Hallo, hopelijk kunnen jullie me helpen... Ik ben aan t afbouwen en mn borstvoeding liep al wat terug, ik moet over 2 weken helaas weer beginnen met werken.. Maar nu wil ik zo eigenlijk de fles doen, maar dan sta ik eind van de middag echt op knappen....mn borsten zijn dan heel stijf. Dit was minder, maar nu weer regelmatiger. Ik wil eigenlijk regelmatiger de fles doen maar wat doe ik dan met mn overvolle borsten? Leeg kolven? Graag hoor ik jullie tips
ik ben in 1 week gestopt met de BV, ik kolfde alleen de druk van m'n borsten. De eerste dagen natuurlijk wat vaker dan de laatste dagen. Na 7 dagen was m'n productie nihil.
de standaard manier om dit te doen is volgens mij elke paar dagen 1 voeding vervangen van bv naar fles. je borsten wennen in die dagen dan aan de voeding die je minder geeft en een paar dagen later laat je er dan weer 1 vallen. ik zou in eerste instantie geen voedingen achter elkaar laten vallen maar om en om. en ik zou de laatste voeding zo lang mogelijk blijven doen want dan zijn je borsten 's nachts minder vol. in principe moet je dan binnen enkele weken er helemaal vanaf zijn. als je echt veel last hebt kun je de druk eraf kolven, maar je moet het zo zien dat zolang je kolft je borsten ook niet wennen echt aan het afbouwen. maar als je werkt kun je trouwens prima bv blijven geven hoor, ik heb dat ook gedaan. in eerste instantie kolfde ik, maar toen ik dat zat was deed ik gewoon de vroege voeding en de avond voedingen met de borst en overdag kreeg hij dan een fles. succes!
Ik zou rustig aan afbouwen, je wil geen borstontsteking krijgen! Op borstvoeding.com en de site van LLL staan voorbeeldschema's van hoe je kan afbouwen. Daar gaan ze uit van een voeding per week laten vallen, maar het kan vast ook sneller, als je geen last krijgt van stuwing. En zoals al gezegd, misschien is een combinatie van borst en fles iets voor je?
Ik ben in 3 weken afgebouwd en telkens iets langer ertussen laten. Stonden ze echt op springen dan paar minuutjes kolven tot de druk eraf was, maar zeker niet leegkolven.
Ik ben ook aan t afbouwen, maar hoop op 2 x BV nog een tijdje verder te kunnen. Ik ben begonnen met de BV van rond 1500 te vervangen door een fles. Na een paar dagen (bijna een week wel hoor) voelden m'n borsten weer ontspannen en ben ik die van 11 uur gaan vervangen. Nu moet ik alleen de nachtvoeding(en) nog afbouwen.