Hoi, Ik dacht dat dit voor meer mensen wel interessant was om te weten: Van de verloskundige kregen wij mee dat je nutrilon hypoallergeen van te voren kunt bereiden. Dus water koken, laten afkoelen, poeder erbij, en voorraadje in de koelkast dat binnen 24 uur op moet. Daarnaast kon je volgens haar flesvoeding in de magnetron opwarmen. Nu heeft ons meisje sinds 2 dagen groene poep en veel darmkrampjes. Ik begreep dat groene poep op te weinig voedingsstoffen kan duiden. Recentelijk is zij overgegaan van groot deel gekolfde borstvoeding naar geheel fles. Zij heeft nu vaak echt honger, drinkt 7 keer gemiddeld 90 bij gewicht van zo'n 3 kg. Ik heb dus bovenstaande vraag naar Nutrilon gemaild, dus: mag je opwarmen in de magnetron (staat niets over op de site of op het pak) en mag je zo bereide voeding bewaren (ook niets van op de site). Hou jullie op de hoogte!
antwoord nutrilon- heel snel, half 9 mail gestuurd en 9 uur antwoord! We adviseren de voeding voor de jongste kinderen vlak voor geven te bereiden om bacteriegroei in de voeding te voorkomen. Dit is het meest veilige bereidingsadvies aangezien het een zeer kwetsbare groep kinderen betreft. Het benodigde water kun je prima vooruit koken en na afkoelen afgesloten bewaren in de koelkast. Voor de bereiding is dan alleen opwarmen in de magnetron nodig waarna het poeder toegevoegd kan worden. Voeding vanaf 6 maanden kan wel vooruit bereid worden en, na afkoelen, maximaal 24 uur bewaard worden in de koelkast
Vind het eerlijk gezegd een raar antwoord...water koken en dan afgesloten bewaren in de koelkast en dan opwarmen in de magnetron en dan poeder toevoegen? Waarom zou je dan het water al opwarmen en dit in de koelkast bewaren? Je voegt het poeder toch nog niet toe...kun je het net zo goed allemaal pas doen als je de fles maakt...toch?
Maar als je het water vantevoren kunt koken en alleen maar moet opwaren als je de fles maakt win je wel tijd, toch? (maar waarom moet je het water eigenlijk eerst koken?)
Oh ja, volgens mij is ha voeding ook redelijk licht verteerbaar dus is het normaal dat ze wat meer honger hebben. Ook is groene poep redelijk normaal bij hypoallergene voeding!
Omdat je het lang(er) bewaart. Maar als je het dan vers maakt, is dat toch allemaal niet nodig. Tenzij je er poeder doorheen doet als het wat afgekoeld is en dat bewaart in de koelkast, dan is het wel logisch! Vindt het nog steeds een raar antwoord
water koken van te voren is om de hardheid uit het water te halen, dit werkt weer beter tegen krampjes. ik heb zelf nooit de fles gemaakt met water rechtstreeks uit de kraan. ik had altijd een kan gekookt water in de koelkast ,de eerste tijd gekookt bronwater. hebben we zo geleerd van de kraamhulp.
Je hoeft tegenwoordig het water niet meer te koken, nog nooit gedaan en nergens last van... Koud water en poeder in de fles, lekker schudden, in de ping, 40 sec op 600 watt en Klaar!
's avonds kook ik water en gaat in de litermaat in de koelkast. Volgende dag water in het flesjes, ik de ping (haha), poeder erbij en klaar! Ik maak nu ook wel eens 's avonds al een flesje kant en klaar voor 's ochtends vroeg, maar het flesje ruikt dan wel altijd anders...?
Ik pak warm water uit de kraan ,maak het klaar en warm het dan nog iets extra op in de magnetron. In het begin maakte ik 's avonds ook alttijd een fles klaar voor de volg ochtend. Dit ging altijd helemaal prima. Tot voor kort mocht de voeding ook voor 24 uur klaar gemaakt en met opvolgmelk mag dit ook. Is alleen maar van leveranciers om zich in te dekken,mocht het wel mis gaan.
Lijkt me dat dat advies alleen gegeven word om te zorgen dat je kindje niet ziek word van bacteriën mocht de koelkast niet zo fris zijn. De koelkast is namelijk vaak de grootste bacteriën bron in huis, vaak nog vuiler als de wc bril. Ik vraag me daarom ook echt af waarom iemand überhaupt voeding voor 24 uur klaar zou willen maken, aangezien we vandaag de dag de luxe van een magnetron of flessenwarmer hebben.
wij hebben zelf de voeding de eerste paar weken wel van te voren klaargemaakt. we kookten het water en maakten de voeding voor het aantal flessen dat we nodig hadden (toen nog hele kleine flesjes) en zetten dat in een afgesloten maatbeker (nieuwe) in de koelkast. toen alyssa steeds grotere flessen ging drinken zijn we daarmee opgehouden en hebben we alleen het water nog gekookt tot ze 4maanden was. ik doe nu de poeder van te voren in de melkpoederbakjes zodat ik zeker weet dat ik niet te veel of te weinig voeding in de fles doe. liefs doris
Dat heeft niets te maken met de luxe van een magnetron of flessenwarmer. Wij vinden het gewoon handiger, hoeven de melk alleen nog maar in het flesje te doen en dan op te warmen in de magnetron en klaar.
Precies zoals je het zelf al zegt, vieze koelkasten en dat bedoel ik ook met indekken. Als iemand een vieze koelkast heeft en de voeding is voor 24 uur gemaakt en het kindje wordt ziek ,door bacterieen in die koelkast ,dan kan er niet gezegd worden dat het aan de voeding lag. dat bedoel ik met fabrikanten die zich met die zin indekken. Als jij het name,lijk terplekke klaarmaakt zou je kindje er in principe niet ziek van kunnen worden.
Ik kook ook eerst het water, af laten koelen en dan de koelkast in ivm krampjes! Mij lijkt het wel handig om de hele voeding klaar te maken en in de koelkast te doen bij de ochtendvoeding! maarja als het afgesloten is dan heb je toch geen bacteriegroei?.... tenminste dat zegt mn logica!
In het product zelf zitten ook bacterien die kunnen gaan groeien.... maar dat wil er hier nog niet zo in bij de dames schijnbaar, het is niet voor niets aangepast de regelgeving voor het bereiden van de flesvoeding maar eeh mij hoeven jullie niet te geloven vraag het de producent eens waarom... (en dat is dus niet Alleen! de mogelijk vieze koelkast)
Nogmaals blijf ik bij mij antwoord dat producenten veel zeggen om zichzelf in te dekken. Als jij een schone/steriele fles hebt en je de voeding netjes klaarmaakt ,is er weinig aan de hand. Jarenlang werd het altijd gedaan ,maar van de laatste 3 jaar wordt het ineens veranderd. Puur om zichzelf in te dekken. weet wel zeker dat kinderen meer bacterien binnen krijgen via omgeving/speen en tig andere dingen dan een flesvoeding in de koelkast! En nee ,dat wil er bij DEZE DAME idd niet in!
Ja in ieder product dat je eet of drinkt zitten bacterieen, die zitten nl. overal in en op. Het gaat inderdaad om de hygiene in je koelkast en de rest (flesje e.d.) maar ik ben er niet zo bang voor. Hij krijgt inderdaad ook via andere zaken wel het een en ander binnen denk ik! Het is ons trouwens gewoon geleerd door de kraamhulp, dus zo slecht zal het dan ook niet zijn
wist niet dat je groene poep kunt krijgen van hypoallergeen .... maaar mijn dochter drinkt ook die voeding , nooit geen groene poep gehad...