Hallo, Ik heb een vraagje Ik ben 4 augustus bevallen van een gezonde manneke, ik gaf eerst borstvoeding, maar ik werd zieker en zieker waardoor ik het niet met voor elkaar kreeg om hem goed aan de borst te krijgen en enorme tepelkloof ben ik over gegaan naar flesvoeding.... Sinds 4 dagen zit die op flesvoeding.. in het ziekenhuis kwam die ongeveer om de drie uur... laatste dag dronk die geen 120 cc maar 80 cc en sinds dien drinkt die de 120 cc niet helemaal op .... Is het nu zo dat die kleine moet wennen aan de fles, en moet ik hem gewoon aanbieden als die erom vraagt of hoe krijg ik er ritme in.... Groet, moon
Gefeliciteerd met je kindje! Hopelijk knap je zelf gauw weer op. Je kunt het schema van het ziekenhuis aanhouden. Misschien is 120 te veel nog, maakt niet uit. Bied het gewoon aan. Wanneer je kindje minder blijft drinken even overleggen op het consultatiebureau: zij kunnen groei en gewicht controleren en advies op maat geven! Je kunt best een keer een half uurtje wachten of je mannetje zelf wakker wordt voor zijn voeding hoor. Geen voedingen overslaan zonder overleg op consultatiebureau. Succes, beterschap en geniet! Heidi
Bedankt voor je reactie.... Hij drinkt tussen de 80cc en de 90cc nu om de drie uur en in de nacht slaapt die soms iets langer.... ik voed op verzoek alleen als het te lang duurt maak ik hem wakker, maar nu komt die ook soms eerder dan 3 uur.... en dan zoekt en smakt die.... ik bied hem dan zijn speen aan om die tijd te rekken of moet ik hem dan gewoon voeden..... want ze zeiden het beste is om de drie uur voeden
Je kindje mag best wel eens eerder dan drie uur komen. Ook is dit nodig voor het regelen: door vaker te komen een paar dagen regelen kindjes zelf dat er meer voeding aangemaakt wordt. Je zult merken dat hij geen genoegen neemt met minder dan drinken aan de borst Regeldagen kom je tegen zo rond 10-14 dagen, tussen 4 en 6 weken en na 3 maanden nog eens.