Schema's welkom!!!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door jannn, 10 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Hoi,

Daar ben ik weer eens met een vraag.

Eerst was ik steeds zo zeker van alles & nog opeens niet meer. Ktwijf steeds of dat ik het wel goed doet.
    Ben sinds kort begonnen met groente en fruit en dat gaat echt heel goed. Maar nu heb ik mn oude schema natuurlijk niet meer :(

Bijv. vandaag. 7.00 fles (dronk hij maar 120 ml van op)
    11.00 fruithapje.
    Bedoeling was dat hij om 12.00 dan een fles kreeg maar die weigerde hij direct al. Om 13.00 weer geprobeerd maar nog hoefde hij niks.. Hij heb toen denk ik 30 cc op.
    Nu slaap hij maar heeft tot nu toe nog steeds niks gedronken.
    Voed een fruithapje zo erg dat ze geen honger meer hebben?
    En hoe zit dan dan met groente? Hoeveel uur laten jullie daar tussen en hoeveel cc geven jullie dan nog?

Kweet het gewoon echt niet meer.

Schema's welkom! Hou er dan rekening mee dat het nu over 4 maanden gaat ;)

Kwacht af.

Liefs Jannn

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Ik had in je andere topic al een reactie gegeven, maar als het zo slecht gaat met de flesvoeding, zou ik even stoppen met bijvoeden en eerst proberen of je kindje zonder 5e fles kan, als hij dan weer beter gaat drinken kun je weer fruit introduceren.

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    #3 Hanneke, 10 okt 2009
    Laatst bewerkt: 10 okt 2009
    Precies dat zou ik ook zeggen. Laat dat fruit en die groente lekker even voor wat het is, de melkvoeding is het belangrijkst daar groeien ze van. Of gewoon een hapje of 2-3 van het fruit/de groente. En een buikje dat vol zit met fruit daar kan geen melk meer bij zeg ik dan altijd.

En heb nog even gedacht over een schema, hoeveel melkvoedingen geef je? 5 begrijp ik?

Dan zou ik zeggen,
    06.00 - melkvoeding.
    10.00 - melkvoeding.
    14.00 - melkvoeding + paar hapjes fruit, of deze evt om 15.00 doen.
    18.00 - melkvoeding.
    22.00 - melkvoeding.

Wil je fruit en groenten doen zou ik zeggen,
    06.00 - melkvoeding.
    10.00 - melkvoeding + paar hapjes fruit.
    14.00 - melkvoeding.
    18.00 - melkvoeding + paar hapjes groenten.
    22.00 - melkvoeding.

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hier was het schema met fruit en groente:

07.00 fles
    9.30 fruit
    11.30 fles
    15.30 fles
    17.00 groente
    19.00 fles

Zoiets geloof ik :)

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

Overigens, hoeveel fruit en groente eet je kleine? Ik ben het met bovenstaande eens dat flesvoeding op dit moment wel belangrijker is dan fruit en groente. Ik ben met bijvoeding gestart juist omdat mijn zoontje iedere keer niet genoeg had aan zijn flessen. Hij at dus zijn fruit en groente op en dan ook nog steeds 4 volle flessen.

In jouw geval zou ik eerder geneigd zijn te stoppen met bijvoeding en die flessen te geven. Is er een specifieke reden dat je al met bijvoeding wilt starten?

6. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

mijn zoontje kreeg bijvoeding omdat hij gewoon niet genoeg had aan zijn voeding, kon het eten wel uit onze mond kijken, wou alles pakken wat wij aten, en begon bijna te janken als hij het niet kreeg,

daarom in overleg met cb met 4 maand begonnen met bijvoeding,
    we waren liever begonnen met 5 of 6 maand, want de meesten hebben nog genoeg aan alleen melk.

ons schema was toen :
    06.30 fles
    09.30 half fruitpotje
    11.30 fles
    15.30 fles
    17.30 half groente potje
    21.00 fles

7. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    He,

Alvast bedankt voor jullie reactie's. Op het cb zeiden ze dat ik met fruit & groente mocht gaan beginnen. Dus ja dan doe je dat ook ;), maar hij dronk sowieso de flessen al slecht en gisteren om 11.00 een heel potje fruit en om 18.30 half potje groente. Ik ga het bijvoeden er maar vanaf halen en morgen even naar het CB bellen. Dan geef ik savonds (omdat hij dan altijd hongerig is) een paar hapjes fruit/groente en niet een heel potje ;)

Hij kan sowieso al niet zonder de fles van 23.00 dan wordt hij gillend wakker. Laatste weken was het steeds dat hij snachts wakker werdt dat is nu bijna weer over. Het wordt steeds later. Vanmorgen 6.00 en dat het ik nog even kunnen rekken tot 7.00 met de speen. Hij viel weer in slaap.

In iedergeval tnt bedankt. Schema's zijn altijd nog welkom :)

Liefs

8. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Hoi Jann,

Bij mij heeft het CB vorige week ook aangegeven dat ik langzaam mocht beginnen met groente (dit heeft de voorkeur boven fruit, omdat het beter zou zijn voor de darmpjes). Hier zeiden ze dat het vooral bedoeld is om de kleine te laten wennen en dus niet teveel aanbieden. Ik heb vorige week steeds 5 kleine lepetjes gegeven en sinds zaterdag 10 lepeltjes. Gaat prima en de flessen worden nog steeds goed leeggedronken. Schema hier ziet er ong. zo uit:

7.00-7.30 180 + 6
    9.30-10.00 10 lepeltjes groente
    10.30-11.00 180 + 6
    14.00-14.30 180 + 6
    16.00-16.30 10 lepeltjes groente
    17.30-18.00 180 + 6
    21.15 180 + 6 + 3 lepels rijstebloem

Misschien heb je er wat aan. Succes.

9. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    He,

Onze kindjes zijn bijna net zo oud! Leuk!
    Kzie dat jij om kwart over 9 al de laatste fles geeft. Is ook uit te proberen.
    Lijk me wel lekker. Zit nu nog steeds tot 23.00 op.
    Vandaag alleen een half potje fruit gekregen pas 2 uur na de fles en hij drinkt nu wel weer de flessen leeg. Morgen bel ik even naar het CB wat ik nu precies moet doen, maar mij lijk het idd ook beter om even te stoppen met alles te geven..
    Jou kindje drinkt alle flessen 180? Mijn zoontje alleen de laatste 2.
    Kzag dat jij ook rijstebloem door de laatste fles deed. Mijn zoontje kreeg er harde ontlasting van, echt zielig. Hij moet zijn best doen om dit eruit te krijgen! En welke speen gebruikte jij dan? Ik heb de difraxfles en dan speen M maar dan nog verslikt hij zich omdat het te snel gaat.

Liefs

Deel Deze Pagina