Mijn zoontje zit verstopt, iemand tips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bloem82, 10 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Mijn zoontje van bijna drie maanden lijkt wel wat verstopt te zitten. Normaal poept hij meerdere keren per dag maar nu bijna niks.

Ik weet dat er een tijdje tussen mag zitten met bv maar hij heeft er zelf last van.

Heeft iemand tips?

2. Juttel

Juttel Actief lid

29 apr 2009
    422
    2
    0
    Friesland
    Ons zoontje heeft het ook wel gehad en wij kregen de tip om eerst eens een theelepeltje sinaasappelsap te geven. Hielp hier erg goed.

3. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Mijn zoontje had een dag of 5 niet gepoept (flesvoeding) en had er enorm veel last van. Telkens persen en er kwam niet. Toen heb ik hem iom huisarts een eetlepel lactulose gegeven.

4. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Wel vers, toch? Of hielp uit een pak ook?

Theelepeltje zelf geperst kiwisap helpt ook erg goed. Een paar uur laten komt er een luier, en dan nog een paar die dag of de dag daarna. (Als ze lang genoeg niet gepoept hebben).

5. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    mijn eerste gedachte was: er mag wel lang tussen zitten met bv. MAar als hij er last van heeft moet je er natuurlijk wel wat mee.

Drinkt hij wel genoeg? MEt dit warmere weer drinkt mijn zoontje ook meer (is al wel ouder, maar de oudste dronk met warmer weer ook altijd meer)

Anders idd even overleggen met de ha of het cb (als je een beter hebt dan ik ;) ) wat je het beste kunt geven/doen.

suc6 ermee, hopelijk poept hij snel weer!

6. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Bedankt voor jullie reactie's dames!

Ik was ondertussen naar de apotheek gegaan en zij raadden lactulose aan. Dit heeft hij gehad vanmorgen en er kwam me toch een luier :D

Ik weet idd dat er met bv langere tijd tussen mag zitten, maar hij had er echt last van, was heel sneu :(

Maar wel bedankt voor jullie tips!

7. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    LActulose is geweldig! En het maakt de darmen niet lui, dus je kan het gerust vaker gebruiken als het nodig is.

8. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.291
    2.987
    113
    Op verzoek gesloten.

Lotte

Deel Deze Pagina