Mijn zoontje is bijna 6 weken en is een flinke baby. Hij wil nog steeds vaak drinken, meestal om de 3 uur. Hij had de omneo voeding met nutriton erdoor omdat hij erg gulzig drinkt met de allerkleinste speen. Nu kwam hij de laatste dagen soms na 2 uur alweer. Ik ben gisteren begonnen met de forte voeding. Nu heeft hij sindsdien alleen maar gekreund en gehuild van de krampen. Vannacht heeft hij ook nauwelijks geslapen. Ik gebruik ook al infacol. Nu voel ik me erg schuldig omdat hij nooit huilde bij de omneo en nu bij de forte zoveel krampjes heeft. Heb ik wel een goede keuze gemaakt? Was trouwens advies van de cb arts omdat hij soms op 7 flessen zat en grote flessen wilde hebben ivm zijn gewicht en dus veel te veel kreeg!
Hai, Als ik het zo lees denk ik dat je er verstandig aan gedaan hebt te starten met een voeding voor hongerige baby's. Meng je deze dan wel met de nutriton, zodat de voeding weer wat dikker wordt? De krampjes komen waarschijnlijk doordat de darmpjes nog even moeten wennen aan de nieuwe voeding. Dit zal hooguit twee weken duren, maar zal waarschijnlijk sneller gaan hoor. Het is goed om door te gaan met de infacol. Sterkte, groetjes Laura
Blij om te horen. Heb net een difrax fles geprobeerd met 1 schep nutriton. Hij deed er bijna 20 min over. Met de avent fles en 2 scheppen nutriton een kleine 10 min. Hij was na de fles wel meer verzadigd en tevreden. Hopen dat de krampen gauw over zijn, hij kreunt nog wel enorm in bed!