Biologische opvolgmelk

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Ago, 22 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Onze dochter krijgt momenteel nog volledig borstvoeding maar ik denk er over om dit gedeeltelijk af te gaan bouwen en dan te gaan combineren met kunstvoeding. Nou wil ik dan wel graag biologische opvolgmelk gaan geven.

Ik heb even gegoogeld en zie dat er 4 merken zijn (kruidvat, albert heijn, hipp en biobim).

Ik ben even benieuwd naar jullie ervaringen met deze bio-voedingen. Of is er iemand die ze wel eens met elkaar vergeleken heeft en waarop heb je toen vervolgens je keuze gebaseerd?

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik heb Hipp gegeven. Redelijk ok: vond het wel vrij klonterig. Van Biobim gebruik ik alleen de pap en dat bevalt goed, ik vond het alleen te duur om als KV te gebruiken. (hij eet hier nooit pap, is meer voor als hij ziek is of als ik brood ben vergeten te bakken).
    Met AH en Kruitvat geen ervaring.

Woon je vlak bij de grens toevallig? Ik heb bij de DM (drogist) in Duitsland mijn voeding gehaadl: bio voeding was daar goedkoper dan de gewone Kruitvatvoeding in NL.

3. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Dus je haalde Hipp in DL? Ik woon niet aan de grens maar als het door zoveel goedkoper is, is het wel de moeite waard even op en neer te rijden denk ik!

Ik zag dat er in Biobim maltodextrine zit en dat schijnt weer niet zo gezond te zijn (en ook niet nodig...) in Hipp zit dat niet.
    Van ah en kruidvat kan ik geen concrete productinfo vinden op internet dus wacht nog even op een reactie van de klantenservice. :D

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ah en kv kun je vinden op Check hier uw Babyvoeding op kwaliteit en prijs

Als je kind geen allergiekans heeft kun je er ook voor kiezen om geen opvolg te geven maar borst te combineren met aangezuurde zuivel zoals kwark en yoghurt. Daar heb je veel biologisch van.

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ja ik haalde het in Duitsland bij de drogist. Ook veel verzorgingsproducten gehaald daar (biologisch, stukken goedkoper dan hier).

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik haalde ook veel in Duitsland qua verzorging. Veel meer keuze in bioproducten en allergiespul.

7. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Thanks voor de link dirksmama! Erg handig!
    Helaas wel kans op allergie hier dus doe het even met de opvolgmelk straks.

Heb inmiddels de Hipp in huis (besteld via internet). Nog niet aangebroken want heb nu nog voldoende bv en heb ook nog wat in de vriezer. Wacht even tot die vriesvoorraad op is en de productie wat lager is (en stiekem hoop ik dat ik met minder kolven toch genoeg kan blijven produceren om het een jaar vol te houden ;)).

Goed te horen dat het in DL te koop is. Als ze de Hipp straks blijkt te lusten en het er goed op doet ga ik een keer de grens over. :)

Deel Deze Pagina