Hallo! Een vraag.. Ik draag nu een bril, maar zou graag lenzen willen proberen. Wie heeft hier ervaring mee, en hoe is het bevallen? Ik word nl erg 'gek' van de hele dag mijn bril poetsen omdat zoonlief zo mooi vindt en m dus vaak wilt pakken met als gevolg... vieze vlekken op de glazen.. (Natuurlijk mag dat niet, maar leg dat maar eens uit aan een 1-jarige met vliegensvlugge vingertjes/handjes...) Oja, en ik krijg een vergoeding vanuit mijn zorgverzekeraar en mijn vraag is: als ik nog niet het gehele bedrag heb 'opgemaakt' voor dat termijn van 3 jaar (mijn bril was goedkoper dan 200 euro), kan ik dat restbedrag dan gebruiken voor de aanschaf van de lenzen? Misschien handig om dit ook ff na te vragen bij mijn verzekeraar natuurlijk.. Groetjes!
Je kunt gewoon naar een opticiën gaan en daar vragen, dat je lenzen wilt. Dan kijken ze even naar je ogen of het ook kan en welke soort lenzen het beste zijn. Harde of zachte lenzen. Vaak mag je ze uitproberen. Ik draag nu bijna 24 jaar lenzen en kan echt niet zonder. Ik heb trouwens zachte maandlenzen. Dat was beter voor mijn ogen.
ik heb ook al jaren een bril...net na mijn zwangerschap heb ik lenzen geprobeerd...allerlei soorten. maar ik bleef maar vreselijk droge ogen houden (werd dus ook heel moe van.) ben er dus mee gestopt. aangezien dat (zegt men) heel goed kon komen van de hormonen die nog in mijn lijf zaten. ga ik het binnenkort opnieuw proberen. kijken of het nu beter gaat...wil nu mijn ogen wel weer eens showen ipv verstoppen achter die bril
Ik heb ook sinds een paar jaar lenzen. Het bevalt uitstekend! Ik zit bij Het Huis opticiens en heb zachte torische maandlenzen. Ik heb ze toen genomen ivm motorrijden (dan is een bril niet zo handig) en nu ben ik ook ijdel geworden want ik vind een bril niet staan hihi Gewoon naar een goede opticien gaan en even je verzekering bellen
ik heb ook lenzen en opzich is het superhandig alleen zou ik het liefst ze ooit laten laseren maar goed dat is me te duur voorlopig. even een reactie op de vergoeding.. je moet even na vragen hoe het zit want bij die van mij mag je maar 1x een bedrag vergoed krijgen.. mijn opticien heeft dan ook een factuur gemaakt van het volledig vergoedde bedrag.. als hij alleen een factuur had gemaakt van het halfjaar had ik alleen dat vergoed gehad en mocht ik de komende tijd niks declareren
Hier ook lenzen! Bevallen uitstekend! Gewoon van de Hans anders, zachte maandlenzen. 45 euro per half jaar. En in het begin mocht ik ze voor 7,50 een maand uitproberen. Ik vind het echt super handig. Ik heb ook een kindje van 1 jaar oud en ik weet hoe vervelend vieze brillenglazen kunnen zijn! (ik draag soms in een luie bui mijn bril nog wel eens). Maar vooral als het regent buiten is het super! Ik kan altijd zien! Nooit beslagen brillenglazen! Ik ben verliefd op lenzen! En als je last van droge ogen hebt heb je van duurdere merken ook extra zuurstof doorlatende lezen!
Hey miekje Als ik jou was zou ik naar een opticiën gaan en lenzen laten aanmeten. Meestal (in iedergeval bij de hans anders en de pearle) krijg je proeflenzen mee om het uit te proberen. Ik weet niet of je ook verzekerd ben via zorgzaam, maar wij kunnen wel meerdere dingen declaren.
Hey meiden, Dank voor jullie snelle reacties! Ik zal idd morgen eens langsgaan bij Hans Anders (daar heb ik mijn bril vandaan). uitproberen kan altijd! Ik ben verzekerd bij IZZ en mag uit meerdere opticiens kiezen.. Zal eens kijken waar allemaal en wat ik dan mag vergoeden. Idd maar 1 keer of tot het verzekerde bedrag over meerdere malen.. Consider: Zorgzaam is zeker via defensie of niet? Ik ben via IZZ verzekerd. (via mijn werkgever)
Lees net op de site van IZZ dat ik voor extra korting (15%) bij Pearl, Eye Wish of Specsavers moet zijn.. Nou dan wordt een ritje opticien morgen! De vergoeding is nu 200 euro in 3 kalenderjaren. Maar mag volgens mij dit in meerdere keren declareren. Vorig jaar heb ik 95 euro gedeclareerd, dus nog 105 euro over..
ik draag ook lenzen, sinds mijn 18e, denk ik. daarvoor ene bril gehad (2 jaar ongeveer) en nu heb ik nog wel altijd een bril ernaast. ik heb sinds een half jaar extra zuurstof doorlatende lenzen, wat me héél goed bevalt. veel minder last van moeie, rode ogen nu. tip: laat je goed voorlichten door een oogarts of opticiën. ik heb dat ook gedaan, en bestel nu wel mijn lenzne online (veeeel goedkoper), maar laat mijn ogen nog wel 1xpj checken door de opticiën. succes!
