Van borst naar fruit-en groentenpap...

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door spekske, 26 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spekske

spekske Lid

26 dec 2005
    70
    0
    0
    Belgie
    Hallo,

Mijn zoon is bijna 5 maanden en ik heb voorlopig enkel bv gegeven, nu moet ik over een maand terug gaan werken en is afkolven dan te moeilijk en zal dus vanaf dan flesvoeding bijgeven.

Nu ben ik ook pas gestart met fruitpap te geven (sinds 2 dagen) en vraag me nu af wanneer ik ook groentepap mag introduceren?Natuurlijk geef ik voorlopig ook nog 5x borstvoeding/dag.

Maar ik wil gewoon zeker zijn dat als ik over een maand ga werken en hem naar de opvang breng dat hij zijn fruit-en groentepap deftig kan eten.
    Dus als een volwaardige maaltijd.

Kan je ook even vermelden hoeveel een kindje van 6 maanden nodig heeft in groenten-en fruitpap als volwaardige maaltijd?

Heel erg bedankt,
    Spekske

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hallo,

Als je een weekje fruit hebt gegeven, mag je ook groente gaan proberen. De hoeveelheid hangt af van je kleine. Begin met een aantal lepeltjes om te kijken hoe jens daar op reageert, gaat dit goed dan mag je hem rustig een half potje geven. (als hij meer wil is dat ook geen probleem)
    Als je besluit om over te stappen op flesvoeding wanneer je weer gaat werken, is het verstandig om jens nu al uit flesjes te leren drinken. Dit om te voorkomen dat hij straks niet wil drinken.

Ilja

Deel Deze Pagina