flessen zou krijgen dan zou dit wel wat aan de weinige kant zijn.
    Als hij na de fles nog gewoon uit de borst drinkt heeft hij blijkbaar niet genoeg gehad. Als hij 90cc uit de fles drinkt en na twee uur weer honger heeft mag hij dus echt wel weer wat drinken.

Blijf wel in de gaten houden of kjell voldoende plasluiers heeft op een dag.

Ilja

3. yamahafreak

May 13, 2006
    35
    0
    0
    Eernegem
    Hoi,
    Eerst en vooral bedankt voor je uitleg!Ik geef Kjell 3à4 flessen op een dag en hij drinkt nog 2à3 keer uitsluitend van de borst! Gisterennamiddag heeft hij 3,5 uur geslapen en dan heeft hij wel 130 ml gedronken! Na twee uur was hij alweer aan het zoeken en dronk hij dan maar 50ml!!
    Daarna heeft hij weer heel de avond geweend en soms kwam er eens een boertje uit!Hij heeft heel veel last om die boertjes er uit te krijgen en na elke voeding groot of klein heeft hij de hik!!!
    Ik begin te denken of hij niets aan z'n maagje heeft!? :cry:
    (Ik heb juist gebeld naar de kinderarts en mag vandaag nog gaan om 3u30)
    Grts Raissa

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    En wat zei de kinderarts?

Het lijkt er een beetje op dat hij veel lucht binnen krijgt met de voeding. Waarschijnlijk met name door de flesvoeding. Tussendoor laten boeren is zeker een optie. Misschien ook een andere speen/ fles uit proberen.

Ilja

5. yamahafreak

May 13, 2006
    35
    0
    0
    Eernegem
    Hoi,
    De kinderarts heeft hem helemaal onderzocht en niets abnormaals gevonden!!
    Hij zei wel dat ik hem moet laten wenen omdat hij weet dat als hij weent ik daar onmiddelijk sta en inderdaad,m'n moeder was mee en hij zat op oma's schoot,de dokter was aan het uitleggen wat ik moest doen en Kjell zweeg,ik vroeg iets(hij hoorde mijn stem)en hij begon weer te wenen!!
    Ik was verbaasd en wist niet dat een baby van 2,5 maand dat zo vlug doorhad!! Om mij te overtuigen hebben we nog een paar keer het zwijgen-praten spelletje gespeeld en inderdaad hij had gelijk,ik heb m'n baby eigenlijk een beetje verwend :oops: ! M'n lieve moeder stelde voor om hem bij haar te laten tot 21u,ik heb van m'n hart een steen gemaakt en hem in goede handen achtergelaten :( . Hij heeft veel geweend en om 20u heeft hij een fles van 120ml uitgedronken,m'n moeder haalde hem uit als hij zweeg en als hij weer begon zette ze hem terug in z'n wiegje,(zo'n 4uur aan een stuk)veel geduld moet je daarvoor hebben!! Maar we hebben er de vruchten al van geplukt,hij heeft geslapen van 21u20 tot 5u40,aan de borst gedronken en om 6u30 lag hij weer in z'n bedje en is hij vanzelf in slaap gevallen wat hij vroeger ook niet deed,en hij slaapt nu nog!! :D
    Alvast bedankt voor alle raad,ik wist niet meer wat ik moest doen om goed te doen!!
    We gaan nu misschien een aangename baby hebben ipv een "huilbaby"!

Nogmaals bedankt!!
    (oh ja,Kjell woog 5kg680,dus die was ook goed)

6. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Nou fijn dat het beter gaat. En dat het onschuldig is.

Ilja

Share This Page