IK heb ook na eerst alleen een bril te hebben gehad lenzen, en ja.. ik ik vind ze ideaal! Heb ook wel iets zuurstof doorlatende, laat 2x per jaar mijn ogen bij Het Huis nameten en bestel dan de lenzen (precies dezelfde) via Internet. Scheelt me heel veel geld! Heb er nu nog wel een bril naast, omdat ik in bed al geen tv meer kan kijken zonder, en nu ook handig omdat ik ontstoken ogen heb en dan zijn lenzen ook niet verstandig (het gaat wel, maar ja... blijft maar tranen en voor de genezing schijnt het niet ideaal te zijn).
Ik heb juist andere ervaringen. Ik heb een tijdje lenzen gehad maar ik kon er niet aan wennen. Ik had veel last van geïrriteerde ogen of het gevoel dat er vuil tussen zat, zodat ik wazig zag. Ik zou graag voor af en toe wel lenzen willen hebben, maar dan is altijd je vloeistof over de datum of zo, dus dat werkt ook niet echt. Misschien ga ik wel een keer een voorraadje daglenzen halen... Ik heb mezelf eind vorig jaar getrakteerd op een mooie, modieuze bril.
@ Daphne en Lien: Waar online bestellen jullie, na de oogmeting dan jullie lenzen? Want als dat goedkoper is, kan ik dat na de proeflenzen, of evt later eens doen.. (Mochten lenzen me bevallen natuurlijk..)
Miekje, ik zou bij een goede opticiën langs gaan. Ik heb harde zuurstof doorlatende lenzen. Doet wel even pijn als je gaat beginnen met lenzen, maar went snel. voordeel: deze lenzen gaan lang mee en van harde lenzen kun je altijd nog terug naar zachte lenzen. andersom eigenlijk niet
Thnx voor de tip. Ik ga morgen zeker langs een goede opticien! En ff bellen met mijn zorgverzekeraar, ivm extra vergoedingen (weet niet zeker of ik daar nog recht op heb nl).
Ik wil binnen kort lenzen laten aanmeten.Heb nu een bril en voel mij er niet fijn bij en inderdaad die kleine die steeds met haar handjes eraan zit. Lees verschillende reactie's over lenzen. Ben ook wel benieuwd naar de link van online lenzen kopen.
Ik heb van m'n 8e tot m'n 16e alleen een bril gehad, daarna lenzen (en een bril erbij). Ben begonnen met harde-zuurstofdoorlatende, maar daarna overgestapt naar zachte maandlenzen. Sinds een half jaar gebruik ik zachte daglenzen. Voordelen hard zuurstofdoorlatend: zijn al genoemd, klopt ook. Nadelen: als je ogen nog achteruit gaan, moet je toch jaarlijks weer nieuwe kopen en dan zijn ze best prijzig. Met hooikoorts had ik altijd veel last van die lenzen en bij veel pollen in de lucht kon ik ze niet in. Met zachte heb ik dat probleem nooit gehad. Ook voel je met zachte lenzen eigenlijk nooit stofjes of zandkorreltjes en met harde lenzen kan dat goed zeer doen. Eigenlijk vind ik die daglenzen niet zo ideaal: iedere dag een bakje + lens als afval. Voordeel: geen aparte flessen vloeistof nodig en het is verdomd makkelijk op vakantie. Voor mij is een bril geen echte optie meer: ik heb -7/-8, en ik krijg het beeld niet meer echt scherp met een bril. Bovendien zie je buiten je montuur helemaal niks, dus je blikveld wordt erg klein (met die sterkte moet je een klein montuur nemen, anders zit je met loodzware jampotglazen, niet zo heel charmant dus). Lastig met autorijden. Ik bestel m'n daglenzen online, zijn diverse goede sites voor. Lekker makkelijk. Maar ik vind het wel fijn om eens per jaar naar de opticien te gaan voor controle op sterkte en of m'n ogen nog in redelijke conditie zijn.
Ben net bij de opticien geweest. Heb een afspraak staan bij Pearl voor volg.week vrijdag, de meeting daarna vast wachten op dat de lenzen klaar/besteld zijn. Goed, de eerste stap is gezet
Ik heb ook altijd een bril gehad, maar sinds twee jaar ben ik over gestapt op lenzen. Zoals anderen ook al zeiden: Elke keer poetsen of dat hij weer slap werd en weer bij moest stellen etc etc. Eerst bestelde ik ze bij Pearl 120,- per half jaar incl. de vloeistof. Dat heb ik 1 jaar gedaan toen een kennis van me zei probeer ze eens van kruidvat. Omdat ik van de lenzen van Pearl droge ogen kreeg. Dus geprobeerd van kruidvat en sindsdien nergens meer last van! 5,86 per lens/per oog voor drie maand of 14,99 voor een half jaar per oog. Ik gebruik die van 5,86 per oog. Scheeld me zoveel geld! En ze zijn erg goed, althans vind ik! En 's avonds zet ik lekker mn brilletje op!