Van supersnelle naar supertrage drinker

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Dyson, 15 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Onze dochter van 11 weken drinkt al sinds week 2 met een mega-tempo haar (Difrax)flessen leeg. Het ging veel te snel en te gulzig waardoor ze ontzettend veel last kreeg van boeren en spugen en ook verborgen reflux.
    Na een weekje johannesbroodpitmeel toegevoegd te hebben is ze veel rustiger gaan drinken. Alleen waar ze eerst nog niet eens 10 min over een fles van 150mL deed doet ze nu zo'n 30-45min over haar 180mL fles. Dit tempo is ongeacht of er johannesbroodpitmeel aan de voeding is toegevoegd of niet. Ze heeft een 1-2-3 speen die nu op standje 3 staat (stond altijd op stand 2, stand 1 kostte zoveel moeite dat ze in slaap viel en haar flesjes maar voor de helft leeg dronk).

Hebben jullie tips om haar toch weer iets sneller te laten drinken?

2. meelezer

meelezer Niet meer actief

Vaak hebben kleintjes toch problemen zoals obstipatie of diarree. Opties zouden kunnen zijn:

- comfort versie van de fv, is ook tegen krampjes en spugen
    - jbpm van Tammi (zonder toegevoegde rommel)
    - Avent fles natural (borstspeen) is wat breder en makkelijker aan te happen

3. HopeSept12

HopeSept12 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.031
    70
    48
    Ons Zoontje!
    België
    ik gebruik ook de Difraxflesjes!

Ons kleintje dronk met het SMALL-speentje; het duurde énorm lang wanneer het flesje uit was en hij viel ook steeds in slaap omdat het te traag ging.
    Dan ben ik overgeschakeld naar het MEDIUM-speentje; maar dit ging dan té snel; steeds verslikken enzo...
    Dan heb ik maar het 1-2-3- speentje gekocht en ook stand 1 ging te snel voor hem.

Opnieuw geef ik met het SMALL-speentje en nu gaat het plots wel erg vlot hiermee... sinds kort boert hij ook een stuk makkelijker, want vroeger was dit ook een hele opdracht!

Misschien komt het doordat ze minder trek hebben en een wat overvol maagje hebben!?

4. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Onze dochter heeft ook de difrax flessen. Eerst had ze avant flessen maar met die was ze met 5 min. klaar. Met difrax ging het beter zo'n 15 a 20 minuten. Ideaal dus. Maar op een gegeven moment ging ze daar ook sneller mee drinken, toen een dental speen erop gezet maar de drinksessies waren toen 45 minuten. Maar het verschilt heel erg, soms doet ze nu met de gewone speen van difrax ook 20 minuten en de andere keer weer 10 min. Het ligt er echt aan hoe erg ze honger heeft denk ik. Met die dental speen is ze soms ook netjes met 25 minuten klaar. Geen peil op te trekken dus. Maar volgens mij echt te maken met het honger gevoel maar kan ook zijn dat ze door die "langzame" spenen er gewend aan raakt om rustig te drinken.

5. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Iets minder johannesbroodpitmeel toevoegen of gewoon een andere fles proberen?

Deel Deze Pagina