Kan je de laatste fles v de nacht indikken? Dus bijv 150 water en dan 6 schepjes ipv 5 om em langer verzadigd te houden? Kan dit kwaad?
Ik zou dan eerder een schepje vanille rijstebloem erbij doen..word t dikker van en zitten ze langer vol van..doe ik ook altijd bij de laatste fles van me dochtertje om 1900. Xx
Mogen is een groot woord. Het wordt absoluut afgeraden. Je mag wel meer water in een fles doen tov schepjes, dus 165/5. Maar niet 150/6. Dit is schadelijk voor de niertjes. Waarom zou je het willen? En betreft rijstebloem; Dit is bijvoeding en mag dus vanaf 17 weken. Ook geeft het geen garantie op langer/ beter slapen.
Ik zou het niet doen, De jongens waren bij ons honger lapjes wij kozen ervoor de gehele dag bijv 3 gewone schepjes en 1 hongerig (forte geloof ik) en in de avond 2/2
Bij ons werd door de kinderarts aangeraden om een schepje extra te geven. Dit na een periode van veel spugen en afvallen...
als je een fles voedzamer wil laten zijn, zijn de makkelijkste opties een grotere fles of een papfles ervan maken (rijstebloem of pap afhankelijk van leeftijd).
Ligt aan leeftijd en tijd van de laatste fles... 23:00 is wel erg laat, je gaat zelf ook niet je maag volproppen voor slapen gaan
Rijstebloem geeft voor de meeste kinderen geen vol gevoel. Volgens mij zit in de vanille ook nog eens veel suiker. Zou ook niet met een te volle buik laten slapen.
Ik zou dat niet doen. De voeding is dan te geconcentreerd. Doe er dan ook 30cc water bij. Hoe oud is je kindje? Rijstebloem in de laatste fles snap ik nooit eerlijk gezegd. Melk an sich is al een maaltijd. Ik vind pap ontbijt, geen slaapmutsje. Vanille heeft helemaal geen toegevoegde waarde.
Ik heb er altijd een raar gevoel bij gehad om kinderen extra vol te proppen zodat ze langer/sneller doorslapen. Nachtvoedingen horen er nou eenmaal bij. Tja ik stond er ook niet altijd op te springen maar 'extra zware voeding' geven voor het slapen heb ik nooit gedaan (dochter kreeg bv dus ik kon het ook niet, maar ik heb vaak genoeg het advies gekregen om haar een flinke fles kv te geven in de avond zodat ze daar langer op door zou slapen )