Ik zit de denken om ipv van 5 flessen 4 flessen aan te gaan bieden. Waarom? Ze rommelt erg met de laatste fles 's avonds, en komt overdag soms ook al na 2 uur voor de volgende fles. 's avonds komt ze zowiezo altijd na 2 uur al voor de volgende fles, rekken werkt ook echt niet, dan zet ze het op een krijsen, ze ligt graag vroeg op bed. Ze ligt nu (8.15u) ook nog te slapen nadat ze gisteren om 20.30u de laatste fles heeft gehad. Ze drinkt momenteel 5 x 180 +6 nu en wil dan naar 4 x 210 +7 zodat ze wel haar hoeveelheid binnen krijgt. Ze is erg groot, dus ze heeft het ook nodig. Ik kom al een tijd niet uit om haar met 5 flessen om de 4 uur te voeden. Aangezien ze heel goed slaapt 's nachts. Minimaal 10 uur, maar meestal 11 of soms 12. Ik weet dat 3 maanden vroeg is, maar denk toch dat ze er beter op zal gaan en overdag rustiger zal zijn en langer tussen haar voedingen laat. Iemand ook ervaring hiermee of advies?
Ik vind 210/7 wel erg veel voor zo een klein maagje, maar goed mijn zoon heeft zijn flesjes nooit groter gehad dan 180/6 en met 9 mnden zijn ze nog steeds 180/6. En een overvol maagje zal haar ook niet beter of langer laten slapen. Waarschijnlijk juist meer onrust dan rust..
Eens met bovenstaande. Zolang ze binnenkrijgt wat ze nodig heeft, beter op 5 flessen blijven. Ze drinkt blijkbaar gewoon wat ze nodig heeft, kan het zelf regelen. Wie bepaald dat je om de 4 uur móet voeden? Omdat de achterkant van het pak nutrilon het zegt? 210 is best een plons voor een klein babymaagje. Beter meer flessen met minder
Als ze vaak 4 uur niet red tussen de flessen, maar 's nachts wel een lange ruk maakt, waarom geef je dan niet 5 flessen in een korter tijdsbestek? Gewoon om de 3 uur een fles geven, i.p.v. 4 uur. Ik vind flessen van 210/7 ook vrij groot, heeft hij hier een enkele keer gehad, omdat ik hoopte dat hij dan langer door ging slapen, maar het maakte geen verschil, dus toen gewoon weer terug gegaan naar 180/6. Je zou ook ergens tussendoor nog een klein flesje kunnen geven, dus 4 flessen van 180/6 en dan nog een flesje van 90/4 of 120/4, bv. het een na laatste flesje, waarbij je aangeeft dat ze toch al standaard na 2 uur weer komt. Maar misschien kan ze ook wel gewoon toe met 4x 180/6, een groot kindje betekent niet perse veel voeding nodig, ik zou gewoon eens kijken wat ze zelf aangeeft en hierin meegaan, dus haar niet wakker maken en gewoon zelf laten komen voor elke fles, wie weet herken je dan een bepaald ritme.
Ik zou dan ook een extra flesje geven ipv van 1 fles Minder maar meer per keer.onze dochter zit nu op 4 flessen 180/6 en als ze een keer eerder komt of in de nacht komt krijgt ze een flesje van 120/4. Gebeurd weinig maarja mensen verschillen ook in etens behoefte ! De ene dag eten we niks tussendoor en de andere dag eten we een zal chips leeg bijv. Het is even zoeken hadden wij ook. Maar vaak geven ze hun eigen ritme aan qua eten. Fijn dat ze al zo lang doorslaapt ! Ons schema is sinds 3,5/4 maanden zo 05.00/06.00 ong 10.30 ong 15.00 ong 19.00 ong. suc6 en volg je gevoel maar kijk voornamelijk naar je baby en geniet!
Ik zou gewoo goed naar je kindje kijken. Als ze na twee uur alweer voor een fles komt dan kan ik mij heel goed voorstellen dat nog een uur rekken vrijwel onmogelijk is. Ikzelf heb ook een paar dagen aan zitten klooien met flessen. Onze dochter is bijna 12 weken en kreeg 5x 150/5. Om 7.00-11.00-15.00-19.00-22.30. Na een fles was ze een uur tot anderhalf uur wakker, ging dan weer naar bed tot ik haar weer wakker maakte voor een volgende fles. Ineens was ze na een fles niet meer helemaal tevreden, sliep ze overdag ineens heel slecht, ook in de draagzak bijna niet stil te krijgen, behalve als ze dus weer een fles kreeg. Als ik op 5 flessen zou blijven en slecht 2 flessen zou ophogen, dan zou ze per 24 uur teveel melk krijgen. Ondanks dat ik haar eigenlijk ook nog te jong vind voor 4 flessen van 180/6 vandaag toch maar mee begonnen en ja hoor, ze is weer lekker tevreden na een fles, is nu ongeveer 1,5 tot 2 uur wakker en slaapt weer tot de volgende voeding. Het schema vandaag was: 6.00-11.00-16.00-21.00. Dus ja, ik ben dus toch van het gewoon naar je kindje kijken en kijken war zij aangeeft. Ik vind 210/7 zelf ook een erg grote fles, maar ja als ze het zelf aangeeft....?
Bedankt voor jullie reacties, ik blijf toch maar op 5 flessen, en dan de idd maar rommelig met tijden... Ik weet dat je die 4 uur er tussen niet nauw moet nemen, en zeker niet als je kleintje zo lang slaapt s nachts, maar begon toch even te twijfelen. Ze slaapt nu overigens weer nog steeds, nadat ze gisteren om 20.45u de laatste voeding heeft gehad.
Kijk echt uit met het overvoeden van je baby. Dat kan óók op latere leeftijd voor problemen zorgen. Zo leer je je kleine zijn/haar "ik zit vol"-impuls te negeren en dat kan voor gewichtsproblemen zorgen.