Overgeven nav banaanhapje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bunchy, 13 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Onze dochter is zes mnd en we zijn begonnen met fruit en groente hapjes.

Ze heeft nu al twee keer overgegeven ong 2 uur na het geven van banaan. Ze eet het ook niet graag en slechts een paar hapjes.. Daarna misselijk en tot gal toe spugen..

Zou ze allergisch zijn voor banaan?

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Allergisch weet ik niet, maar sla 't maar eens een weekje of wat over om te proberen!

3. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Wat kan het dan zijn?

4. Leonike

Leonike Bekend lid

21 nov 2011
    521
    2
    18
    Vers of uit een potje?
    Mijn dochter reageert ook op banaan uit potje (die van 4 mnd, enkel banaan). Ook spugen enzo.
    Geprakte verse banaan gaat wel goed.
    Potjes met meer smaken waar ook banaan in zit gaat ook goed.
    Geen idee hoe het komt...

5. Nescio

Nescio Niet meer actief

Het kan een allergie zijn. Maar ik word zelf ook misselijk van onrijpe of juist te rijpe banaan. Krijg er zure oprispingen van. Maar gewone banaan daar heb ik geen problemen mee.

Banaan uit een potje lijkt me echt heel vies, dus als ze daarvan gespuugd heeft zou ik het nog eens rustig vers proberen. Reageert ze daar ook op, zou ik banaan even helemaal schrappen.

6. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Het kan zijn dat het gewoon nog wat te zwaar op de maag valt, ik zou het inderdaad even laten voor nu. Groente zijn vaak wat milder, misschien fruit even laten en groente geven? Als dat dan goed gaat, kun je wat mild fruit proberen; bv een sappige peer.

7. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    ze krijgt enkel verse en biologische bananen!!

8. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    #8 Andrea85, 14 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2013
    Hier ook biologische bananen en die zijn soms wat steviger en 'zwaarder' dan bv een Chiquita, misschien ze iets langer laten rijpen oid? Mijn dochter eet ze gewoon, maar zelf vind ik ze lekkerder als ze wat minder stevig zijn. Verschilt natuurlijk ook per banaan, niet iedere biologische banaan is hetzelfde :D

Deel Deze Pagina