help... ik weet echt niet meer wat te doen mijn kleine manntje is zn lief kind, alleen als zn broer iets heeft wat hij wil dan gaat hij bijten en wil hij het hebben lukt het niet gaat hij gillen gooit met dingen en wordt zo woest dat hij niet meer te berijken is.....hij gaat zelfs op de grond liggen gillen.... zo ook als hij in zn stoeltje moet om te eten of als hem iets niet lukt dit houdt dan ook wel zn kwartier aan....en hij wordt nergens rustig van hij slaat en schopt maar om zich heen wat ik ook doe afleiden helpt niet op de gang helpt niet lief doen niet boos doen niet..... ik weet het niet meer.... naar bed gaan is ook een drama hij schreewt zo dat de buuf hem gewoon hoort ook slaat hij met zn hoofdje tegen zn ledikant aan... het huilen staat me echt nader dan het lachen ik weet het niet meer!!! help!!!! willow
Negeren....... Ik kijk altijd even kan hij zich bezeren zo nee dan negeer ik zijn gedrag niet hemzelf. succes groetjes kim
Hier een klein heksje van 1.5 jaar. Kan nergens naar toe lopen zonder haar want dan wordt het krijsen, gieren en echt heel boos worden. Negeren werkt hier niet. Ik laat haar ff paar minuutjes krijsen en pak haar dan op en zeg iets van 'zullen we een boekje gaan lezen?' Als ik haar dan aandacht geef is het even over. Zo is ze nooit, maar geen koorts en ze eet en drinkt en slaapt wel goed. Ik maak me op voor een paar daagjes extreem veel aandacht geven en niets aan het huishouden doen, haha. Succes in ieder geval!
Haha herkenbaar. Ik leidt ze af en als dit niet werkt laat ik ze even gaan. Krokodillentranen want als ze ineens de aandacht ergens anders op vestigen is t met n seconde over!
In de Ouders van Nu staat iets over driftbuien. De kern van het verhaal was dat ze het gevoel hebben geen controle over iets te hebben en dan een driftbui krijgen. Er was een voorbeeld van een jongetje dat altijd een driftbui kreeg als ze moesten eten,hij wilde dan niet stoppen met spelen en het antwoord was dan dat je het moest aankondigen zodat hij iets af kon maken. Een ander kindje wilde helemaal niet eten en die mocht dan helpen met eten maken of zelf zijn eten opscheppen dan dan ging het ineens veel beter. Wij hebben gelukkig vrij weinig driftbuien hier ondanks dat mijn dame een ontzettende pittige tante is. Ik kondig alles vantevoren aan en ik laat haar zoveel mogelijk zelf kiezen. Soms kost het een beetje geduld. Vanavond wilde ik haar naar bed brengen maar ze wilde heel graag alle potloden in haar bakje doen. Toen ze klaar was ging ze netjes papa een kusje geven en zelf naar boven, als ik haar had onderbroken was het een drama geworden Op het moment dat er wel een driftbui is zeg ik gewoon hardop waarom ze zo boos is. Emoties benoemen vind ik ook erg belangrijk.
Ahhh *zucht* ik heb net een topic gemaakt over een 19 mnd sprong. Maar ik zie dat hier ook lotgenoten zitten haha! Gelukkig gaat het slapen en eten hier nog wel goed. Maar bij het minste geringste is het huilen en hard en lang! Alles moet gaan zoals hij wil. Maarja, als je 1,5 jaar bent.... kan dat gewoon niet altijd. Fijn want we hebben hier net een paar dagen vakantie. Achja... dan sta ik er niet alleen voor