Hallo, Ik geef mijn kleintje van 4 weken borstvoeding. Voor mij was dit erg belangrijk aangezien er allergieën in beide families voorkomen. Daarnaast regelt de natuur dit niet voor niets, melk uit de borst! Echter word ik steeds onzekerder door de borstvoeding. Hij groeit goed en hapt vanaf het begin goed aan. Wel drinkt hij lang en is soms dus heel Lang aant drinken en lijkt soms onverzadigbaar... Soms heb ik het idee dat ik alleen maar aant voeden ben en hij is dan soms alsnog niet tevreden... Heb ik te weinig voeding erin zitten? (melk blijft wel komen, hoor hem slikken en zie wit randje) Nu geven we na de laatste borstvoeding in de avond een klein flesje, dit werk voor de nacht goed (anders ben ik van 10 tot 12 aant voeden) echter is hij nu soms overdag ontroostbaar, heb net een klein flesje geprobeerd bij te geven, drinkt hij rustig op en is nu tevreden in box... Is een combi borstvoeding en aanvullen wanneer nodig met kunstvoeding mogelijk? Of kan het dan zijn dat hij teveel krijgt oid? Bij voorbaat dank! (hoop da m'n verhaal duidelijk is )
Hoi, Fijn dat het zo goed loopt! Je kindje is 4 weken, zou al kunnen gaan regelen: dan willen ze de hele dag extra drinken om zo jouw voeding te verhogen. Na een paar dagen zie je dan weer een rustiger ritme ontstaan. Wanneer je nu kunstvoeding bij gaat geven verstoor je dat zelf regelen van je kindje. Je zou hem bij twijfel eens een keer extra kunnen wisselen van borst. Je hoort hem slikken, hij groeit goed. Hoe is het met poep en plasluiers? Hoeveel groeit hij in een week, heb je daar zicht op? Soms krijgen kindjes juist heel veel melk en worden daardoor onrustiger. Beter dat ik hier een beeld bij heb voor je iets anders gaat bedenken. Laat even weten hoe veel hij poept en hoe dit gaat. En wat de groei is als je dat weet. Veel kindjes komen een periode heel veel: ze willen dan vooral bij je zijn. Dit is normaal gedrag. Ook kan het huilen toenemen de eerste weken, dit kan pieken zo rond de 10e-12e week en neemt dan weer af. Het is fijn wanneer je er bent deze periode voor je kindje: dat het troost en zekerheid bij zijn mama kan vinden. Geef hier gewoon aan toe, het heeft geen zin om dit te onderdrukken. Neem je kindje bij je, knuffel, speel of zing een liedje. Samen iets bekijken kan ook fijn zijn. Het verkeer op straat, een boekje met plaatjes, de folder van de hema... Veel succes! Groetejs Heidi
hij poep niet vaak maar dan wel vèél als hij gaat. om de 3 a 4dagen ongeveer. volgens cb was dit niet erg.
Hij plast trouwens wel heel erg veel! Groei in week weet ik niet. Maar hij was laatste keer bij cb goed genoeg gegroeid
Klinkt alsof je voldoende melk hebt voor je kindje! Gewoon lekker doorgaan dus Geniet! groetjes Heidi
Toch nog een vraagje dan... Want wat maakt dan dat hij soms ontroostbaar is, en alleen maar wil drinken. Wanneer ik in zo'n geval (ik weet dat het voor melkproductie niet goed is) toch maar een flesje geef, valt hij daarna meteen in slaap of is hij heerlijk tevreden! Dat geeft mij dan toch het idee dat hij dat op zo'n moment toch nodig heeft? gr
Kan regelen zijn, kan troost zijn (zuigen biedt ook rust en troost) Wanneer je denkt dat hij niet genoeg uit je borst haalt kun je eens proberen te wisselen van borst, en dan vaker tijdens dezlefde voeding. Dus rechts, links, nog eens rechts en is hij nog niet tevreden, dan nog eens links?