Kan dit?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door abbey, 26 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. abbey

abbey Actief lid

23 aug 2007
    466
    0
    16
    Kan je de laatste fles v de nacht indikken? Dus bijv 150 water en dan 6 schepjes ipv 5 om em langer verzadigd te houden? Kan dit kwaad?

2. Ilz

Ilz Actief lid

7 apr 2015
    241
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het niet doen.. Dank kan je beter 150 Ml doen normaal
    5 scheppen en 1 schep pap..

3. Jenerah

Jenerah Lid

18 mei 2016
    85
    10
    8
    Ben een thuis mama..werken komt wel weer! Ben al d
    Rotterdam
    Ik zou dan eerder een schepje vanille rijstebloem erbij doen..word t dikker van en zitten ze langer vol van..doe ik ook altijd bij de laatste fles van me dochtertje om 1900.

Xx

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Mogen is een groot woord.

Het wordt absoluut afgeraden. Je mag wel meer water in een fles doen tov schepjes, dus 165/5. Maar niet 150/6. Dit is schadelijk voor de niertjes.

Waarom zou je het willen?

En betreft rijstebloem;
    Dit is bijvoeding en mag dus vanaf 17 weken.
    Ook geeft het geen garantie op langer/ beter slapen.

5. Valenti

Valenti Actief lid

11 feb 2013
    457
    15
    18
    We deden altijd de laatste fles met forte, hielp hier goed.

6. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Waarom niet 180+6 schepjes dan?

7. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik zou het niet doen,

De jongens waren bij ons honger lapjes wij kozen ervoor de gehele dag bijv 3 gewone schepjes en 1 hongerig (forte geloof ik) en in de avond 2/2

8. mamavanlise

6 feb 2015
    52
    2
    8
    NULL
    NULL
    Bij ons werd door de kinderarts aangeraden om een schepje extra te geven. Dit na een periode van veel spugen en afvallen...

9. suethatsme

suethatsme Actief lid

25 aug 2014
    414
    339
    63
    Vrouw
    als je een fles voedzamer wil laten zijn, zijn de makkelijkste opties een grotere fles of een papfles ervan maken (rijstebloem of pap afhankelijk van leeftijd).

10. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Ligt aan leeftijd en tijd van de laatste fles...
    23:00 is wel erg laat, je gaat zelf ook niet je maag volproppen voor slapen gaan

11. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.316
    10.282
    113
    Rijstebloem geeft voor de meeste kinderen geen vol gevoel. Volgens mij zit in de vanille ook nog eens veel suiker. Zou ook niet met een te volle buik laten slapen.

12. Koon

Koon Niet meer actief

Ik zou dat niet doen. De voeding is dan te geconcentreerd. Doe er dan ook 30cc water bij.
    Hoe oud is je kindje?
    Rijstebloem in de laatste fles snap ik nooit eerlijk gezegd. Melk an sich is al een maaltijd. Ik vind pap ontbijt, geen slaapmutsje.
    Vanille heeft helemaal geen toegevoegde waarde.

13. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

TS reageert niet meer, maar haar zoontje is 2 maanden oud. Veel te jong dus voor rijstebloem.

14. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Ik heb er altijd een raar gevoel bij gehad om kinderen extra vol te proppen zodat ze langer/sneller doorslapen. Nachtvoedingen horen er nou eenmaal bij. Tja ik stond er ook niet altijd op te springen maar 'extra zware voeding' geven voor het slapen heb ik nooit gedaan (dochter kreeg bv dus ik kon het ook niet, maar ik heb vaak genoeg het advies gekregen om haar een flinke fles kv te geven in de avond zodat ze daar langer op door zou slapen :()

Deel Deze Pagina