hoi mijn zoontje heeft KMA en we moesten nutramigen geven,dit ging goed maar vanwege de kostprijs toch even naar iets anders gezocht. we kwamen dan bij de novalac novarice uit(dubbele hoeveelheid en bijna zelfde prijs) nu gaat dit wel goed alleen vind ik dat sem net iets meer krampen weer heeft en iets midner goed slaapt als met de andere melk.(wel nog altijd beter dan met de gewone melk,toen was het een hel) ook zie ik wat uitslag aan zijn wangen,achter de oren en rond de haartjes hij is ook heel hongerig en drinkt meer dan met de nutramigen(maar kan ook groeispurt zijn ) in novarice zit toch juist niets koemelk in?en ook geen lactose dacht ik? hoe kan hij dan nog reageren op deze melk en de rijst zelf, ik dikte nutramigen in met rijstvlokken dus daar kan ie toch niet allergisch voor zijn denk ik? iemand een idee?
heb dit ook gegeven en ook drama , die melk is zooo vies en stinkt behoorlijk het is op basis van rijstmelk en dat geeft soms inderdaad wat krampjes . heeft hij reflux ?
Moest je de nutramigen zelf betalen dan?? Wij krijgen alles vergoed. Eerst de pepti, toen nutramigen en nu zitten we op neocate.
hier word alleen neocate en nutramigen aa vergoed en niet 100% de gewone nutramigen kost ongeveer 18 euro voor 400gram Oooh en word ook niet zomaar vergoed hoor
ik zou niet zomaar iets geven op basis van rijstmelk. Het is duur maar mss kan je via via nog een machtiging vragen bijv een kinderarts. Ik ben zelf heel sceptisch daarin en betaal dan liever het volle pond met de zekerheid dat het gewoon goed spul is.
als ik naar de ingredienten kijk, dan zitten daar dingen bij die me niet slim lijken bij een allergisch kind, zoals maiszetmeel en palmolie... Ingrediënten: maltodextrines, plantaardige oliën (palm, koolzaad, zonnebloem, kopra, antioxidant: tocoferolenextract), hydrolysaat van rijstproteïnen, maïszetmeel, emulgatoren (citroenzuuresters van mono- en diglyceriden van vetzuren), tricalciumfosfaat, kaliumhydroxyde, vitaminen (A, D3, E, K1, B1, B2, B6, B12,C, niacine, biotine, foliumzuur, pantotheenzuur), magnesiumcitraat, calciumfosfaat, cholinebitartraat, tricalciumcitraat, L-tryptofaan, calciumhydroxyde, L-lysinehydrochloride, taurine, ijzersulfaat, inositol, zinksulfaat, cytidine-5'-monofosfaat, L-carnitine, dinatriumuridine-5'-monofosfaat, adenosine-5'-monofosfaat, dinatriuminosine-5'-monofosfaat, dinatriumguanosine-5'-monofosfaat, kopersulfaat, natriumseleniet, kaliumjodide.
Bij een kindje met kea zou ik niet zomaar zelf gaan dokteren zonder overleg met ka. Een kindje met kea heeft een hele grote kans op kruis-allergie, welke wellicht nooit meer weggaat. Liever nu veel geld kwijt dan een kindje met levenslange allergie. Zeker als blijkt dat hij er nu toch op reageert! Kijk desnoods op mp, mensen hebben vaak nog een aantal potten over die vergoed zijn door de verzekering en ze goedkoop willen wegdoen. (Zie zo iemand die voor 35 euro 7 potten wil weg doen, alleen niet bij jou in de buurt)