Goedenavond, Ik had een vraag mbt pijnlijke tepels en spruw. Mijn kleintje is nu 12 dagen oud en sinds dat hij 5 dagen was heeft hij spruw. Huisarts wilde eerst afwachten op wat de natuur zou doen maar het werd erger en nu heeft hij daar nystasine voor gehad. Ik zelf heb dictarine gekregen voor op mijn tepels te smeren. Nu vind ik dat zelf erg risicovol omdat ik bang ben dat ik vergeet m'n tepels te wassen voor het voeden. Ik smeer het dan ook 1x per dag op. Nu doet 1 tepel erg pijn en als de kleine drinkt ook heel de tijd. Zou ik nog wat anders kunnen gebruiken waarbij het niet schadelijk is als de baby het binnenkrijgt?ik sta nu bijna op het punt om maar 1 borst te geven maar ben bang dat ik daar dan uiteindelijk ook last van krijg. De kleine drinkt voor de rest goed en zijn spruw is bijna verdwenen. Alvast bedankt voor je antwoord!
hoi ik denk dat je daktarin gebruikt? Kan geen kwaad voor je baby. Het is niet erg als hij een heel klein beetje binnenkrijgt, het is een anti-schimmelmiddel, en daar wordt hij zelf tenslotte ook mee behandelt. Het is juist wel belangrijk om na elke voeding te smeren, op beide tepels. Als je tepels ook echt pijn doen kun je nog overwegen om ook lanoline (purelan bijvoorbeeld) erbij te smeren. Blijft de pijn schakel dan op tijd een lactatiekundige in! Mirjam