moeders van flesweigeraars, verenigt u!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door klingel, 9 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    bijna 7 maanden is ze nu, en HO maar dat er een fles of speen of tuit in gaat.
    only the real tit of thumb ;)

opzich heel fijn, dat eigenwijze, en dat exclusieve, maar eh :(

BV uit bekertje dan maar op termijn?
    voor als ik ooit toch eens langer dan een uur of 3,4 het huis wil/moet verlaten?

2. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Herkenbaar... :D

Ik ben dus ook op 6 maanden begonnen met af en toe een bekertje aan te bieden aangezien een tuit ook niet in de smaak viel. Hij kon hier vrij snel uit drinken maar het vervangt nog steeds niet 'the real thing'. Can you blame him?! :p

Maar het wordt makkelijker om wat langer weg te gaan als de bijvoeding beter gaat en ze dus niet meer fysisch zo afhankelijk zijn van moedermelk. Vanaf een maand of 10-11 was dat hier.
    Nu had ik deze week mijn eerste nachtdiensten en was ik dus héél ongerust omdat onze kleine man nog een paar keer per nacht wil 'tutteren' maar bij papa was een knuffelpartij ook al prima! ;)

3. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Onze dochter is dan nog maar 3 maand maar madame wil echt geen fles we hebben al heel wat dingen gedaan en ik ben dr klaar mee ... DAN NIET !! haha .... Elke dag proberen we het ik kolf dan als ze honger heeft zo'n 20 cc en dat proberen we te geven met fles en dan kan ik die 20 cc als nog weggooien ... Zonde naja oooooit komt t vast wel goed ;)

4. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    hier ook tijdje geweigerd...

heb vanalles geprobeerd
    cupje, spuitje beker, allerlei flessen
    breastflow hielp hier het beste dan drink ze iets

5. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    als je vers gekolfd hebt en je geeft het meteen... kan je het nog invriezen hoor...

6. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    o ja.. hier drinkt mevrouw wel uit rietje niet uit tuit... dat zie je vaker bij bv kindjes

7. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    uit een rietje, dat is het enige dat we nog kunnen proberen :)

opzich zou het best handig zijn als ze uit wat anders dan de real thing zou willen drinken.

ooit. voor haar 16e :D

@elke84: aha, dus knuffelen met papa was ook ' goed genoeg ' ?
    :)

8. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    je kan het proberen hier lukte het rietje vanaf een maand of 7 8

9. girl21

girl21 Niet meer actief

hé, nu snap ik waarom mn zoontje wel met eenrietjesbeker wilde, en niet met een tuit! en mar denken dat ie gewoon eigenwijs is... ;)

maar bij ons was het dus ook vanaf 6maand een rietjes beker, en geen flesje of tuit.. en nu nog steeds een fan van de rietjes beker.. (inmiddels1,5jaar)

hij wil liever nog niet uit een beker, en een tuit is sowieso uit den boze :D

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Yep hier ook...Irem drinkt, wat hier al eerder gezegd werd, wel heel goed uit een rietjesbeker, ook vanaf een maand of 7 al dacht ik, dus allicht de moeite waard van het proberen.

Speentje heeft ze ook nooit gewild maar sinds een maand of 2 wil ze gelukkig mijn vinger ook niet meer als ze getroost wordt 's nachts....begon een pijnlijk verhaal te worden met die tandjes ;)

11. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Hier ook een flesweigeraar! Gelukkig is het voor mij niet zo heel erg omdat ik thuis werk en mijn dochter dan ook gewoon bij mij is. Soms lijkt het me wel handig, omdat ik toch altijd rekening moet houden met de voedingstijden en eigenlijk nooit zonder haar weg kan.
    Ik ga van de week maar eens een rietjesbeker kopen, mijn andere kids dronken daar ook vrij snel uit, wie weet gaat dat lukken.

12. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Klingel, leuk een topic van je te zien! :D :)

Wij zijn met 7 weken gaan oefenen. Eerste fles gekolfde melk nam ze zo, half slapend. Met 9 weken weer een fles (papa was een weekje weggeweest en hij geeft de fles). Die weigerde ze!! De volgende ook. Vreselijk, 2x 100 cc bv naar de haaien! Daarna Tommee Tippee fles gekocht. Die lijkt op een borst. Vers gekolfde melk erin. Ja, genomen na enig proberen door dochterlief. Daarna hebben we haar melk gegeven die in de koelkast had gestaan. Genomen. Daarna melk die ingevroren was geweest. Genomen. Dus wij zijn klaar voor het KDV volgende week (snik!!!! :( maar dat is een ander verhaal). Ik denk dat het lastiger is als je baby ouder is.

13. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Heel hrkenbaar....hier ook weigeraar.

Alles geprobeerd,echt bizar.

Enige wat helpt is de breastflow en veel geduld. Ik leg hem eerst bij me daarna boertje en dan op een kussen voor me op bed. Dan pak ik van alles om hem af te leiden of ik zing liedjes. Dat werkt wel en drinkt hij per keer 110 a 125 ml.
    Ben al 2mnd bezig om oplossing te zoeken en dit werkt nog....

14. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ja, papa was idd ook goed genoeg! :D Maar dat heeft hier ook wel een tijdje geduurt. In slaap vallen doen we namelijk aan de borst en nergens anders... ('n echte vent! :p)
    Stilletjes aan eens even iets gaan drinken met vriendin nadat hij de borst had gekregen en papa hem dan een beetje later in bed ging leggen etc... En nu kan papa hem in bed leggen en gaat hij lekker slapen, dicht bij papa! :)

15. Sijke

Sijke Bekend lid

Bij onze middelste lukte het ook alleen met een tommee tippee fles en dan alleen dronk hij het hoognodige als ik er ook echt niet was, dus later als ik weer in de buurt was weer inhalen.....

Bij de oudste en ook de jongste geen probleem, lukt met aventflesjes en maakt ook niet uit wie het geeft....

Dus tip voor het oefenen; doe het niet zelf en ga ook echt even een ommetje maken of een uurtje winkelen ofzo...

16. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Niet alles gelezen, maar bekertje kan prima hoor, gewoon veel doen. Handig om in het begin een slab met stof van voren en plastic erachter te nemen - als ze nog bestaan. Als het goed is neemt ze daar wel gelijk "intuitief" slokjes van.

En is het weigeren of niet "snappen"? Het is toch een andere techniek van drinken, dat kwartje moet wel vallen. Ons meisje kan het prima maar "weigert" ook nog vaak de fles: als ze geen honger heeft :D de tiet wil ze altijd wel! Misschien ook nog eens proberen als ze echt trek heeft, bijv na lang slapen oid.

17. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    ik heb inderdaad eigenlijk ook niet het idee dat ze weigert als in ' ik wil niet ' maar meer het niet snapt als in ' wat moet ik met dat ding '
    :D

en inderdaad, ik ben ook thuis dus wat betreft no problem dus no stress.

maar geen enkele fles/speen wil ze, hoewel ze wel tuitbekert heel soms!
    :)

vind dat eigenwijze best gaaf stiekem ;) maar als ik (zoals vorige week) bijna slaapwandelend door het leven ga, zou het best fijn zijn als....

... klingman ook titten had! :p

18. allanieew

allanieew Actief lid

5 jan 2011
    298
    15
    18
    thuisblijf moeder (and proud to be one)
    bij utrecht
    nou die van mij weigert ook hoor hoor, hij 3 maanden oud nu en mijn zwangerschapsverlof zit er sinds een paar dagen op. nu werk ik erg weinig (1 weekend in de maand) en a.s. weekend mag ik voor het eerst weer maar ik heb geen flauw idee hoe dat moet met een flesweigeraar.
    Zaterdag is manlief nog in de buurt en als het niet lukt met voeden kan hij hem langsbrengen, maar zondag is dit dus niet het geval.
    We proberen het al weken, maar lukken ho maar, als hij mijn man ziet met de fles dan zet hij het op een bleren en bij mij kijkt hij me heel lief lachend aan zo van ik weet niet wat je met dat ding wil? het is alsof hij vergeten is wat je er mee moet doen.

Voorheen dronk hij wel gewoon uit de fles, maar sinds anderhalve maand ging het met steeds meer tegenstribbelen, totdat hij op een gegeven moment echt niet meer wilde.
    Het vergalt mijn plezier om te gaan werken wel een beetje want 1 weekend in de maand is te overzien zelfs als hij in de 5 uurtjes dat ik per dag werk langsgebracht kan en mag worden, maar geruststellend vind ik het niet.

19. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier eentje die het gewoonweg niet snapt volgens mij. Ben er nu ook lakser in dan bij zoonlief. Toen 'moest' ik wel veel oefenen aangezien ik met 10 weken weer aan het werk ging, nu ben ik gewoon thuis dus is de noodzaak er niet zo. Met 4 weken hebben we wel al een keer geoefend, dat ging best goed, daarna hebben we het veel te weinig gedaan met als gevolg dat ze het nu niet echt lijkt te snappen...? Laatst had ze 30cc in een uur gedronken, pfff... Maar ja, de aanhouder wint, hopelijk ;)

Zoonlief heeft altijd heel goed uit de fles gedronken op mijn werkdagen. Totdat hij een jaar was... toen wilde hij geen speen en/of fles meer (kreeg nog wel BV). Vanaf toen heeft hij altijd uit een rietjesbeker gedronken.

20. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Als je het toch nog wilt proberen met de fles, zo is het ons uiteindelijk gelukt:
    -Elke dag aanbieden
    -Beetje vers gekolfde melk, niet in koelkast geweest en liever ook nog warm zelfs
    -zelf laten happen naar speen, maar wel beetje in mondje houden
    -bij poging tot zuigen of wat verder in mond nemen in de speen knijpen zodat er wat melk uitloopt
    -elke poging tot zuigen enorm prijzen:D
    Ze kan overigens pas drinken als ze de speen ver genoeg in haar mond heeft - bij Avent lippen echt op de bol - en haar tong eronder/eromheen. De speen beetje diep genoeg in haar mond houden kan dus helpen dat te ontdekken. En hier zat ze dus tegen een kussen aan op schoot.

Deel Deze Pagina